Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lämpöpussi turvakaukaloon?

24.09.2006 |

Kyselisin kokemuksia turvakaukaloiden lämpöpusseista. Mikä olisi hyvä merkki/malli talvivauvalle (la marraskuussa)? Tiedättekö/muistatteko mitä maksaa ja mistä saa hankittua? Lyhyen käyttöajan vuoksi en ole valmis pussista älyttömän paljoa maksamaan, tuollainen 30-40 euroa on maksimi. Oon katsellut ainakin Eisbärchenin lämpöpusseja, ovatko hyviä? Fleecepussi vaikuttaa ihanan pehmoiselta, mutta onko se talvivauvalle liian kylmä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on Maxi-Cosi Cabrion oma lämpöpussi.

Mutta ei kai sekään välttämätön ole...harvat asiat onneksi ovat :)

Tammikuun pienelle lämpöpussi on varmaan vielä parempi juttu, semminkin, kun se nyt on jo valmiiksi olemassa.

Vierailija
2/28 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lämpöpussiin en osaa ottaa kantaa, mutta silmääni pisti tuo viesti kaukalon laittamisesta ostoskärryjen oman kaukalon päälle.

Älkää nyt hyvät ihmiset tehkö mitään omia virityksiä, vaan laittakaa vauva joko siihen kaukalokärryyn ilman omaa kaukaloa tai kärryjen pohjalle. joku voi tosiaan törmätä ihan vahongossa kärryihinne, jolloin kaukalo saatta sieltä tipahtaa.

Serkkuni on tälläsen tapauksen nähnyt!

onnipapunen rv 8+6 & " iivari" 1v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Itse ostin aikanaan kirppikseltä makuupussin, värjäsin sen haluamani väriseksi ja ompelin koneella isot " napinreiät" taakse. Helppoa, eikä tarvitse edes olla mikään räätäli osatakseen. Ja pääsee varmasti halvalla. =)

Musta myös siinä makuupussin yläosassa ollut lyhyt vetoketju oli hurjan hyvä, sillä sai " hupun" vauvan päähän ja vauva oli helppo laittaa sisälle pussiin tarpeeksi pitkän vetoketjun ansiosta.

~Murmutti

[/color]

Vierailija
4/28 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

helmikuussa syntyvälle vauvalle Travallen vauvatoppapuvun, jossa on hihat kuten toppapuvussa yleenä, mutta jalkopääty on pussi.

se siis on samalla toppafyllingillä tehty, kuin kyseisen merkin lahkeellisetkin vauvojen toppapuvut.

puvussa on etupuolella kaksisuuntainen vetskari, ja takapuolella pätkä vetoketjua, jonka aukon kautta vauvan saa kiinnitettyä turvakaukaloon (klipsiosan siis toppapussukan läpi).

ostin toppapuvun lastenvaateliikkeestä, ja maksoi noin 45e.

nätti, laadukas ja kotimainen.

-ennis-

Vierailija
5/28 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä pukua voi siis käyttää muutenkin kuin autossa. ihan tavallisen toppapuvun tapaan vaunuissa jne.

Vierailija
6/28 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin viime talvena meidän poitsulla Lumikidsin turvakaukalopussin. Se on kotimainen, mutta aika kallis. Tais olla n. 70-80 euroa. :/ Mutta ihastuin niiden ihaniin kuoseihin. On ollut todella superhyvä ja käytimme sitä todella paljon muutenkin kun turvakaukalossa... Suosittelen!!

Vierailija
7/28 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.lastenvaatteet.com/index.php?cPath=1103_30

ja tosiaankin oli hyvä ostos. EI tarvinnut tunkea toppapukua kaukaloon päälle automatkoille..suosittelen lämpimästi.

terkuin gandis rv17 ja poju 1v8kk

Vierailija
8/28 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ' Jääkarhun' , 39¿. Tuntuu ainakin mukavan pehmeeltä ja paksulta ja uskon ajavan saman asian kuin toppapukukin eli pitää lämpimänä talvellakin. Nettikaupasta saa hieman halvemmalla, mutta tuleehan sieltäkin ostettaessa postikulut vielä lisäksi.

Vierailija
9/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo lastentarvikkeen pussi, maksoi muistaakseni 39e... Ja oli todella hyvä ostos...toppapukua ei juurikaan käytetty. Alle kun ei tarvinut kuin hatun ja sisävaatteet. Suosittelen.

t.nalle-emo

Vierailija
10/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvissa ainakin se jää kauhean avoimeksi vauvan pään kohdalta, onko siinä hupussa jotain kiristyssysteemiä?

Babyidea myy Pikkukarhun lämpöpussia, jossa yläosa menee paljon paremmin suppuun, tosin siinäkin suositellaan kaulurin käyttöä.

http://babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi.html

Itse haluaisin ekoiksi kuukausiksi jonkinlaisen lämpöpussin, nyt iha alkuun mennään babywrapin ja fleesevatteiden kanssa, mutta mietityttää täälläkin mikä malli paras...

Mayella rv 39

Vierailija
11/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän mennessä tulleista vastauksista! Lisää kommentteja kuitenkin otan mielelläni vastaan!

Se Pikkukarhun lämpöpussi on ymmärtääkseni juuri se sama pussi, mitä tarkoitin kun alkuperäisessä viestissäni puhuin Esibärcherin fleecepussista... Ja Lastentarvikkeen sivuilta löysin ainoastaan yhden pussin, Heitmann oli nimenä, mutta kuvan perusteella näytti mielestäni tuokin juuri siltä samalta Pikkukarhulta/Eisbärcheriltä. Kuva oli osoitteessa: http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=749&toim…. Eli olisikohan se Tiinulian ja nalle-emon suosittelema " Jääkarhu" myöskin sama pussi? Muistatko Mayella mistä sinä olet Lastentarvikkeen lämpöpussikuvia katsellut, olet ilmeisesti nähnyt eri kuvia kun mä...?

Kylläpä on hankalaa turvapussin valitseminen! (Vaikka en vielä edes ole varma raaskinko sellaista ostaa). Vahvimmin olisin nyt kallistumassa sen Pikkukarhun fleecepussin kannalle, mutta siinä vähän mietityttää se, onko se riittävän lämmin talvivauvalle? Ja saako sen yläosan tosiaan niin tiiviisti suljettua, että alle ei tarvitse pukea kun myssy ja kauluri? Kiitos, jos joku vielä jaksaa kommentoida!

Vierailija
12/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli tuo samainen josta puhut. Katsoin tuota kuvaa ja Heitman näyttää samalta kuin mikä meillä on eli Jääkarhu (suomennos sanasta Eisbärchen), Eisbärchen ja tuo ovat varmasti kaikki sama tuote. Käyttökokemuksia ei valitettavasti vielä ole, mutta pussi on valmiina kiinnitettynä turvaistuimeen, ja se vaikuttaa kyllä tosi näppärältä. Hinta ei ollut paha, 30 euroa kun käytiin itse noutamassa myyjältä (täällä Vantaalla siis).

Kaulasta pussi on isohko, sen saa toki kiristettyä tiukemmalle mutta varmasti kauluria tullaan myös tarvitsemaan.

En tiedä oliko tästä paljon apua kun ei tosiaan olla sitä vauvalle vielä päästy kokeilemaan, hän kun vielä viihtyy masussa. :)

Karssuli rv 40+4

Vierailija
13/28 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni näköjään pussit jo sekaisin eli luulin, että Gandalf80:n laittama linkki on se lastentarvikkeen lämpöpussi. Tuossa linkissä oleva on aika avoin pään ympäriltä, siis se huppuosa ei tule millään tavalla kiinni päähän ja siitä siis lämpö karkaa. Lastentarvikkeen ja Babyidean pussi ovat ilmeisesti se ja sama :)

Itse ostin tänään kangaskaupan alesta sellaista teddyä ja tikkikangasta, ajattelin ommella jonkinlaisen lämpöpussin itse ja jos se ei onnistu tai ole hyvä niin ostan sitten tuon Pikkukarhun lämpöpussin, sen olen livenä nähnyt ja vaikutti kyllä ihan paksulta. Luulisin että riittää sellaisenaan esim turvakaukalossa kovillakin pakkasilla autoon siirryttäessä, vaunuihin laittaisin sitten lisäksi villapuvun, jos tarve vaatii. Sanoisin, että paksuudeltaan vastaa toppapukua ja ainakin äp makuupussin voittaa mennen tullen, ja parempihan se vauvan lämmönsäätelyn kannalta on kun heräksti palelultuvat kädet&jalat ovat kiinni vartalossa sen sijaan, että olisivat erillisissä lahkeissa/hihoissa.

Eli varmasti hyvä ostos :)

Mayella

Vierailija
14/28 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lämpötila vaikuttaa paljon, mitä marraskuiselle kannattaa pukea. En kyllä talvivauvalle vielä tässä vaiheessa hommaisi pakkaspusseja. Esim. tämä syksy on ollut niin lämmin, että meillä meni suunnitelmat uusiksi. Meillä oli hankintalistalla kohta syntyvälle vauvalle Lodgerin lämpöpussi, mutta nyt kyllä hommataan Snug as a Bugi. Sillä varmaan mennään useampi kuukausi. Juuri mietimme mieheni kanssa, onko ilmasto todella muuttunut, koska reilu 5 vuotta sitten syyskuussa oli kylmää, kosteaa ja tuulista. Nyt pyöritään hurjissa päivälämpötiloissa ja todelliset pakkaset tulevat vasta tammi-helmikuussa.

Vierailija
15/28 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä MAXI COSI:n turvakaukalopussi tulossa käyttöön marraskuussa syntyvälle = ). Vaikuttaa paksulle ja hyvälle = ).

Huuto.net:istä ostin.

Vierailija
16/28 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itselläni on jo hommattu lämpöpussi, josta ei vielä kokemuksia, mutta mielenkiinnon vuoksi muistin myös muualla käydyn keskustelun vähän aiheesta sivuavasta " asusteesta" :

http://www.helistin.fi/forums/viewtopic.php?t=11144

Vierailija
17/28 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin esitänpä sitten uutuutena mieleeni nousseen kysymyksen. =) Entäpäs sitten kun on tilanne, että vauva pitäisi noistaa kaukalosta pois pusseineen päivineen. Onnistuuko vöiden pujottaminen pussista ulos vauvan ollessa pussissa sisällä? Ja onko sitten jo ihan extreme-osastoa, jos aikoo saada vauvan pussissa takaisin kaukaloon? Meillä kun esim. ruokakaupassa tulee usein käytettyä sitä ostoskärryjen vauvapenkkiä, kun eihän sinne kärryyn enää mitään tavaraa mahdu, jos siellä on turvakaukalo...

-Adana-

Vierailija
18/28 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin ainakin meidän turvakaukaloon pussi pitää kiinnittää niin, että vyöt irrotetaan kaukalon pohjasta ja kiinnitetään pussiin ja sitten taas takaisin kaukalon pohjaan. Ei kyllä todellakaan onnistu niin että vauva olisi samalla kaukalossa. Pussin kiinnittäminen oli itse asiassa hieman hankalaa ja piti ihan tarkistaa että olin kaikki vyöt viritellyt samalla tavalla kuin ne olikin olleet - turvallisuudella kuin ei viitsi leikkiä...

Tuo ei kuitenkaan haittaa minua, kun emme siirtele vauvaa pusseineen kaikkineen sisätiloissa vaan vauva saa kölliä omassa kaukalossaan. Mutta jos irroitustarve on, sitten voi käydä hieman hankalaksi...

Karssuli

Vierailija
19/28 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä istuin teillä on?

Vierailija
20/28 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on merkkiä Britax Baby Safe tai jotain sinne päin. :)