Rasittavat asiakkaat
Miksi, oi miksi laitatte pakasteet pakastepussissa kassahihnalle niin että ne joutuu sieltä kaivelemaan? En usko, että ne siinä 2 minuutissa jossa ne kulkevat hihnan päästä päähän, sulavat. Varmaan pyörtyisitte, kun näkisitte kauanko ne purtaessa ovat lämpimässä.:-D Samaten asiakkaat jotka laittavat korin täytenä hihnalle. Ei huhhuh! Ja vielä isoissa marketeissa joissa aikaa ei ole...
Kommentit (55)
MIKSI te rakkaat asiakkaat punnitte jokaisen hemmetin kurkun yms. erikseen? MIKSI?
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:30"]Kohta ei uskalla käydä kaupassa, kun AINA teillä myyjillä on niin paljon valittamisen aihetta. SÄ teet työtäsi siellä kassalla, joten älä ulise! Teille ei näytä mikään kelpaavan ikinä, vaan pitää netissä rutista!
[/quote]
Niin teen työtäni, aivan varmasti teen ja hyvin teenkin. Tiedät itsekin, ettei kassan idea ole se että puran pakastekassista tuotteet ja laitan ne sinne takaisin. Kassan idea on siis se (kun et näytä tietävän) että ladot tavarat esim.kärryistä hihnalle yksitellen ja minä piippaan ne koneelle yksitellen. Sen jälkeen pakkaat itse omat tavarasi. En minä. En kylmätuotteitasi, enkä muitakaan. -ap
[/quote]
Oi kiitos, pätevistä pätevin kassatyöntekijä ap! Nyt tiedetään kuinka toimin asiakkaana OIKEIN. Niin että mahdollisimman vähän ärsyttäisin kassahenkilöä, joka uhrautuu palvelemaan juuri minua.
Ei helv***** oikeesti...Mikset pyydä niitä urpoja laittamaan ostoksia yksitellen hihnalle, jotka eivät muuten osaa sitä tehdä? Väitän, että harvinaisempi näky on joku täyteen ladottu ostoskori hihnalla. Vai missä ihmeen tuppukylän puodissa sä oot töissä?
[/quote]
Juuri tässä se pointti: en pyydä koska olen hyvä asiakaspalvelija ja se pitäisi tajuta ITSE. Koska se kaupassa on idea :-) tapahtuu useinkin, ei päivittäin, mutta kumminkin. Iso market iso kaupunki
[/quote]
Näinhän se on. Mä olen niin tottunut siihen, että asiakkaat eivät tajua hankaloittavansa omaa asiointiaan ja hidastavan jonoa ja näin vaikuttaen muihin asiakkaisiin. Silti jaksan ihmetellä miten idiootteja ihmiset on. Lapsille jo opetetaan et painavat ensin kassalle. Muovipussia ei tarvi tunkea hihnalle ja sit karjua et saanko sen pussin. Korttia ei tarvii ottaa pois kun pin menee väärin.
Siis asiakashan on kaupassa lähinnä myyjiä varten.
Muovipussi laitetaan kasan alimmaiseksi ja huudetaan pää punaisena kun ei heti saada sitä pussia. Jugurtit ja kananmunat ekaksi sinne ja sitten valitetaan että miksi päästät ekana ne rikkoontuvat.
Joskus niitä varjelin, enää en jaksa. Mitään kiitosta siitä kuitenkaan ei saa. Pitäisi aikuisen ihmisen tietää miten tavarat lastataan kassalle.
Joskus on joku ostanut kymmenisen ykköskaljaa ja tullut takaisin vaihtamaan kolmoseen. Huudon kanssa tietenkin, että kassan pitäisi siitä mainita. Huokaus. Onneksi kohta on kesäloma.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:34"]
Miksi meidän asiakkaiden pitäisi toimia teidän elämäänne helpottavalla tavalla? Itsepähän sä siellä kassalla istut/seisot! Joten älä tosiaan valita!
[/quote]
Nykyäänhän myyjä ei ole enää asiakasta varten, vaan asiakas joutuu tekemään töitä, jotta muut asiakkaat viihtyisivät, eikä joudu ainakaan jonottamaan niin kauaa.
[/quote]
Huhuh. Pointti ei ole kassan elämän helpottaminen vaan asiakkaiden elämän helpottaminen. Asiakkaat eivät ymmärrä, että hihnan täyteen lappaaminen kaikki kamat päällekkäin tai jokaisen kurkun erikseen punnaaminen on turhaa ajankulua. Monella asiakkaalla on todella kiire, mutta silti laittavat jugurttipurkit ensin hihnalle vaikka se hidastaa huomattavasti.
[/quote]
Juuri näin. Mulle on henkilökohtaisesti aivan sama vaikka pitäisi kaikki tuotteet näpytellä yksitellen koneelle ja yhden asiakkaan rahastamiseen menisi koko työvuoro, saman palkan saan kuitenkin. Se on vain asiakkaan itsensä sekä muiden asiakkaiden ajasta ja hermoista pois.
Mua suunnattomasti ärsyttää meidän K-Supermarketin kassa, joka aina pakkaa kaikki mun pakasteet sellaiseen pieneen pussiin. Mielenosoituksellisesti otan ne pakatessani aina pois sieltä pussista ja jätän pussin kassapöydälle. Sama myyjä taittelee muuten aina ostoskuitin kuuteen osaan ennen kuin antaa sen asiakkaalle. Ja asiakas sitten joutuu avaamaan ne taitokset, että saisi tarkastettua kuitin. ÄRRRSYTTÄVÄÄ!
mua ärsyttää se, että naputellaan korttia baaritiskiin/napsutellaan sormia/huudetaan et on kiire ja halutaan palvelua just nyt samalla sekunnilla. Sit kun kysyt, että mitä saisi olla niin alkaa se miettiminen ''mitähän mä nyt ottasin..hmmm...mikähän nyt maistuis...en mä olutta jaksa...mitähän mä haluan..'' Jos on ollu aikaa naama punasena naputella korttia tiskiin niin samalla ois voinu miettiä mitä sitä haluaa juoda. Tai ne rahat vois kaivaa valmiiks odotellessa eikä alkaa sitten laskea senttejä kun juoma tulee eteen..
Hahaha, ja tiedättekö mikä myös on rasittavaa? Kassahihna on ladottu täyteen ja kun alan niitä siitä purkamaan, ei hihna vielä toisessa päässä liikukkaan koska niitä on hirveä kasa niin ihmiset alkavat repiä niitä sinne "alaspäin" ja huutamaan anna tulla vaan :D:D en jaksa joka tuotteen kohdalla erikseen hihnaa itse rullata jos ne on ahdattu niin täyteen ettei hihna vielä rullaudu oikein itsestään
Se ärsyttää eniten kun joku ottaa kortin pois kun pin menee väärin. Kassa menee äkkiä jumiin siitä ja jono seisoo pitkän aikaa.
Olen ollut opintojen ohella monta vuotta kassalla töissä. Ei enää ikinä!! Jokaisen olisi tosiaan hyvä työskennellä kaupan kassalla yksi päivä ja tulla sitten ohjeistamaan asiakas palvelun saloihin!! Joku haluaa että kassa pakkaa jugurtit pikkupussiin (mikset pakkaa itse), joku haluaa pakasteet pussiin, joku ei tiedä kuinka monta pikkumunkkia on survonnut pussiin (kyllä, kassa purkaa munkit pussista ja laskee ne...) joku suuttuu kun kysyy bonuskorttia ja joku suuttuu että Mikset kysynyt bonuskorttia?? Se on oikeastaan ihan sama mitä tekee niin aina menee päin persettä. Nousee Oikeen niskavillat pystyyn, huh huh.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:06"]Miksi, oi miksi laitatte pakasteet pakastepussissa kassahihnalle niin että ne joutuu sieltä kaivelemaan? En usko, että ne siinä 2 minuutissa jossa ne kulkevat hihnan päästä päähän, sulavat. Varmaan pyörtyisitte, kun näkisitte kauanko ne purtaessa ovat lämpimässä.:-D Samaten asiakkaat jotka laittavat korin täytenä hihnalle. Ei huhhuh! Ja vielä isoissa marketeissa joissa aikaa ei ole...
[/quote]
Purtaessa?!? Tottakai ne syödessä on lämpimät, ja saa ollakin.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:06"]Miksi, oi miksi laitatte pakasteet pakastepussissa kassahihnalle niin että ne joutuu sieltä kaivelemaan? En usko, että ne siinä 2 minuutissa jossa ne kulkevat hihnan päästä päähän, sulavat. Varmaan pyörtyisitte, kun näkisitte kauanko ne purtaessa ovat lämpimässä.:-D Samaten asiakkaat jotka laittavat korin täytenä hihnalle. Ei huhhuh! Ja vielä isoissa marketeissa joissa aikaa ei ole...
[/quote]
Purtaessa?!? Tottakai ne syödessä on lämpimät, ja saa ollakin.
[/quote]
Ha ha haa...opettele suomenkieli:)
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:21"]
Niinpä. Jokaisen pitäisi työskennellä päivä kaupan kassalla, jotta ymmärtäisi, miten omalla toiminnalla voi vaikuttaa siihen, miten nopeasti/hitaasti se jono liikkuu.
[/quote]
tämän mukaan jokaisen pitäisi työskennellä päivä joka paikassa että ymmärtäisi miten kaikki hommat toimii. miksi? siihen on palkattu joku tekemään se homma. sille maksetaan siitä (tässä tapauksessa kassalla olosta), ei mun tarvi sitä osata. mä osaan oman työni, ei se kassa sitä osaa (eikä sen tarvikkaan)
[/quote]
Näin.
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:34"]
Miksi meidän asiakkaiden pitäisi toimia teidän elämäänne helpottavalla tavalla? Itsepähän sä siellä kassalla istut/seisot! Joten älä tosiaan valita!
[/quote]
Nykyäänhän myyjä ei ole enää asiakasta varten, vaan asiakas joutuu tekemään töitä, jotta muut asiakkaat viihtyisivät, eikä joudu ainakaan jonottamaan niin kauaa.
[/quote]
Huhuh. Pointti ei ole kassan elämän helpottaminen vaan asiakkaiden elämän helpottaminen. Asiakkaat eivät ymmärrä, että hihnan täyteen lappaaminen kaikki kamat päällekkäin tai jokaisen kurkun erikseen punnaaminen on turhaa ajankulua. Monella asiakkaalla on todella kiire, mutta silti laittavat jugurttipurkit ensin hihnalle vaikka se hidastaa huomattavasti.