Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voimakas silmäkipu?

Vierailija
10.02.2022 |

Mikä voisi olla kyseessä?nukkumaan mennessä tuntuu myös voimakkaasti, kun silmät sulkee. Ei pääkipua silmän takana tuntuu. Lääkärin soittoa juuri odottelen

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille! Huomiseksi sain ajan, sittenpä kuulee mikä voisi olla vikana.

Ap

Vierailija
22/39 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma, jos ehdit/haluat vinkkaa ketjuun, itsellä samoista vaivaa ollut, löytyykö sille syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos silmässä ei muuta oiretta esim. rähmimistä, punoitusta, valonarkuutta niin voisko olla kohonnut silmänpaine? Itselleni se aiheuttaa kipua silmässä.

Mulle sanottiin silmälääkärissä ihan samaa, voimakas kipu viittaa hetkelliseen kovaan silmän paineeseen.

Jos toistuu useasti niin silmälääkäriin.

24/39 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jälkisairaus koronasta .Vaitettavaa mutta monella on tuo oire jälkikoronana. 

Vierailija
25/39 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronasta on tullut silmäoireita ja kaikkea muutakin vielä pahempia tapauksia  siis rokotteen jälkeen.

Vierailija
26/39 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oireili verenkierohäiriö noin 

Vierailija
27/39 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronasta on tullut silmäoireita ja kaikkea muutakin vielä pahempia tapauksia  siis rokotteen jälkeen.

Onko ap ottanut koronarokotteen? Yleinen sivuoire.

Vierailija
28/39 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kestovärjännyt kumia tai ripsiä hiljattain? Itsellä tulee tuollainen välillä, olen alkanut yhdistää sitä kosmetiikkaan. Voiko joku kosmetiikka nostaa silmänpainetta?

Minä värjäsin aikoinaan paljon kulmia ja hiuksia tummilla hius ja kulma väreillä ja oli useasti päänsärkyä, silmien kipua ja luomien poltetta ja turvotusta. Ja silmälääkärissä käydessäni kivun takia paineet olivat koholla ja oli pari vuotta seurantaa. Enää en ole värjännyt hiuksia enkä kulmia vuosiin, eikä ole kipuja eikä poltteita eikä muitakaan värjäyksen aikoihin saatuja oireita.

Vierailija
29/39 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se iriitti on? Paraneeko siitä?

Ap

Värikalvontulehdus. Vaatii todella pitkäaikaisen kortisonihoidon. Saattaa uusia. Kts. KÄYPÄ HOITO.

Vierailija
30/39 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös silmäkipua ja kovaa vihlomista aina öisin ja makuuasennossa. Luin netistä, että se johtuu niskassa olevista lihaksista. Helsingin keskustassa on hoitopaikkakin, joka mainosti heillä hoidettavan kyseistä sairautta. Olen nyt kolmena yönä nukkunut sellaisella tyynyllä, jossa pää jää hieman taaksepäin, jolloin niskan lihakset eivät ole venyttyneinä. Lisäksi laitoin Voltaren-geeliä niskaan. Ja se on auttanut, tosin nukkuessaan ei koko yötä pysy samassa asennossa. 

Lisäksi mulla kyllä vihloo kännykän läppärin ja tv:n katsominen.

Vierailija
31/39 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä homma, jos ehdit/haluat vinkkaa ketjuun, itsellä samoista vaivaa ollut, löytyykö sille syytä.

Toki, tulen sitten kertomaan mitä sanottiin.

Vierailija
32/39 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, tulen sitten kertomaan mitä sanottiin.

Toivottavasti jotain harmitonta ja ohimenevää olisi. Onko siihen silmään tullut punoitusta? Itsellä tullut punoitus silmän alaosaan lähes joka kerta, kun kipu on tullut.

Vierailija
33/39 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla oireili verenkierohäiriö noin 

Kuinka sitä hoidettiin? Miksi vaikutti silmiin, verenpainetta?

Vierailija
34/39 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kuukautisten aikaan silmäkipua joskus. Korvissakin humisi. Edelleenkin kipua joskus vaikkei kuukautisia ole. Silmäntutkimuksissa kaikki ok. Värjään usein kulmia ja känny kädessä aika paljon. Ja kuivat silmät. Noista joku sitten tai yhdessä aiheuttaa kivun mutta aika harvoin.

Vierailija
35/39 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kertoa, että kerkesin värjätä hiuksia ja kulmia ainakin sen 10 vuoden ajan ennenkuin tuli oireita. Joten oireet tulevat viiveellä ja ovatkin jo siinä vaiheessa imeytyneet aika lailla kehoon myrkyiksi. Meni pitkään värjäilyjen lopetettua ennenkuin kaikki palautui normaaliksi. Jos voisin kääntää kelloa en koskisi noihin väriaineisiin vahingossakaan. Olisipa silloin aikanaan puhuttu enemmän näiden vaarallisuudesta. Tietynlainen herkkyys hajusteisiin ja kosmetiikkaan on jäänyt ja varsinkin silmät ovat erityisen herkät kaikelle:(

Vierailija
36/39 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös särkee silmiä ja kasvoja menkkojen loppupuolella. En ole selvittänyt mistä johtuu, mutta joka kuukausi sama juttu.

Koronassa myös oli silmäkipu mutta se oli erilainen.

Käytän päivittäin piilolinsseistä.

Vierailija
37/39 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin lekurilla käyty. Silmänpaineet ok. Migreeni kuulema olisi. Apteekista 600 mg buranaa ja migreenikohtausten hoitoon Sumatriptan Teva 50 mg 1 tabletti 1- 2 kertaa vuorokaudessa, korkeintaan kahtena päivänä viikossa. Päänsärkyä ei edellenkään ole, mut katsotaan jos näistä olisi apua.

Ap

Vierailija
38/39 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, onko kipu molemmissa silmissä? Ja oliko silmälääkäri joka tutki?

Vierailija
39/39 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten verokierthäiriö hoidettiin? Oliko kauan noita silmäoireita ennen diagnoosia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi