Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12v Tyttärelläni luokan paras keskiarvo...

Vierailija
31.05.2015 |

... Ja ei ole tyytyväinen. Keskiarvo oli 8.7. Sanoin, ettei minullakaan ole koskaan ollut noin hyvää. Harmistunut ja "ihan surkee paska keskiarvo".

Luuli, että saisi paremman.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:24"]

Tyttäresi on ilmeisesti joissain näistä suurkaupunkien "monikulttuurisista" kouluista? Ei kovin hääppöinen KA

[/quote]

Tsot tsot, taidat nyt puhua vastoin parempaa tietämystä. Omat lapseni juuri tällaisessa koulussa ja kyllä näistäkin superhyviä keskiarvoja löytyy. 

Vierailija
2/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne numerot kertoo enemmän opettajasta kuin luokan tasosta. Osa opettajista ei anna kymppejä kellekään, toiset jakaa niitä vaikka kuinka hövelisti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokan paras keskiarvo 8.7?? 

Meidän lapsella luokan paras keskiarvo oli lähellä kymppiä ja noin puolella oli ka yli yhdeksän.

Terveisiä painoitetun opetuksen luokasta.

Vierailija
4/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:20"]... Ja ei ole tyytyväinen. Keskiarvo oli 8.7. Sanoin, ettei minullakaan ole koskaan ollut noin hyvää. Harmistunut ja "ihan surkee paska keskiarvo". Luuli, että saisi paremman. [/quote]no onpa huonotasoinen luokka jos tuo on paras keskiarvo! Omien lasteni luokilla on aina useampia lapsia joilla ka. on täysi kymppi ja 9,9-9,8 on vielä useammilla. Meillä 13 v:n ka.oli 9,5 eikä päässyt sillä edes luokan kymmenen parhaan keskiarvon joukkoon.

[/quote]

Jos väitteesi pitää paikkansa, opettajat eivät noudata valtakunnallisia ohjeita arvosteluasteikon käytössä (tai edes tervettä järkeä). Toisin sanottuna hyvä numero ei tässä tapauksessa kerro oppilaan osaamisesta enää juurikaan mitään.

Vierailija
5/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa opeista ei anna kymppejä ollenkaan, esim tyttäreni alakoulun ope. Yläkouluun siirryttäessä ka nousi heti 9,6. Eikä ollut luokan paras

Vierailija
6/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä tytärtäsi yrittämisestä vaikka jatkoa ajatellen hän on keskiverto, ei lahjakas. Ei siis kannata kertoa kuinka valtavan hyvä hän on koulussa, pettyy sitten myöhemmin turhaan.

Vierailija
7/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:50"]

Luokan paras keskiarvo 8.7?? 

Meidän lapsella luokan paras keskiarvo oli lähellä kymppiä ja noin puolella oli ka yli yhdeksän.

Terveisiä painoitetun opetuksen luokasta.

[/quote]

Mitäs sinä teet siellä luokassa? Et ainakaan äidinkieltä opiskele, sillä se on painotetun...

Vierailija
8/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän veikkaan, ettei tyttösi oikeasti ole luokan paras ja jos on niin joko opettaja ei osaa opettaa tai sitten käyttää tosi kummallista numerointiasteikkoa, joka ei välttämättä vastaa lainkaan yleisesti sovittuja periaatteita. En ole koskaan kuullut noin huonosta luokasta.

Sen sijaan voit lohduttaa tyttöäsi, että tuo keskiarvo on ihan käypänen, etenkin jos taitoaineet eivät nosta sitä. Nyt on vielä pari vuotta aikaa korotella lukiota varten ja opetella oppimistekniikat paremmiksi. 

Ja kyllä, olen itse ollut luokkani paras ja parhaimmistoa, mutta meidän luokalla ei päässyt aina 9,7 keskiarvollakaan parhaaksi. Että turha tulla huutelemaan kuten tässä jo jollekin aiemmalle yritit. 

Vierailija
9/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 12-vuotiaan tyttäreni keskiarvo oli 9,7 ja kuudensiin luokkien paras. Olemme tosi ylpeitä, mutta eihän se mikään yllätys ole. Isä on lakimies ja minä olen kirurgi.

Vierailija
10/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 mies uhkasi haastaa open käräjille huonolla tokarilla ja 34 itse pakotti lapsen lukemaan läksyt tai muuten katkoisi jänteet poikki nilkoista että lapsi pysyy paikoillaan pulpetissa

Vierailija
11/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sitten kouluissa eroja, mun tytöllä on ka.9.9. Kolmella parhaalla luokkakaverillaan 10,9.8 ja 9.2. Koulu on yksi pääkaupunkiseudun parhaista ja lapset lahjakkaita. Olen ylpeä, kyllä :)

Vierailija
12/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:36"]

Minun 12-vuotiaan tyttäreni keskiarvo oli 9,7 ja kuudensiin luokkien paras. Olemme tosi ylpeitä, mutta eihän se mikään yllätys ole. Isä on lakimies ja minä olen kirurgi.

[/quote]

Niin.

Minun poikani siirtyy nyt 8-luokalle, ka oli nyt 9,8 ja minä olen palstalla niin parjattu lähihoitaja. Sai myös stipendin yhdestä niistä kolmesta kielestä jota opiskelee ja onhan tuo saanut Hymypoikapatsaankin ja stipendejä aiemminkin, koulumenestyksestään.

Tiedän, että olet provo, mutta pakko oli kommentoida.

Vierailija
13/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikulttuurisella koululla ei ole mitään tekemistä yksittäisen oppilaan arvosanojen kanssa. Oma 12-vuotiaani on käynyt erittäin monikulttuurista koulua ja hänen k.a. oli 9,5. Ei mitään hajua oliko paras luokallaan. Tod. Näk. kolmen parhaan joukossa.

Vierailija
14/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:35"]Noin huonolla keskiarvolla pitäisi hävetä! Meidän lapsemme ovat aina saaneet pelkkiä kymppejä. Sinuna haukkuisin hänet pystyyn. [/quote] Niin ja sitku saavat ysin, ovat tippalinssissä. Ap

[/quote] Mulla on samanlainen tytär. Tosin keskiarvo on huidellut koko ajan yli ysin, ja kaikki numerot ovat joko ysejä tai kymppejä. Mutta ottaa häntä päähän, jos todistuksessa on ysi aineesta, josta hänen olisi mielestään kuulunut saada ehdottomasti 10.

Siinä ei auta selitellä, että Hei, ysihän on hemmetin hyvä, ole tyytyväinen...

Vierailija
15/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:36"]

[/quote]

Niin.

Minun poikani siirtyy nyt 8-luokalle, ka oli nyt 9,8 ja minä olen palstalla niin parjattu lähihoitaja. Sai myös stipendin yhdestä niistä kolmesta kielestä jota opiskelee ja onhan tuo saanut Hymypoikapatsaankin ja stipendejä aiemminkin, koulumenestyksestään.

Tiedän, että olet provo, mutta pakko oli kommentoida.

[/quote] Minä ole myös yhdeltä koulutukselta lähihoitaja, ja lapseni isä on tehdastyöläinen. Lapsemme sai ysin päättäritodistuksen: Lukuaineiden ka 9,5. Lisäksi tuli kahdesta aineesta stipendi.

Myös aiemmin saanut hymytyttöpatsaan, ja stipendejä jne. Hmmm... ei kai ne vanhempien ammatit mitään takaa...

Vierailija
16/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:35"]Noin huonolla keskiarvolla pitäisi hävetä! Meidän lapsemme ovat aina saaneet pelkkiä kymppejä. Sinuna haukkuisin hänet pystyyn. [/quote] Niin ja sitku saavat ysin, ovat tippalinssissä. Ap

[/quote] Mulla on samanlainen tytär. Tosin keskiarvo on huidellut koko ajan yli ysin, ja kaikki numerot ovat joko ysejä tai kymppejä. Mutta ottaa häntä päähän, jos todistuksessa on ysi aineesta, josta hänen olisi mielestään kuulunut saada ehdottomasti 10.

Siinä ei auta selitellä, että Hei, ysihän on hemmetin hyvä, ole tyytyväinen...

[/quote]

Saahan sitä olla pettynyt. Ottaahan aikuisiakin päähän monikin asia ja lapsilla muutenkin vielä tunteidensäätely on harjoitteluasteella ja opetellaan sietämään pettymyksiä.

Vierailija
17/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin tytöllä ka 8,7. Ei ollut luokan paras mutta sai stipendin hyvästä koulumenestyksestä.

Vierailija
18/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja lahjattomat lapsillaan

Joku muu voi kertoa sen sanonnan kokonaisuudessaan. Itse en muista. Huvittava näin nuorena aikuisena työpaikoilla seurata kun ihmiset ovat ylpeitä jostakin hemmetin alakoulun todistuksista :)

Vierailija
19/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla lapsella 9,5. Luokan paras oli 9,9...

Vierailija
20/63 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muka tiedät että oli paras? Opettajako kertoi? Meidän vanhimmalla oli aikonaan 8.7 eikä todellakaan ollut luokkansa paras.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän