Ystäväni ei halua omaa lasta raskausarpien takia....
Juteltiin ystävän kanssa tulevaisuudesta, ja hän sanoi, että ei halua omaa lasta koska ei halua ihoonsa raskausarpia. Minä olen jo niitä muutenkin täynnä (hän ei kyllä sitä tiedä), joten toi mitä hän sanoi tuntui vähän loukkaavalta. Ei kai kukaan raskausarpia halua, mutta pinnallinen seikkahan ne vaan on. Itse ainakin odotan sitä että saan olla äiti iki omalle pallerolle, vaikka se toisi muutaman lisäarven, kun kroppa on jo niitä täynnä. Ja me ollaan siis 16-vuotiaita.
Kommentit (15)
Ystäväsi mieli ehtii muuttumaan vielä 100 kertaa, MUTTA on myös ihmisiä, jotka eivät halua lapsia ollenkaan. Olen itse myös omasta tahdostani lapseton. On minulla muitakin syitä lapsettomuuteeni, mutta yksi on juuri nuo kropan inhat muutokset.
Sain lapsen mutten yhtäkään arpea. Eivät kaikki niitä automaattisesti saa. Ja juu, painoa kyllä kertyi 13 kg.
Minulla on lapsi mutta ei (eikä ole ollut) yhtäkään raskausarpea. Ikää 34v.
Se on parempi mitä harvempi ihminen tähän maailmaan tekee lapsia. Ja tosiaankin vaatii paljon henkistä kehitystä ja tietynlaisen luonteen, että pystyy olemaan hyvä äiti. Jos on yhtään epäilyksiä siihen suuntaan niin parempi jättää tekemättä.
Kun ystäväsi kasvaa aikuiseksi hän ehkäpä ajattelee eri tavoin. Voi myös olla, ettei ystävä saa lapsia, vaikkapa niitä haluaisi.
Minulle niitä arpia tuli teini-iässä nopean kasvun myötä. Sitten raskaana ollessa niitä ei tullutkaan.
Neljä lasta ja ei mitään arpia!
Ei todellakaan varma, että tulee arpia. Mutta tietysti on riski olemassa. Jos tuollaisia miettii, niin parempikin on, ettei tule äidiksi. Siinä tarvitaan toisenlaista mielenlaatua.
Täällä 3 lasta eikä arpia muuta kuin rinnoissa ja nekin haaleita. :) Vatsa arveton ja timmi. Lapset olen tehnyt 18, 25 sekä 29-vuotiaana.
Selkeästi ystäväsi ei ole valmis vanhemmaksi, joten eikö ole hyvä että hän myöntää sen itselleen ja muille? Kaikkein surullisimpia ovat tapaukset, joissa lapsi on hankittu vähän puoliväkisin vaikka sisimmässään tietää ettei ole oma juttu. (Okei, olette nuoria niin ehtiihän mieli muuttua.)
Mulla ei tullut raskausaikana yhtään raskausarpea, mutta niitä onkin tullut rintoihin ja sisäreisiin reilusti jo ennen raskautta, etten koe jääneeni mistään paitsi.
Mua ihmetyttää, kun puhutaan näistä "raskaus pilasi vartaloni" jutuista että missä ovat ne 70-vuotiaat lapsettomat jotka ovat timmejä, arvettomia ja rinnat kuin rantapallot?
vai oliskohan kuitenkin niin, että ihan aika ja elämä muuttaa meitä ja kukaan ei virheettömänä snny saatikka säily? Tosi yksilöllistä kuitenkin on, kuka mitenkin vanhenee, ap hyvänä esimerkkinä arpineen.
en tällä tarkoita, että ystäväsi pitäisi lapsia hankkia, mutta halusn sanoa vaan että olisi ihanaa jos ihmisillä olisi sellainen asenne, että ikä ja elämä saa näkyä eikä sen tarvitse olla negatiivinen asia.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:51"]Sain lapsen mutten yhtäkään arpea. Eivät kaikki niitä automaattisesti saa. Ja juu, painoa kyllä kertyi 13 kg.
[/quote]
Ja mulle niitä tuli vaikkapa painoa 9kg.
Olen lyhyt joten vatsa oli suuri kuitenkin. Vauva painoi 2,9kg. Ja normaali painoltani ennen raskautta.
Sain lapseni 34- ja 37 -vuotiaana, ei ainuttakaan raskausarpea missään. Se on kudostyypistä kiinni, toiseillehan tulee niita ilman raskautakin.
Kaverisi ei näemmä ole perillä synnytyksen vaikutuksista vartaloon, on nimittäin raskausarvet se kaikkein pienin paha :D nekin hälvenee.
Se on ihan pätevä syy