Korona sai velat haluamaan lapsia
Ehkä kun ei voinut matkustaa, eikä bailata...
Kommentit (45)
Paitsi että jutun nainen ei ollut vela.
"Kirjoitushetkellä en vielä ehkä ihan tiennyt, haluanko elämääni lapsia vai haluanko keskittyä johonkin muuhun."
Tiesin että jotkut velkaantuvat koronan takia kovasti, mutta en tiennyt velkojen voivan lisääntyä keskenään? Kauhistuttavaa!
Harvemmin mä tälleen keski-ikäisenä olen bailannut muutenkaan. Ja on niitä taukoja muulloinkin tullut matkustamiseen, nyt mä olen keskittynyt maksamaan lainoja pois ripeämmin.
Enkä vieläkään halua lapsia.
Minun päähäni ei taivu ajatus, että miksi syntyvyys nousee korona-aikana! Itsellä olisi takuulla mennyt vauvahaaveet jäihin tämmöisenä "kriisiaikana". Vaikka en ole koronasta juuri muuten stressanut ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin että jotkut velkaantuvat koronan takia kovasti, mutta en tiennyt velkojen voivan lisääntyä keskenään? Kauhistuttavaa!
Kun asuntolaina ja autolaina rakastavat toisiaan kovasti, voi syntyä kulutusluotto. Kohta vieressä taapertaa myös osamaksut.
Ei ole korona muuttanut vakaumustani mitenkään. Toissapäivänä jouduin pesemään kissani kakkapyllyä ja mietin, että voi luoja, joillekin tämä on arkea. Ei minulle. Onneksi.
Nuo nyt lisääntyneet on "ehkä joskus" -ihmisiä, joille se sopiva hetki oli nyt.
Ei saanut. En edelleenkään voisi kuvitella hankkivani lapsia. N40
Joo tän on huomannut. Koko ajan saisi olla siittämässä. Kivaahan se on, mutta ei kunto kestä. Onneksi on piuhat poikki......
En todellakaan halua lapsia yhäkään vaikka kuinka on korona. Ei ole koskaan kiinnostanut lasten hankkiminen muttei kyllä myöskään matkustus tai bailauskaan.
Jutun nainen ei edes ollut vela.
Ei ole kyllä saanut minun päätäni käännettyä. Hyvillä mielin elän ilman lapsia ja tiedän satavarmasti etten niitä tule tekemään tässä elämässä🙏.
Velat? Ei mun velkani koskaan lapsia halunnut, mutta nyt olenkin ne jo kaikki maksanut. Hyvä niin.
Voisiko syntyvyyden nousu johtua siitä, että 90-luvun alussa syntyi paljon lapsia ja nyt ne tekevät lapsia? Tuntuu ettei mikään media ole tarttunut tähän.
Nope. Koronakoiran olen hankkinut, mutta ei tulisi mieleenkään lisääntyä.
Ei ole mieli muuttunut edes feikkipandemian aikana. Lapsia ei minulle tule. N39
Itse tein abortin syksyllä 2020. Ei ollut mukavaa, mutta ajatus lapsesta oli hirvittävä. En tiedä olenko vela, en vain pidä lapsista.
Jos nyt oikein noita lukuja katsoin niin 1,35 lapsesta on noustu tilapäisesti vuonna 2021 seudusta riippuen 3-9 prosenttia. Eli vuosi oltiin 1,49 luvussa ja 2022 ei enää noustu.
Ei tuolla kuuhun mennä ja väestön määrän pieneneminen jatkuu kiivaana.
Parempi otsikko olisi: "Suomen sikamaisen pieni syntyvyys nousi tilapäisesti luokkaan erittäin pieni".
Mitä lie propagandaa tuo asioiden muotoilu siihen malliin, että joku mahdoton baby-boomi olisi käsillä.
Etätyöt. On ollut enemmän aikaa ja energiaa laittaa lapsi alulle.
En ole ollut kiinnostunut bailaamisesta enkä lapsista, enkä ole edelleenkään. Olen 40.
Niinpä niin, tämä oli niin arvattavissa. Ehkä se on hyvä asia.