Korona sai velat haluamaan lapsia
Ehkä kun ei voinut matkustaa, eikä bailata...
Kommentit (45)
Tää on juuri yksi näistä rokotteen vakavista sivuvaikutuksista. Miksi tästä ei puhuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun päähäni ei taivu ajatus, että miksi syntyvyys nousee korona-aikana! Itsellä olisi takuulla mennyt vauvahaaveet jäihin tämmöisenä "kriisiaikana". Vaikka en ole koronasta juuri muuten stressanut ollenkaan.
Minä olen miettinyt samaa. Moni lähipiirissä on tehnyt vauvan pandemian aikana. Kaikki nämä ovat tosin olleet kivoissa siisteissä töissä ja pandemia-ajan etätöissä. Eli ei ketään, joka olisi nähnyt pandemian pahimmat puolet. Olen itsekin istunut täällä kotona työhuoneessa kohta 2v enkä silti tajua miksi tähän väliin olisi pitänyt tehdä joku vauva. Ei mitään varmuutta kauan tämä kestää. Ei mitään normaalia elämää. Kaikki kiva, mitä vauvan kanssa voisi tehdä, on Koronan takia tauolla. Nämäkin kaikki vauvansa nyt tehneet ovat vaan möllöttäneet kotona vauvan ja etätöitä tekevän puolison kanssa, ja käyneet vain vaunulenkeillä. Olisin itse tullut hulluksi, jos olisin saanut nyt lapsen.
Minä ymmärrän hyvin miksi lapsia tehdään nyt. Meillä mies on jäänyt etätöihin, oma työ (kirjastossa) ei onnistu etänä. Mutta puolison kanssa on tullut vietettyä enemmän aikaa, elämästä on rauhoittunut pois kaikki turhat vapaa-ajan menot ja kissanristiäiset, rahaa on kertynyt säästöön jne. Ei vauvojen kanssa käsittääkseni normiaikanakaan tehdä mitään ulkoilua ja vauvauintia tms enempää kodin ulkopuolisia asioita. Taaperon kanssa sitten tietysti enemmän. Minusta ihan hyvä aika saada lapsi.
Miksi koiraa/kissaa harkitsevalle painotetaan vastuusta? Lasta harkitseville sanotaan antakaa mennä. Lapsihan elää pidempää...
Vierailija kirjoitti:
Itse tein abortin syksyllä 2020. Ei ollut mukavaa, mutta ajatus lapsesta oli hirvittävä. En tiedä olenko vela, en vain pidä lapsista.
Miten voi olla tietämättä onko vapaaehtoisesti lapseton vai ei? 🤣 Ensin mietit oletko lapseton. Jos vastaus on kyllä, sitten mietit onko se vapaaehtoista vai etkö ole saanut lapsia jostain syystä vaikka haluaisit. Jos päädyt siihen että olet omasta tahdostasi lapseton, silloin olet vapaaehtoisesti lapseton, eli vela.
Hulluja puhut! Ihan selvästi jutusta kävi ilmi että pandemia ei ollut ainoa syy. Mene nukkumaan, kahjo!
Nuoret miehet on alkaneet puhua avoimemmin lapsettomuudesta sekä vasektomiaa tarjoavista maista. Suomessa ikäraja on kummallekin sukupuolelle 30v.