Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhannus on wt-juhla

Vierailija
20.06.2015 |

Niin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Juhannus on selvästi työläisten juhla, jonka ajankohta siirrettin viikonlopulle jotta se ei häiritse lampaiden arkirutiineja.

Et ole wt, jos käyt töissä.

Vierailija
22/35 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tunnu ihmiskunta onnellisempi olevan vaikka kristillisyys häviämässä ja pakanajuhlintaan/ateismiin palattu. Mutta jos joku luulee selviytyvänsä koko elämästä ilman että uskoo mihinkään niin onnea vaan matkaan! Itse olen ilomielin kristitty, haluan hyvää muille, niillekin joiden kanssa en ole samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 00:18"]

Eipä tunnu ihmiskunta onnellisempi olevan vaikka kristillisyys häviämässä ja pakanajuhlintaan/ateismiin palattu. Mutta jos joku luulee selviytyvänsä koko elämästä ilman että uskoo mihinkään niin onnea vaan matkaan! Itse olen ilomielin kristitty, haluan hyvää muille, niillekin joiden kanssa en ole samaa mieltä.

[/quote]

Joo, kristinusko teki veriset puhdistuksensa jo 500 vuotta ja tappoi kaikki toisinajattelijat euroopasta, joten nyt voidaankin sitten olla niin suvaitsevaista.

Vierailija
24/35 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 00:21"]

[/quote]

Joo, kristinusko teki veriset puhdistuksensa jo 500 vuotta ja tappoi kaikki toisinajattelijat euroopasta, joten nyt voidaankin sitten olla niin suvaitsevaista.

[/quote]

Etpä näytä tuntevan historiaa kovin hyvin.

Vierailija
25/35 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 23:07"]

Oot itsekin wt jos näät toiset wt tyypit ikkunastat. Mikset ok mökillä niin kuin normaalit suomalaiset?

[/quote]Mikään ei ole enemmän wt kuin mökkijuhannus.

Vierailija
26/35 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]ihminen voi olla onnellinen, sivistynyt ja tasapainoinen juuri uskonnon puutteen takia. Itse ainakin olen.

Vierailija
27/35 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 00:24"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 00:18"]

[/quote]ihminen voi olla onnellinen, sivistynyt ja tasapainoinen juuri uskonnon puutteen takia. Itse ainakin olen.
[/quote].
Ikäsi?

Vierailija
28/35 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 00:31"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 00:24"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 00:18"] Eipä tunnu ihmiskunta onnellisempi olevan vaikka kristillisyys häviämässä ja pakanajuhlintaan/ateismiin palattu. Mutta jos joku luulee selviytyvänsä koko elämästä ilman että uskoo mihinkään niin onnea vaan matkaan! Itse olen ilomielin kristitty, haluan hyvää muille, niillekin joiden kanssa en ole samaa mieltä. [/quote]ihminen voi olla onnellinen, sivistynyt ja tasapainoinen juuri uskonnon puutteen takia. Itse ainakin olen. [/quote]. Ikäsi?

[/quote]42,5 ja rapiat päälle. Ensin erotettiin luterilaisuudesta, sitten erosin ortodoksikirkosta itse. Suku on kolunut useampia lahkoja tai laillani jättänyt uskonnon taakseen.

Kävin nuorena läpi new age-vaiheen, josta selvittyäni olen uskonut korkeintaan tieteeseen enkä siihenkään sokeasti.

Kunnioitan uskontoja ja ymmärrän niiden merkityksen oikein käytettynä. En tarvitse niitä itse. Katson niitä ulkopuolelta tarkkailijana, kuten monia muitakin ilmiöitä.

Vierailija
29/35 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 00:22"]

[/quote]

Jaa kuten sitä kristinusko tuotiin väkivalloin pohjoismaihin? Se olikin raakaa peliä silloin: ala uskomaan tai me tapetaan sut.

Pohjoismaissa ei olisi kovinkaan montaa kristittyä ellei kristinuskoa ole pakotettu tänne väkisin väkivallan uhalla.

Vierailija
30/35 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt viettää pyhäpäiväänsä joka viikko auringon päivänä. Pakanallista jos mikä

Vierailija
31/35 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 00:51"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 00:22"]

[/quote]

Jaa kuten sitä kristinusko tuotiin väkivalloin pohjoismaihin? Se olikin raakaa peliä silloin: ala uskomaan tai me tapetaan sut.

Pohjoismaissa ei olisi kovinkaan montaa kristittyä ellei kristinuskoa ole pakotettu tänne väkisin väkivallan uhalla.

[/quote]

Vahvempaa kulttuuria ei yleensä tarvitse pakottaa väkivallalla vaan se sulautuu osaksi ja lopulta syrjäyttää kokonaan lähes automaattisesti kaikenlaisen heimolaisuuden kunhan kontakti näiden kahden kulttuurin välillä on muodostettu. Sulla on tyypillinen lukiolaisateistin mukarankka maailmankuva ja heikko sivistys historian osalta. Opiskele enemmän.

Vierailija
32/35 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:05"]

Opiskele enemmän.

[/quote]

Sehän ei edelleenkään ole mun ongelma, että hihhulilla on selvästi vaikeuksia myöntää kristinuskon synkkä ja verinen historia.

Vierailija
33/35 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 01:05"]

Opiskele enemmän.

[/quote]

Sehän ei edelleenkään ole mun ongelma, että hihhulilla on selvästi vaikeuksia myöntää kristinuskon synkkä ja verinen historia.

[/quote]

Jos sanot että kristityt on "500 vuotta sitten tappanut kaikki toisinajattelijat Euroopassa" niin ei voi kovin kummoista historiantuntemusta olla, sillä noin paksua jöötiä ei kehtais vääntää edes pönttöön.

Vierailija
34/35 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 22:54"]

Perustele väitteesi

[/quote]

Vierailija
35/35 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset