Kaveri on raskaana eikä aio kertoa vauvasta lapsen isälle
Pitkä tarina lyhyesti:
Kaveri tuli raskaaksi yhden yön jutusta. Lapsen isä on minun hyvä tuttu (kaverini ei ollut häntä siis aiemmin tavannut, päättivät ensi tapaamisella vähän paneskella) Ja nyt kaveri ei aio kertoa raskaudesta lapsen isälle, pitää siis lapsen, mutta ei kerro isälle mitään.
.
Olenko kovinki julma ystävä jos ilmiannan kaverini tälle lapsen isälle? Kaverin raskaus alkaa jo näkymään ja kesällä tullaan luultavasti useampaanki otteeseen tapaamaan porukalla (eli siis isompi kaveriporukka johon kuuluu tämä lapsen isä ja nykyään myös minun kaveri)
Eli kiusallisia tilanteita luvassa.
Kommentit (25)
Pane sinäkin sen kaverin kanssa, niin olette molemmat tälle raskaana ja voitte sitten työnnellä yhdessä muksuja
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:06"]Pane sinäkin sen kaverin kanssa, niin olette molemmat tälle raskaana ja voitte sitten työnnellä yhdessä muksuja
[/quote]
Loistava idea. Siis aivan hillittömän hyvä. Ap
Sanoisin kaverille, että joko hän kertoo itse tai sitten minä kerron. Välit kaveriin saattavat tietysti mennä poikki, mutta oikeastaan joutaisivatkin mennä. Tuollaisella moraalilla varustettu ei kiinnosta kaverina.
Kyllä isällä on oikeus tietää jälkeläisestään. Kertoisin.
Kumman ystävyys on sulle tärkeämpää, kavetin vai sen miehen? Kertomalla varmaan toisen menettää
Jos tuon teet niin toivottavasti se kaverisi ymmärtää laittaa sinuun, kavalaan käärmeeseen, välit loppuiäksi poikki.
" Hän on oikein kiva ja luotettava tyyppi joka aika varmasti kantaisi vastuunsa. Semmonen "unelmavävy""
No se nyt kumminkin oli yhden yön suhde, eli mitään vävyjä ei olla etsimässä. Luultavasti se nainen ei halua minkäänlaista miestä elämäänsä vakioksi sotkemaan, vaan mieluummin hoitaa lapsen täysin vapaana yksinhuoltajana. Yhteishuoltajuusjärjestelythän sitovat elämää monella tapaa, esim. ei voi muuttaa tuosta vaan kauas.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:08"]Sanoisin kaverille, että joko hän kertoo itse tai sitten minä kerron. Välit kaveriin saattavat tietysti mennä poikki, mutta oikeastaan joutaisivatkin mennä. Tuollaisella moraalilla varustettu ei kiinnosta kaverina.
[/quote]
En missään nimessä haluaisi että meillä menee välit poikki. Eli se on ainoa syy miksi en haluaisi kertoa. Mutta asia kyllä jää painamaan mun mieltä ja kovasti jos en kerro & isällä on oikeus tietää lapsesta, eli en tiedä onko tässä oikeen vaihtoehtoa. Ap
Ja lapsella on oikeus tietää isänsä! Se kuuluu nykyään lapsen oikeuksiin, ja lapsi voi haastaa äitinsä oikeuteen, jos ei sitä suostu kertomaan. Uusi isyyslaki antaa siihne oikeuden. Onpa itsekäs äiti, ei ajattele lainkaan lapsen etua ja parasta.
Mä vihaan tälläsiä sotkuja, naiset on hirveitä, ties kuinka moni mies on isä jollekin tietämättään.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:10"]Jos tuon teet niin toivottavasti se kaverisi ymmärtää laittaa sinuun, kavalaan käärmeeseen, välit loppuiäksi poikki.
" Hän on oikein kiva ja luotettava tyyppi joka aika varmasti kantaisi vastuunsa. Semmonen "unelmavävy""
No se nyt kumminkin oli yhden yön suhde, eli mitään vävyjä ei olla etsimässä. Luultavasti se nainen ei halua minkäänlaista miestä elämäänsä vakioksi sotkemaan, vaan mieluummin hoitaa lapsen täysin vapaana yksinhuoltajana. Yhteishuoltajuusjärjestelythän sitovat elämää monella tapaa, esim. ei voi muuttaa tuosta vaan kauas.
[/quote]
Ehkä se on loppujen lopuksi sen arvosta. Emme kuitenkaan ole "parhaita kavereita" ja isällä on oikeus tietää vauvasta. Ja vauvalla on oikeus isään. Pahalta se kuitenkin tuntuu ja tietenkään en tee mitään kaverin selän takana. Aion hänelle kyllä etukäteen kertoa asiasta - sitten vasta puhua lapsen isän kanssa (jos siis siihen ratkasuun päädyn) Ja hyvällä tuurilla kaveri päättää siinä vaiheessa että asiasta onki hyvä kertoa.
Ja jos rehellisiä ollaan niin kaveri todellakin kaipaa tukea siihen vauvanhoitoon. Ja hänen syynsä tähän yksinhuoltajuuden ihannointiin ovat aika naurettavat. Ap
Kysäse niiltä kavereilta, et miks niiden välit jäi vaan yhen illan jutuksi. Ehdota vaik mihelle et ottais uudelleen yhteyttä tähän naisystävääsi treffien tai muuten vaan tutustumisen merkeissä. Kannusta naisystävääsi tutustumaan tähän mieheen ja harkitsemaan vielä päätöstään. Ehkä kun raskaana oleva kaverisi tutustuu siihen mieheen paremmin, toteaa tämän myös loistavaksi isämatskuksi.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:10"]
Jos tuon teet niin toivottavasti se kaverisi ymmärtää laittaa sinuun, kavalaan käärmeeseen, välit loppuiäksi poikki.
[/quote]
Ja siksi äidin pitäisi kieltää lapselta oikeus isään ja isältä oikeus lapseen, että hän voisi elää vapaasti yksinhuoltajana. Veronmaksajien kustannuksella, luonnollisesti.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:11"]
Ja lapsella on oikeus tietää isänsä! Se kuuluu nykyään lapsen oikeuksiin, ja lapsi voi haastaa äitinsä oikeuteen, jos ei sitä suostu kertomaan. Uusi isyyslaki antaa siihne oikeuden. Onpa itsekäs äiti, ei ajattele lainkaan lapsen etua ja parasta.
[/quote]
No jaa-a. Itse olen jättänyt kertomatta isälle lapsesta ja lapselle isästä. En nyt tiedä olisiko kellekään osapuolelle kiva, kun isä oli rajatila-persoonaaliisuushäiriöinen sekakäyttäjä. Mies on sen luontoinen että luultavasti kovasti haluaisi jopa lapsen päähuoltajaksi tai ainakin yhteishuoltajuutta, vaikkei siihen oikein kykyjä olisi, ja sen kanssa tekemisissä olemisesta tulisi todellinen piina. Joten lapsen silmissä isä on tuntematon lomaromanssi.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:18"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:11"]
[/quote]
No jaa-a. Itse olen jättänyt kertomatta isälle lapsesta ja lapselle isästä. En nyt tiedä olisiko kellekään osapuolelle kiva, kun isä oli rajatila-persoonaaliisuushäiriöinen sekakäyttäjä. Mies on sen luontoinen että luultavasti kovasti haluaisi jopa lapsen päähuoltajaksi tai ainakin yhteishuoltajuutta, vaikkei siihen oikein kykyjä olisi, ja sen kanssa tekemisissä olemisesta tulisi todellinen piina. Joten lapsen silmissä isä on tuntematon lomaromanssi.
[/quote]
Tässä tapauksessa isä ei ole rajatila-persoonaalisuushäiriöinen sekakäyttäjä. Vaan oikein tolkku työssäkäyvä ihminen. Ap
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:06"]
Pane sinäkin sen kaverin kanssa, niin olette molemmat tälle raskaana ja voitte sitten työnnellä yhdessä muksuja
[/quote]Eiköhän Ap ole jo menneisyydessä panskellut
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:17"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:10"]
[/quote]
Ja siksi äidin pitäisi kieltää lapselta oikeus isään ja isältä oikeus lapseen, että hän voisi elää vapaasti yksinhuoltajana. Veronmaksajien kustannuksella, luonnollisesti.
[/quote]
Itse olen tehnyt nuorena tällaisen ratkaisun. En minä noista tuommoisista oikeuksista niin perusta, jos lapsi kerran on aidosti vahinko. Ymmärrän että on ihanne että on ydinperhe jossa se isä on kuvioissa mukana, mutta en ole ollenkaan varma onko kellekään parempi että se tuntematon isä, jonka kanssa ehkä äiti ei tule pätkääkään toimeen edes, pyörii siinä kuvioissa aina.
Itselläni tilanne oli niin, että mies vaati raskaudesta kuultuaan aivan hädissään aborttia ja uhosi että hän ei ainakaan ala sille äpärälle mitään elatusmaksuja maksaa jos sen pidän. Kävi niin väkivaltaiseksi ja uhkaavaksi että häivyin. Myöhemmin sanoin miehelle tehneeni abortin ja ettei hänen tarvi murehtia asiaa, vaikka pidinkin lapsen. En ole kyllä koskaan katunut, en lapsen pitämistä enkä sitä ettei isä tiedä.
Miten joku ylipäätään hankkii lapsia jonkun rajatila häiriöisen tai huumeveikkojen kanssa tai ylipäätään mielenterveyspotilaiden..ihmettelen suuresti ja kun osalle voi lapsikin altistua perimän kautta. En ikinä toimisi noin tieten tahtoen.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:22"]
[/quote]taitaa olla pientä mustasukkaisuuttakin ilmassa, vaikkei ap sitä myönnäkään
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:22"]
[/quote]taitaa olla pientä mustasukkaisuuttakin ilmassa, vaikkei ap sitä myönnäkään
[/quote]
Jos olisin miehestä kiinnostunut niin tasan tarkkaan en tietenkään lapsesta haluais miehelle kertoa, siinähän saattais mennä mun mahikset häneen :D Erittäin onnellinen olen oman mieheni kanssa. Ap
Ja siis mitään hyvää syytä ei ole sille että lapsen isälle ei kerrottais. Hän on oikein kiva ja luotettava tyyppi joka aika varmasti kantaisi vastuunsa. Semmonen "unelmavävy"