Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pms -oireet, auttakaa, ei jaksa

Vierailija
09.02.2022 |

Taas se aika kuukaudesta, kun tekee mieli irtisanoutua hyvästä duunista, lähteä vaikka hanttihommiin Australiaan, toivottaa kaikki esimiehet, kollegat ja alaiset sinne minne aurinko ei paista. Tulevaisuus ahdistaa, kaikki tuntuvat menestyvän elämässä itseä paremmin, olo on läski ja tekisi mieli vaan syödä, nukkua ja jäädä kotiin.

Samaan aikaan tiedän alitajuisesti, että kun nyt vaan taas kestää nää muutamat mustat päivät, viikon päästä helpottaa, duuni sujuu ja samat ihmiset joita nyt vihaan, näyttävätkin ihan mukavilta.

Kalsium, magnesium, htp-5, rauta ja monivitamiinit käytössä. Yritän liikkua, syödä kevyemmin, ulkoilla ja relata. Mutta joka kk yhtä karsee olo.

Onko muita, ketkä kärsii v-mäisestä pms:stä? Onko jotain juttua, mitä voisin vielä kokeilla? Mikä teitä auttaa? Mielialalääkkeet tuntuvat liian rajulta, e-pillereitä en voi syödä tai kierukkaa laittaa 😩😞😖

Help.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka.

Suosittelen kokeilemaan, oman elämän muutti täysin mitä tulee kuukautiskurjuuteen. Eli nuo hävisi kokonaan.

Vierailija
2/10 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole noin paha pms, mutta hoidan sitä itse säännöllisellä liikunnalla. Pidän intervallipäivän viimeisen pari päivää ennen kierron alkua ja kuukautisten alkaen kävelen työmatkaa (hieroo ilmeisemmin sopivasti alaselkää) sekä käyn pilateksessa. Sitten lämmin suihku tai sauna, ja särkylääke ennen nukkumaan menoa. Lisään tehoja liikuntaan kuukautisten loppuvaiheella, kun ei tarvitse enää särkylääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ukkos pamputtaa ilman kumia. Loppuu oireet ja uudet vaivat tulevat tilalle. Mutta paljon parempaa joka tapauksessa.

Vierailija
4/10 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikierukka.

Suosittelen kokeilemaan, oman elämän muutti täysin mitä tulee kuukautiskurjuuteen. Eli nuo hävisi kokonaan.

Minulla ei ole auttanut pätkääkään. Kiertohan pyörii siellä edelleen taistalla, koska se ei estä munasolun irtoamista. Eniten apua on ollut jättihelokkiöljykapseleista.

Vierailija
5/10 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoittan syötävää mielialalääketyäkin voi kokeilla, jos ei halua hormoneja.

Vierailija
6/10 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kalsiumia.

Vierailija
7/10 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitte kun noista vaivoista pääsee,, sit alkaa vaihdevuodet,, ikinä saa rauhaa

Vierailija
9/10 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sertralin 25mg annoksella auttaa mua.

Vierailija
10/10 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmän pmdd:ltä kuin pms:ltä 🤔