Mies on pettänyt vuosia sitten
Eli sain siis tietää eilen keskustelun lomassa, että mies on viisi vuotta sitten baari-illan jälkeen suudellut, sormettanut ja nukkunut samassa sängyssä erään tutun naisen kanssa. Eivät kuulemma naineet, koska mies ei halunnut edetä pidemmälle, tosin olen tentannut häneltä että onko siinä kaikki mitä tekivät, ja hän vannoo että on. Itki, lupasi oppineensa läksynsä, eikä ole sittemmin enää pettänyt. En olisi voinut uskoa tätä koskaan hänestä, sillä molempien moraali on korkealla, emme hyväksy mitään pettämistä. Miten voin enää luottaa.. Onko muita kohtalontovereita? Oon ihan sekaisin ollut enkä tiedä mitä ajatella.. Onko "petting" anteeksiantamatonta? Ja uskon ettei pidemmälle menty, tosin 1% luonnollisesti itsessäni epäilee tämän järkytyksen seurauksena.
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:57"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:44"]
En mitenkään halua puolustella pettäjää, mutta mikä ääliömäinen älynväläys oli mennä kertomaan siitä vaimolle vuosien jälkeen?
[/quote]
Puhuttiin saunassa yleisesti suhteestamme ja puheeksi tuli flirttailu ym jutustelu muille (mikä on ihan ok) yms ja kysyin puolivitsillä sitten että onko hän tehnyt jotain muuta kuin vain heittänyt läppää naisten kanssa, jolloin näin silmistä, että on jotain kerrottavaa. Ei meinannut kehdata kertoa, mutta tivasin ja vaadin saada totuuden. Vuosia on meinannut kertoa, mutta ei ole vain uskaltanut. Nyt se tuli sitten ilmi. Itse haluan mieluummin tietää kipeätkin asiat, kuin elää sinisilmäisenä valheessa.
Mutta ahdistaa ja vituttaa. Miten pystyn enää elämään tästä eteenpäin. Tuntuu niin pahalta :(
Ap
[/quote]
Eli tivasit ja ukko hätäpäissään tunnusti osittai jotain, minkä arveli kuulostavan vähemmän vakavalta. Kyllä ne on naineet, usko pois. Ei kukaan aikuinen mies jätä juttua sormettamiseen, kun on jo kielletyissä puuhissa valmiiksi.
miten tuo nyt yhtäkkiä "keskustelun lomassa" pompahti esille ? Hänkö sen nyt halusi kertoa 5 vuoden jälkeen. Onko se ok aika pettämisen jälkeen, että tavallaan petos raukeaa ?
Ja kuka ääliö noin yksityiskohtaisiin tilityksiin lähtee a ) kertomaan b) kuuntelemaan
Itse en ainakaan olisi viitsinyt. Hyh hyh.
[/quote]
Eli tivasit ja ukko hätäpäissään tunnusti osittai jotain, minkä arveli kuulostavan vähemmän vakavalta. Kyllä ne on naineet, usko pois. Ei kukaan aikuinen mies jätä juttua sormettamiseen, kun on jo kielletyissä puuhissa valmiiksi.
[/quote]
Voipihan olla että sillä ei jorma ottanut eteen...
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 09:36"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli oli aikomus naida, muttei vaan onnistunut. Sehän se ap:tä varmasti lohduttaisikin!
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 09:36"]
[/quote]
Kuulemma tajusi mitä kauheaa on tekemässä eikä halunnut mennä pidemmälle. Oltiin tuolloin paljon nuorempia, Myöhäis-teinejä. Jos nyt iällä on merkitystä. Ap
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 09:35"]
miten tuo nyt yhtäkkiä "keskustelun lomassa" pompahti esille ? Hänkö sen nyt halusi kertoa 5 vuoden jälkeen. Onko se ok aika pettämisen jälkeen, että tavallaan petos raukeaa ?
Ja kuka ääliö noin yksityiskohtaisiin tilityksiin lähtee a ) kertomaan b) kuuntelemaan
[/quote]
Tottakai nyt haluan tietää kaiken jos mua on petetty! Kai totuuden kertominen oli helpotus mmiehellekin. Ap
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:44"]
En mitenkään halua puolustella pettäjää, mutta mikä ääliömäinen älynväläys oli mennä kertomaan siitä vaimolle vuosien jälkeen?
[/quote]
Puhuttiin saunassa yleisesti suhteestamme ja puheeksi tuli flirttailu ym jutustelu muille (mikä on ihan ok) yms ja kysyin puolivitsillä sitten että onko hän tehnyt jotain muuta kuin vain heittänyt läppää naisten kanssa, jolloin näin silmistä, että on jotain kerrottavaa. Ei meinannut kehdata kertoa, mutta tivasin ja vaadin saada totuuden. Vuosia on meinannut kertoa, mutta ei ole vain uskaltanut. Nyt se tuli sitten ilmi. Itse haluan mieluummin tietää kipeätkin asiat, kuin elää sinisilmäisenä valheessa.
Mutta ahdistaa ja vituttaa. Miten pystyn enää elämään tästä eteenpäin. Tuntuu niin pahalta :(
Ap
[/quote] jos haluat tietää totuuden etkä elää sinisilmäisenä valheessa, niin nythän sä tiedät totuuden. Tiedät totuuden sun miehestä, sä luulit että se ei petä ja korkea moraali löytyy. Mutta se valehtelee sulle, kopeloi ja suutelee muita. Nyt sulla on sun miehestä totuudenmukaisempi kuva.
Totuus voi tuntua pahalta. Se ei olekaan sitä mitä sä luulit. "Kaiken viisauden alku on tosiasioiden tunnustaminen" (Paasikivi)
Soita sille tutulle naiselle, miehesi sänkyseuralle ja kysy hänen versionsa. Voi poiketa vielä jonkun verran miehesi tarinasta. Toki miehesi on voinut jo soittaa naiselle ja kertoa mitä pitää sulle sanoa jos otat yhteyttä. Katso miehesi puhelimesta soitetut puhelut/lähetetyt viestit.
Se tuttu nainen on ehkä hoidellu sun miehen toisella tapaa, vaikkei tavisyhdyntää ole ollut. Siinä on voitu kättä ja suuta käyttää koko yö. Sun mies ei ehkä vieläkään ole kertonut kaikkea.
No tapauskohtaisesti tuon ajattelisin, mutta kyllä ällöttäisi ihan hirveästi tuokin vaikkei olis pantu. Sen verran kuitenkin omista ja ystävien kokemuksista voisin päätellä, ettei todellakaan jää mihinkään sormettamiseen jos mahdollisuus on! Siitä olen 99,9% varma. Toki tuo on vähäisempää ja jos itkun kanssa sen kertoo niin se vielä vahvistaa tunnetta että katuu syvästi noinkin "pientä" asiaa. ja varmaan katuukin, mutta melko varmaa on että on pannutkin. ei se tuohon oo jäänyt. mutta mieti sitten tarkkaan, onko tuollainen yksittäinen kerta eron asia vai annatko anteeksi.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 09:35"]
[/quote]
Tottakai nyt haluan tietää kaiken jos mua on petetty! Kai totuuden kertominen oli helpotus mmiehellekin. Ap
[/quote]
Minäkin haluaisin tietää, että onko petetty vai ei. Mutta yksityiskohdille olisi aivan sama. Oma ex mieheni oli pikkujoulujen päätteeksi saattanut jonkun baarista löytämänsä naisen tämän kotiin, mutta siinä herrasmiehenä antanut vain poskisuudelman ja lähtenyt kotiinsa. Näin hän siis kertoi. Itse nyt ajattelin, että miksipä minun mieheni pitäisi vieraita naisia saatella kotiin aamuyön tunteina? Eikähän nuo löydä kotiinsa saattelemattakin.
Taitaa olla vain jäävuorenhuippu tämä tunnustus. Varsinkin tuo itkun vääntäminen on aika voimakas reaktio vain yhdestä viattomasta sormetuksesta puolivuosikymmentä sitten.
Entä jos itse antaisit jonkun vieraan miehen sormettaa sinua ja sanoisit miehellesi, että eihän se muuta kuin pari sormea työnsi sisään... ei ole pettämistä tämä vielä ja ehkä vähän poskihoitoa annoin, pikkasen ja vähän aikaa, että tällaista aivan viatonta. Että niinkuin mitään ei tapahtunut. Jännä olisi nähdä reaktio.
Nää pettämis itkemiset on niin kuluneita.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 10:47"]
Taitaa olla vain jäävuorenhuippu tämä tunnustus. Varsinkin tuo itkun vääntäminen on aika voimakas reaktio vain yhdestä viattomasta sormetuksesta puolivuosikymmentä sitten.
Entä jos itse antaisit jonkun vieraan miehen sormettaa sinua ja sanoisit miehellesi, että eihän se muuta kuin pari sormea työnsi sisään... ei ole pettämistä tämä vielä ja ehkä vähän poskihoitoa annoin, pikkasen ja vähän aikaa, että tällaista aivan viatonta. Että niinkuin mitään ei tapahtunut. Jännä olisi nähdä reaktio.
[/quote]
Mä jäin kanssa jumiin tuohon että mies itkien tunnusti kuitenkin suhteellisen pienen asian vuosien takaa. Toki sormipelikin on minulle rajan yli menemistä, mutta kyllä ajattelisin että jotain paljon pahempaa on tapahtunut jos mies itkien tunnustaa. Ja ehkä vielä useamman kerran, mutta saa tuolla yksittäisellä, kaukaisella ja vähäisemmällä teolla synnynpäästön itselleen. Uskon myös että mies on voinut tahallaan sitä sauna-keskustelua johdatella niin, että pääsee tämän asian kertomaan. Oikeasti moni mies ei enää 5 vuoden jälkeen kadu jotain sormettamista, tuskin edes muistelisi koko asiaa saati että alkaisi vaimolle jotain yksityiskohtia selvittämään.
Ei järvi soutamalla kulu ja niin edespäin.
Nää pettämiskeskustelut on siitä urpoja, että aina "halutaan tietää" ja sitten tivataan ja puristetaan väkisin ulos tunnustus, jota ei sitten kuitenkaan edes uskota. Kuitenkin aina jää epäilys, että olikohan tuossa nyt kaikki. Loppujen lopuksi on ihan sama, mitä siihen tivaamiseen vastaa, tunnustaa tai ei. Lopputulos on aina sama, hirveä riita mahdollisesti ihan tyhjästä. Ja oikeaa totuutta ei kuitenkaan tiedä kuin osalliset itse. Jotka todennäköisesti ovat vannoneet toisilleen pitävänsä turpansa tukossa.
Hyvä AP,
Voit selitellä asiaa parhain päin niin kauan kuin haluat ja kuunnella asiantuntevia av-mammojen sisarillisia kommentteja. Toivon, että tämä Miehen kommentti antaa sinulle ajateltavaa.
Mitä heikompi ihminen on, sitä helpommin hän antaa anteeksi. Jos annat anteeksi, miehesi saa kuvan, että hänen teollaan ei ole seurauksia. Naiset valittavat miehistä ja siitä kuinka he jaksavat panna kaikkea ja kaikkia tilaisuuden tullen. Yksikään mies (poislukien raiskaus) ei harrasta yhtään mitään naisen kanssa, jos nainen ei tähän suostu. Jos annat anteeksi, se antaa kuvan että suvaitset ja hyväksytä hänen toimintansa. Vaikka se tekisi kuinka kipeää, kuka itsetuntoinen ihminen antaa miehen tai naisen käyttäytyä itseään kohtaan tuolla tavalla?
Ei ole mitään selitystä, ei yhden yhtäkään selitystä teolle. Niin kauan, kun ihmiset antavat anteeksi, heitä on vain ja ainoastaan helpompi hyväksikäyttää. Jokainen nainen, joka antaa pettämisen anteeksi, antaa useammalle miehelle kuvan toimia noin.
Älä alistu idiotismiin, ole vahva nainen ja tee se, mitä tehdä pitää.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:57"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 08:44"]
[/quote]
Ap
[/quote]
Kyllä se ahdistus ja vitutus siitä ohi menee, jos vaan annat sen mennä. Se mikä on tapahtunut, on tapahtunut, eikä sitä voi enää muuttaa. Älä jää roikkumaan menneessä, jos suhteenne on tänä päivänä hyvä.