Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona sai velat haluamaan lapsia

Vierailija
10.02.2022 |

Ehkä kun ei voinut matkustaa, eikä bailata...

https://yle.fi/uutiset/3-12305431

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vauvapalstalla lapsettomuus on aina yhtä kuin bailaaminen ja matkustaminen? :D Eikö aapeella ja muilla samanlaisilla oikeasti ollut mitään muuta tekemistä ennen lastensaantia?

Ei ihme että on tehnyt mieli lisääntyä. Ehkä itsekin haluaisin lapsia jos elämäni olisi noin yksitoikkoista.

Vierailija
22/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vauvapalstalla lapsettomuus on aina yhtä kuin bailaaminen ja matkustaminen? :D Eikö aapeella ja muilla samanlaisilla oikeasti ollut mitään muuta tekemistä ennen lastensaantia?

Ei ihme että on tehnyt mieli lisääntyä. Ehkä itsekin haluaisin lapsia jos elämäni olisi noin yksitoikkoista.

Tämä! Olen vela, mutta bailaaminen ei ole koskaan kiinnostanut. Matkustelukin ollut erittäin maltillista. 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vela saa lapsia ei siinä mitään, mutta ne velalliset lapsettomat ovat tässä inflaatioajassa pahempi ongelma.

Vierailija
24/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan lapsia yhtä vähän kuin ennen koronaakin. En ennenkään ole matkustellut tai bailannut, ellei kotona ryyppäämistä lasketa.

Vierailija
25/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, itse olen ennemminkin pöyristynyt siitä itsekkyydestä, mitä vaatii lapsen hankkiminen tällaisena aikana, kun se jo lähtökohtaisesti on itsekästä. 

Maailmanlaajuinen pandemia on niin kivaa, että sille pitää altistaa joku viaton joka ei saa päättää tänne syntymisestään?

Tuollaiseen julmuuteen en itse pystyisi. 

Vierailija
26/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut lapsia ennen korona-aikaa ja vielä vähemmän nyt kun maailma on mennyt näin hulluksi. Bailaaminen ei myöskään kiinnostanut ennen eikä kiinnosta nytkään.

Vierailija
27/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni vauvahaaveet jäihin. Tällaiseenko maailmaan haluan saattaa ihmisen??

Vierailija
28/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoja ne on. Eihän se mikään ihme ole kun kerrankin on ollut aikaa nussia jatkuvasti.

Vierailija
29/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noup,ei assfruitit kiinnosta oli korona tai horona

Vierailija
30/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vieläkään halua lapsia. En tosin ole sairastanut koronaakaan. :D

Vierailija
31/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avovaimo, jolla entuudestaan yli 20v. tytär sanoo että olisin mitä parhainta isämateriaalia. Tuntuu hiukan ristiriitaiselta tunteet päässä kun olen jo yli 40 ja tämän päätöksen ole tehnyt. Hän kyllä vaikuttaa vilpittömältä, mutta koska itse en koe että olisin hyvä isä (plus toki ikäni) en tuohon kelkkaan lähde.

Miksi ihmiset ei mieti useammin onko heistä isäksi tai äidiksi? Lapsi tehdään vähän kuin uteliaisuuttaan ja kun yhteiskunnan normit painostaa. Toki taitaa vahinkoja viimekädessä suurin osa olla.

Vierailija
32/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun päähäni ei taivu ajatus, että miksi syntyvyys nousee korona-aikana! Itsellä olisi takuulla mennyt vauvahaaveet jäihin tämmöisenä "kriisiaikana". Vaikka en ole koronasta juuri muuten stressanut ollenkaan.

Minä olen miettinyt samaa. Moni lähipiirissä on tehnyt vauvan pandemian aikana. Kaikki nämä ovat tosin olleet kivoissa siisteissä töissä ja pandemia-ajan etätöissä. Eli ei ketään, joka olisi nähnyt pandemian pahimmat puolet. Olen itsekin istunut täällä kotona työhuoneessa kohta 2v enkä silti tajua miksi tähän väliin olisi pitänyt tehdä joku vauva. Ei mitään varmuutta kauan tämä kestää. Ei mitään normaalia elämää. Kaikki kiva, mitä vauvan kanssa voisi tehdä, on Koronan takia tauolla. Nämäkin kaikki vauvansa nyt tehneet ovat vaan möllöttäneet kotona vauvan ja etätöitä tekevän puolison kanssa, ja käyneet vain vaunulenkeillä. Olisin itse tullut hulluksi, jos olisin saanut nyt lapsen.

Vierailija
33/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten harmittaa ne koirat mitä otettiin koronaseuraksi. Kun rajoitteet poistuu niin toivon että niistä pidetään yhtä paljon eikä anneta pois tms. Lapsia aina paapotaan kun lakikin velvoittaa ja joku auttaa. Eläimiä ei, muuta kuin lopettamalla.

Vierailija
34/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronakoirat päätynevät hesyyn, mutta voi koronalapsia. Siinä tulee terapeuteille töitä.

Vierailija
35/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten harmittaa ne koirat mitä otettiin koronaseuraksi. Kun rajoitteet poistuu niin toivon että niistä pidetään yhtä paljon eikä anneta pois tms. Lapsia aina paapotaan kun lakikin velvoittaa ja joku auttaa. Eläimiä ei, muuta kuin lopettamalla.

Ei lapsia välttämättä paapota. Kulissi voi olla se, mutta takana voi olla ihan muuta.

Vierailija
36/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahinkoja ne on. Eihän se mikään ihme ole kun kerrankin on ollut aikaa nussia jatkuvasti.

Tämä riski on jokaisessa yhdynnässä vaikka käyttäisikin ehkäisyä. Mikään ehkäisy ei ole 100 % varma. On tullut kieltämättä paneskeltua enemmän kuin koskaan.

Vierailija
37/45 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpamainen yleistys. Minulla päätös lapsettomuudesta vaan vahvistui kun koronan myötä selvisi etteivät suomalaiset sen fiksumpaa kansaa ole.

Vierailija
38/45 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä riski on jokaisessa yhdynnässä vaikka käyttäisikin ehkäisyä. Mikään ehkäisy ei ole 100 % varma. On tullut kieltämättä paneskeltua enemmän kuin koskaan.

Ohis, mutta suurin osa niistä vahingoista joista itse olen kuullut on "vahinkoja". Eli unohtuihan siinä pari pilleriä mutta ei ajateltu sen haittaavan. Tai oli antibioottikuuri eikä selvitetty vaikuttaako se ehkäisyyn. Tai ei sitten viitsitty hakea jälkiehkäisyä vaikka mökkireissulla pantiin paljaalla.

Vierailija
39/45 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin vauvan sijasta rescuen. Joku oli rääkännyt tätä. En halua synnyttää lisää rääkkääjiä 😡

Vierailija
40/45 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun päähäni ei taivu ajatus, että miksi syntyvyys nousee korona-aikana! Itsellä olisi takuulla mennyt vauvahaaveet jäihin tämmöisenä "kriisiaikana". Vaikka en ole koronasta juuri muuten stressanut ollenkaan.

Minä olen miettinyt samaa. Moni lähipiirissä on tehnyt vauvan pandemian aikana. Kaikki nämä ovat tosin olleet kivoissa siisteissä töissä ja pandemia-ajan etätöissä. Eli ei ketään, joka olisi nähnyt pandemian pahimmat puolet. Olen itsekin istunut täällä kotona työhuoneessa kohta 2v enkä silti tajua miksi tähän väliin olisi pitänyt tehdä joku vauva. Ei mitään varmuutta kauan tämä kestää. Ei mitään normaalia elämää. Kaikki kiva, mitä vauvan kanssa voisi tehdä, on Koronan takia tauolla. Nämäkin kaikki vauvansa nyt tehneet ovat vaan möllöttäneet kotona vauvan ja etätöitä tekevän puolison kanssa, ja käyneet vain vaunulenkeillä. Olisin itse tullut hulluksi, jos olisin saanut nyt lapsen.

Minä ymmärrän hyvin miksi lapsia tehdään nyt. Meillä mies on jäänyt etätöihin, oma työ (kirjastossa) ei onnistu etänä. Mutta puolison kanssa on tullut vietettyä enemmän aikaa, elämästä on rauhoittunut pois kaikki turhat vapaa-ajan menot ja kissanristiäiset, rahaa on kertynyt säästöön jne. Ei vauvojen kanssa käsittääkseni normiaikanakaan tehdä mitään ulkoilua ja vauvauintia tms enempää kodin ulkopuolisia asioita. Taaperon kanssa sitten tietysti enemmän. Minusta ihan hyvä aika saada lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme