Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri on raskaana eikä aio kertoa vauvasta lapsen isälle

Vierailija
21.06.2015 |

Pitkä tarina lyhyesti:
Kaveri tuli raskaaksi yhden yön jutusta. Lapsen isä on minun hyvä tuttu (kaverini ei ollut häntä siis aiemmin tavannut, päättivät ensi tapaamisella vähän paneskella) Ja nyt kaveri ei aio kertoa raskaudesta lapsen isälle, pitää siis lapsen, mutta ei kerro isälle mitään.
.
Olenko kovinki julma ystävä jos ilmiannan kaverini tälle lapsen isälle? Kaverin raskaus alkaa jo näkymään ja kesällä tullaan luultavasti useampaanki otteeseen tapaamaan porukalla (eli siis isompi kaveriporukka johon kuuluu tämä lapsen isä ja nykyään myös minun kaveri)
Eli kiusallisia tilanteita luvassa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:11"]Ja lapsella on oikeus tietää isänsä! Se kuuluu nykyään lapsen oikeuksiin, ja lapsi voi haastaa äitinsä oikeuteen, jos ei sitä suostu kertomaan. Uusi isyyslaki antaa siihne oikeuden. Onpa itsekäs äiti, ei ajattele lainkaan lapsen etua ja parasta. 
[/quote]

Lapsella on oikeus tietoon biologisesta isästä, mutta kuuluuko tähän samaan pakettiin martat, ketkä vois suunnata keskittymisensä oman perheen sisällä tapahtuviln asioihin. Lapsi tehköön oikeusjupakat ITSE jos vanhempana halajaa, HÄNEN vanhemmat on tässä kyseessä, ei ap:n

Vierailija
22/25 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kertoisin isälle. En pystyisi tuollaista kantamaan sisälläni, salaamaan kaveriltani. Kun piiri on noinkin pieni, se tulee kuitenkin jossain vaiheessa ilmi. Hirveä ämmä se tuleva äiti! Älä nyt helkkari jätä lasta yksin tuollaisen armoille!
Minä sanoisin että joko sinä kerrot tai minä kerron, valitse itse. Että sä et sla tällaista asiaa salailemaan, se on väärin kaikkia ja eteenkin lasta kohtaan!
Voihan se olla että isä ei lasta tahdo ja nainen saa silti olla yksinhuoltaja. Ei voi tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:23"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:10"]

Jos tuon teet niin toivottavasti se kaverisi ymmärtää laittaa sinuun, kavalaan käärmeeseen, välit loppuiäksi poikki.  

" Hän on oikein kiva ja luotettava tyyppi joka aika varmasti kantaisi vastuunsa. Semmonen "unelmavävy""

No se nyt kumminkin oli yhden yön suhde, eli mitään vävyjä ei olla etsimässä. Luultavasti se nainen ei halua minkäänlaista miestä elämäänsä vakioksi sotkemaan, vaan mieluummin hoitaa lapsen täysin vapaana yksinhuoltajana. Yhteishuoltajuusjärjestelythän sitovat elämää monella tapaa, esim. ei voi muuttaa tuosta vaan kauas. 

[/quote]

Ja siksi äidin pitäisi kieltää lapselta oikeus isään ja isältä oikeus lapseen, että hän voisi elää vapaasti yksinhuoltajana. Veronmaksajien kustannuksella, luonnollisesti.

[/quote]

Itse olen tehnyt nuorena tällaisen ratkaisun. En minä noista tuommoisista oikeuksista niin perusta, jos lapsi kerran on aidosti vahinko. Ymmärrän että on ihanne että on ydinperhe jossa se isä on kuvioissa mukana, mutta en ole ollenkaan varma onko kellekään parempi että se tuntematon isä, jonka kanssa ehkä äiti ei tule pätkääkään toimeen edes, pyörii siinä kuvioissa aina.

Itselläni tilanne oli niin, että mies vaati raskaudesta kuultuaan aivan hädissään aborttia ja uhosi että hän ei ainakaan ala sille äpärälle mitään elatusmaksuja maksaa jos sen pidän. Kävi niin väkivaltaiseksi ja uhkaavaksi että häivyin. Myöhemmin sanoin miehelle tehneeni abortin ja ettei hänen tarvi murehtia asiaa, vaikka pidinkin lapsen. En ole kyllä koskaan katunut, en lapsen pitämistä enkä sitä ettei isä tiedä. 

[/quote]

Tuossa kyllä tehdään todella iso ja peruuttamaton ratkaisu kahden syyttömän puolesta. Ymmärrän jotenkin kertomatta jättämisen jos isä tosiaan on täysin kelvoton tapaus, mutta muuten kahden aikuisen pitäisi pystyä toimimaan kuin kaksi aikuista.

Vierailija
24/25 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katkaisisin välittömästi välit tuollaiseen lavertelijaan, kuten ap. Eipä ap olisi enää luottamuksen arvoinen ja luottamuksella varmasti tämä kaveri on kertonut raskaudestaan ja kenen se on. Ap vaan tulee hankaloittamaan tilannetta, jos nyt juoruaa eteenpäin. En ymmärrä ap:n kaltaisia ämmiä ollenkaan. Aina sotkeutumassa muiden elämään. Kenties oma suhde jo niin väljähtynyt, että tarvitsee säpinää hakea muualta.

Jokainen hoitakoon asiansa kuten parhaaksi katsoo. Ei siihen tarvitse ulkopuolisten mennä sotkeutumaan. Ap hankkikoon elämän itselleen.

Vierailija
25/25 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin valta lapseen on aivan valtava. Lapselta voi evätä tiedon isästä, tiedon omista juurista. Harva tulee ajatelleeksi, mitä kaikkea siitä seuraa. Kun lapsi on aikuinen, ja kaikenlaiset terveydelliset ongelmat vääjäämättä tulevat esiin, diagnoosin tekeminen vaikeutuu:kun ei ole tietoa perinnöllisistä sairauksista ja niiden riskeistä, naisten kohdalla ei ole tietoa millaisia raskauskomplikaatioita on mahdollisesti edessä(kyllä, niistä osa periytyy isän puolelta) eikä niihin osata varautua ennalta. Saati sitten kaikki se psyykkinen rasite mitä seuraa siitä, että omasta alkuperästä osa on tuntematon. Ihminen, jolla itsellä on tiedossa sekä äiti että isä ei ymmärrä, mitä hankaluuksia tietämättömyys tuottaa.