Tulkaa rauhoittelemaan mua (paniikkihäiriö)
Koko ajan paniikki tulossa, huomenna pitkästä aikaa tuttuun työpaikkaan, olen pitkästä aikaa myöskin pois kotoa (töiden takia).Johan lyö paniikki taas päälle :( Alan olla sitä mieltä, että tää paniikkihäiriö pilaa mun elämän :(
Kommentit (29)
syvähengitys auttaa joitakin paniikkikohtausten kanssa. hengität sisään laskien 4.:n ja ulos laskien 7:n.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 22:12"]
Ihan hyvin meni päivä onneksi, tulin juuri kotiin iltavuorosta :) Täytyy toivoa, että saisi tänä yönä nukuttua paremmin. Kiitos kun välitätte ♡ Miten teidän päivä on mennyt? :)
[/quote]
Ihana kuulla, että päivä meni hyvin! Päivä - ja joskus yö - kerrallaanhan sitä pitää mennä :) Kiitos kysymästä, hyvin oma päivä on mennyt. Olet ollut mielessä, ja samalla toit mieleeni omat paniikkiaikani. Oon miettinyt ja muistellut, millaista silloin oli - ja arvostanut nykyistä tilannettani.
Jep, itsekkin ajattelen aina päivä kerrallaan mennä, jokainen päivä on erilainen. Mulla on usein pitkiä hyviä jaksoja, eikä kohtauksia, sit kun tapahtuu jotain uutta tms. niin usein alkaa taas vaivaamaan. Kiva kuulla että voit paremmin, minäkin onneksi nykyään harvemmin kärsin tästä enää, mutta lääkitystä en uskalla lopettaa vielä. :) ap
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 02:02"]Ooks vammane? Kun ei meillä normaaleilla ainakaan moisia juttuja ole. Niskasta kiinni ja töihin.
[/quote] Et taida itse käydä kovin täysillä. Ap yritä nukkua, hyvin se menee. Tsempit *hali*
Suutu sille paniikille oikein kunnolla. Sano sille, että turpa kiinni. Nyt päätän minä!
Syvään henkeä vaan. Mitään pahaa ei voi sulle sattua ja aina voit ottaa pikku paussin ja mennä ulos hengittelemään.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 02:05"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 02:02"]Ooks vammane? Kun ei meillä normaaleilla ainakaan moisia juttuja ole. Niskasta kiinni ja töihin.
[/quote] Et taida itse käydä kovin täysillä. Ap yritä nukkua, hyvin se menee. Tsempit *hali*
[/quote]
Kiitos ♡ Yritän nukkua, mutta säpsähdän koko ajan siihen että "henki ei kulje" :(
Ota ylimääräinen rauhoittava ja yritä nukkua. Väsymys pahentaa oloa. Ja muista syödä. Hyvin se menee.
Avaa vähän ikkunaa. Se helpottaa mua: sieltä kuuluu elämän ääniä ja jotenkin viileä ilma helpottaa.
Kuuntele jotain rauhoittaa musiikkia tai lue hetki kirjaa. Niin että ajatukset siirtyy pois paniikista:) kerro avoimesti töissä tilanteestasi niin on helpompi kun saa jakaa muillekin, niin huomaa kuinka moni muukin kärsii samoista oireista.
Kuuntele jotain musiikkia, tai luontoääniä?
Ikkuna on jo auki ja olen koitellut hengitellä rauhassa ja ajatella mukavia, mutta ei :( Työpaikalla kaikki tietää paniikkihäiriöstäni.
Onko sulla käytössä jokin rauhoittava tai unen saantia helpottava lääke?
Äläkä ainakaan jää vatvomaan täällä tulleita ilkeitä kommentteja!! Poimi hyvät ja hengitä rauhassa nenän kautta sisään ja suun kautta ulos.muista,että mitään pahaa ei tapahdu.kohtaus menee ohi.paniikkihäiriötä sairastavia on paljon.älä pelkää lääkäriin menoa ja mahdollisia lääkkeitä.itselläni on sairaus nyt hyvässä jamassa.olen lopettelemassa lääkitystä.tsemppiä! Kaikenlaisia ajatuksia ja pelko/ahdistus tilanteita tulee,mutta sinä selviät! Ja muista että et ole tyhmä tai hullu tai mielisairas.paniikkihäiriö voi puhjeta kelle vaan stressin,ahdistavien kokemusten Ym.vastoinkäymisten seurauksena.ei tarvitse olla heikko jne..enemmänkin olet vahva ja tunteva,viisas ihminen.halit!!
Mulla on Cipralex 10mg ollut jo 6-vuotta. Ei ole erikseen mitään rauhoittavia :/ Mulla on usein näin, että paniikkimainen olo velloo kauan, mutta itse kohtausta harvemmin olen enää saanut. Onneksi huomenna on vasta iltavuoro, niin saan ainakin levätä ennen... Ja ensimmäiselle kommentoijalle tiedoksi, jos et ole ikinä tätä sairastanut, niin älä kommentoi, minä sentään yritän pysyä työelämässä kiinni, vaikka aina ei ole helppoa.
Miten loppuyö ja eka työpäivä sujuivat? Kyselee mm. Nro 19 :)