Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinusta 23-vuotias vanha?

Vierailija
22.06.2015 |

Eräässä ketjussa joku ihmetteli kun 23-vuotias kutsui itseään "vasta 23-vuotiaaksi". Olen saman ikäinen ja itse koen ainakin olevani ihan kakara vielä :D Opiskelut kesken ja biletys kiinnostaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:06"]25v jälkeen alkaa olla vanha. Monella on silloin perhe-elämää, jos jäät yksin niin vietät aikaa netissä aina vain nuorempien kanssa. Kohta huomaat et olet muita puolet vanhempi.   [/quote] Ai. Mun piireissä ihmisillä ei ole vielä lapsia, 3-kymppisinä sit ehditään

[/quote]

Kun sinun kavereilla ei ole lapsia niin muillakaan ei voi olla?

[/quote]
Kirjoitit "monella" on perhettä, no "monella" myöskään ei ole perhettä. Ensisynnyttäjien keski-ikä 28,6v!

Vierailija
22/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän 23 vuotias on jo sen verran aikuinen, että päässä pitäisi alkaa pikkuhiljaa pyöriä muutkin asiat kuin bilettäminen. Et missään tapauksessa ole mitenkään vanha vielä, mutta kakara et ole enää, vaikka sinusta siltä tuntuukin. Toivottavasti et silti kuitenkaa käyttäydy kuin "kakara"! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23-vuotias ja minusta on alkanut tuntua vanhalta ja fakkiutuneelta. En edes jaksa bilettää, koska energiaa ei ole tarpeeksi. Opiskelut kesken, ei miesystävää. 

Vierailija
24/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:31"]No kyllähän 23 vuotias on jo sen verran aikuinen, että päässä pitäisi alkaa pikkuhiljaa pyöriä muutkin asiat kuin bilettäminen. Et missään tapauksessa ole mitenkään vanha vielä, mutta kakara et ole enää, vaikka sinusta siltä tuntuukin. Toivottavasti et silti kuitenkaa käyttäydy kuin "kakara"! :)
[/quote]

Mitkä nämä muut asiat ovat?

Vierailija
25/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:10"] [quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:06"]25v jälkeen alkaa olla vanha. Monella on silloin perhe-elämää, jos jäät yksin niin vietät aikaa netissä aina vain nuorempien kanssa. Kohta huomaat et olet muita puolet vanhempi.   [/quote] Ai. Mun piireissä ihmisillä ei ole vielä lapsia, 3-kymppisinä sit ehditään [/quote] Kun sinun kavereilla ei ole lapsia niin muillakaan ei voi olla?

[/quote] Kirjoitit "monella" on perhettä, no "monella" myöskään ei ole perhettä. Ensisynnyttäjien keski-ikä 28,6v!

[/quote]

Jos nussitaan pilkkua niin sanoin 25v jälkeen. Jotkut saa aikaisemmin lapsia. En ole tänne mitään lakitekstiä kirjoittamassa mihin on sisällytetty kaikki mahdollisuudet. 25v vs 28,6v! Lue sormien välistä.

Vierailija
26/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tossa iässä alkaa naisilla parhaat paikat jo hiukan retkottaa. Ensimmäiset vanhenemisen merkit.

Vierailija
27/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, olen 41-vuotias eikä olo tunnu vielä vanhalta. Olenko normaali?

Vierailija
28/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:31"]

No kyllähän 23 vuotias on jo sen verran aikuinen, että päässä pitäisi alkaa pikkuhiljaa pyöriä muutkin asiat kuin bilettäminen. Et missään tapauksessa ole mitenkään vanha vielä, mutta kakara et ole enää, vaikka sinusta siltä tuntuukin. Toivottavasti et silti kuitenkaa käyttäydy kuin "kakara"! :)

[/quote]

Jos perhe-elämän suunnittelee aloittavansa kolmekymppisenä, niin mitä ne muut asiat ovat?

Vierailija
29/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin monella tapaa hyvin samanlainen kuin kymmenen vuotta sitten, ainoastaan harkitsevampi ja järkevämpi. Edelleen pelailen tietokoneella montakin tuntia päivässä, käyn festareilla rokkailemassa, otan kavereiden kanssa kaljaa puistossa mankan ja kitaran kanssa. Olen myös paremmassa kunnossa kuin nuorempana, johtuen elämäntapamuutoksista (mm. huomattava liikunnan lisääminen, uneen ja hyvään ruokaan panostaminen jne.).

Yli 30 siis lasissa. Kuulostaa oudolta, miksi ihminen yhtäkkiä muka "kasvaisi aikuiseksi" ja muuttuisi täysin vain kotona olevaksi, bilettämättömäksi töissä-viikonloppua-odottaen -ihmiseksi, jota sitten jatkettaisiin eläkkeelle asti. No siree, kiitos, mutta ei kiitos. Lapsia ei ole, mutta ei tosin ole tällä hetkellä parisuhdettakaan. Kaikki aikanaan.

Vierailija
30/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tossa iässä jo about 40k "sijoitusvarallisuus" (siis itse tehty) :D
Kyllä minä koin itseni niin aikuiseksi kun kävin pankkien sijoitusilloissa. No mut mää olenkin mies. Me vanhennutaan henkisesti nopeammin, mutta fyysisesti hitaammin. Nyt olen 28 ja melkein valmis heittämään lusikan nurkkaan, vaikka iho on pehmeä kuin neitsyen tissi :DD

Vierailija
31/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:40"]Mulla oli tossa iässä jo about 40k "sijoitusvarallisuus" (siis itse tehty) :D
Kyllä minä koin itseni niin aikuiseksi kun kävin pankkien sijoitusilloissa. No mut mää olenkin mies. Me vanhennutaan henkisesti nopeammin, mutta fyysisesti hitaammin. Nyt olen 28 ja melkein valmis heittämään lusikan nurkkaan, vaikka iho on pehmeä kuin neitsyen tissi :DD
[/quote]
Ai että miehet kypsyy henkisesti nopeammin, vallankumouksellinen tieto!

Vierailija
32/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:15"]

Mä olen 23 ja mulla on jo lapsi, mies, talo, auto, vakityöpaikka... Mitä nyt siihen "koko pakettiin" kuuluukaan! Bilettänyt ja reissannut maailmaa enemmän kuin riittävästi 18+. Ei ole yhtään ikävä minnekään baareihin tai "vapauteen". Riittää, kun pääsee silloin muutaman kerran vuodessa viettämään lapsivapaata iltaa.

[/quote]

Tässä varmasti puhuu 5 vuoden vahva kokemus täysi-ikäisen elämästä, awww
[/quote]
Onko 18-vuotias maaginen raja muualle kuin päihteisiin ja autolla liikenteeseen? Vastuunkantoa voi mun mielestä opetella aiemminkin. Sitäpaitsi henkinen kasvu jatkuu läpi ihmisen koko elämän, myös 23 ikävuoden jälkeen. ;)
No, mun on hyvä olla näin ja rauha itseni kanssa.

Vierailija
33/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:40"]Mulla oli tossa iässä jo about 40k "sijoitusvarallisuus" (siis itse tehty) :D
[/quote]
Ai että miehet kypsyy henkisesti nopeammin, vallankumouksellinen tieto!
[/quote]

Kai meissä sitten on iso hajonta. Tai naiset pitävät enemmän meteliä siitä, että ovat "nuorekkaita ja meneviä" ? Miehet vaan ehkä enemmän menevät jos ovat mennäkseen, mutta eivät tee siitä numeroa.

Vierailija
34/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja 13vuotiaanki ois hyvä alkaa selvittää mamilta ryppyvoiteista. Ja laissa pitäis lukea se pakkokäyttöön.

Vierailija
35/35 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan nuorukainen vielä. Mutta elämä on kummallista joka iässä luulee olevansa aikuinen ja juuri oikeassa iässä. Mutta kun aikaa menee huomaakin olleensa ihan vääräsää. Näin se kokemuksen mukaan menee.