Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei mikään ihme, että YKSITYINEN hammaslääkäri maksaa

Vierailija
22.06.2015 |

Kun hammas pitää yksinkertaisesti poistaa, yksityisellä puolella tämäkin pitää tehdä monimutkaiseksi. Se miksi asia on näin, johtuu ihan siitä, että yksityisellä sektorilla ihmisen sairaudella tehdään bisnestä ja siksi yritetään maksimoida asiakkaalta laskutettava rahasumma.

Yksityinen käyttää vastaanottoajan myyntipuheisiin ja määrää sitten hampaanpoistolle uuden ajan, jotta saadaan enemmän käyntimaksujakin. Julkisella hampaanpoisto tehdään samalla käynnillä.

Yksityinen suosittelee kaiken maailman nukutuksia ja rauhoittavia saadakseen laskuttaa näistäkin. Julkinen antaa vain antibiootin ja puudutuspiikin.

Yksityinen "leikkaa" hampaan, koska tällä statuksella voidaan laskuttaa enemmän ja laittaa tikkejä. Julkisella hammas rehellisesti vain poistetaan ja paikkaan laitetaan pumpulituppo.

Yksityinen määrää hel..inmoisen läjän lääkkeitä (saadakseen provikat), kontrollikäynnin yms. ja laittaa kaiken laskulle. Julkinen määää vain antibiootin ja antaa ohjeet.

Omien kokemuksien mukaan julkisella puolella lasku on 30 € ja suu paranee tunnissa, kun yksityisellä lasku on 400 € ja suun paraneminen ottaa viikonpäivät - kiitos ylimääräisten toimenpiteiden. Yksityisellä asemalla lääkärit on selvästi koulutettu myyjiksi ja suu käy koko ajan pelkkää myyntipuhetta.

Tietysti osa ihmisistä pitää tuollaista ylireagointia hyvänä palveluna, josta mielellään maksavat.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh...

Käy julkisella sitten.

Vierailija
2/9 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ainakin joskus aikanaan lähetettiin julkisesta hammasleikkaukseen yksityiselle, koska julkinen puoli teki vain hampaanpoistoja vetämällä ja julkinen arvioi, että mun kaksi hammasta pitää ottaa pois hammaskirurgin toimesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno tarina Hermanni!

Vierailija
4/9 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijakkaa.. Itse (juuri viime viikolla) YKSITYISELLÄ hampaanpoistossa käyneenä voin vastata Sinulle, että tämä ei kaikkialla pidä paikkaansa.. Hampaani poistettiin, sillä uusi juurihoito ei tehonnut vanhaan ja huonosti tehtyyn juurihoitoon, jonka seurauksena hampaan juuri oli tulehtunut ==> keräsi mätää poskeen / ikeneen.

Puudutus sekä hampaanpoisto maksoivat yhteensä 51€ ... YKSITYISELLÄ ! Suosittelen ottamaan selvää hammaslääkärin hinnastosta ennen sinne menoa, jotta säästyt yllätyksiltä.. Kävin poistossa torstaina 18.6 ja tänään on ma 22.6, joten en usko hinnan nousseen tässä juhannuksen aikana..

Hammaslääkäri sijaitsee HELSINGISSÄ

-Ann

Vierailija
5/9 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ikinä ole mitään operaatioita julkisella puolella tehty tarkastuksen yhteydessä vaan aina niille on varattu uusi aika...

Vierailija
6/9 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vaan leikattu. Kaikki neljä viisuria naksittiin ja revittiin pala palalta. Puudutusta pyysin niin paljon ettei varmaan tunnu.

Minulle kertyy jonkun verran hammaskiveä. Kysyin kannattaisiko käydä tiheämpään hammaskivenpoistossa, eivät olleet samaa mmieltä. Olisin itse ehdottanut vähintään puolivuosittaista käyntiä, mutta hammaslääkäri halusi pysyä vuosikäynnissä. Että se siitä riistosta.

Vierailija
7/9 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:58"]Ei mulla ikinä ole mitään operaatioita julkisella puolella tehty tarkastuksen yhteydessä vaan aina niille on varattu uusi aika...
[/quote] Olin viikko sitten tarkastksessa julkisella ja samalla käynnillä paikkasivat yhden ison reiän ja muutaman pienemmän, poistivat myös hammaskiveä. Riippuu varmasti paikkakunnasta ja lääkäristä kuinka toimitaan.

Joku mainitsi että oli lähetetty yksityiselle hampaan leikkaukseen, täälä leikkauksiakin hoidetaan julkisella puolella.

Vierailija
8/9 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö aloittaja, että julkisen puolen hinta on edullinen siksi, että se katetaan verovaroista?

Vierailija
9/9 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä aivan noin mene.

Yksi poskihampaani jouduttiin poistamaan. Kertakäynti yksityisellä, ja KELA-korvauksen jälkeen maksettavaa jäi 44,50 €.

Toinen käynti yksityisellä, puhdistus, maksettavaa KELA-korvauksen jälkeen 40 €.