Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasittavat asiakkaat

Vierailija
20.06.2015 |

Miksi, oi miksi laitatte pakasteet pakastepussissa kassahihnalle niin että ne joutuu sieltä kaivelemaan? En usko, että ne siinä 2 minuutissa jossa ne kulkevat hihnan päästä päähän, sulavat. Varmaan pyörtyisitte, kun näkisitte kauanko ne purtaessa ovat lämpimässä.:-D Samaten asiakkaat jotka laittavat korin täytenä hihnalle. Ei huhhuh! Ja vielä isoissa marketeissa joissa aikaa ei ole...

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:23"]Obv suurimmalla osalla meni ap:n pointti ohi =D

Eihän se jonon hitaasti eteneminen kassaa rassaakkaan, vaan niitä muita asiakkaita jotka siinä jonossa seisoo! Toki se sitten rassaa jo kassaakin kun ne muut, yleensä myös tämä hitailija, kitisee ja huokailee jonon hitautta. 
[/quote]

Nimenomaan!!! :-)

Vierailija
22/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:30"]

Kohta ei uskalla käydä kaupassa, kun AINA teillä myyjillä on niin paljon valittamisen aihetta. SÄ teet työtäsi siellä kassalla, joten älä ulise! Teille ei näytä mikään kelpaavan ikinä, vaan pitää netissä rutista!

[/quote]

Ei se nyt niin vaikea ole toimia oikein siinä kassalla. Käy useammin kaupassa niin opit rutiinin.
[/quote]

Hoida työsi hyvällä mielellä. Asiakkaan ei tarvitse muuta kuin maksaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:30"]Kohta ei uskalla käydä kaupassa, kun AINA teillä myyjillä on niin paljon valittamisen aihetta. SÄ teet työtäsi siellä kassalla, joten älä ulise! Teille ei näytä mikään kelpaavan ikinä, vaan pitää netissä rutista!
[/quote]

Niin teen työtäni, aivan varmasti teen ja hyvin teenkin. Tiedät itsekin, ettei kassan idea ole se että puran pakastekassista tuotteet ja laitan ne sinne takaisin. Kassan idea on siis se (kun et näytä tietävän) että ladot tavarat esim.kärryistä hihnalle yksitellen ja minä piippaan ne koneelle yksitellen. Sen jälkeen pakkaat itse omat tavarasi. En minä. En kylmätuotteitasi, enkä muitakaan. -ap
[/quote]

Voi kun rankkaa

Vierailija
24/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassat ulisevat, sillä siellä ovat yleensä juuri ekaa kertaa töissä olevat ja kuvittelevat, että se kassatyö on aivan hemmetin vaikeaa ja kuinka on päivät vaikeita, kun kuulee joka päivä kymmenen kertaa jonkun saman sanonnan tai lausahduksen asiakkaan suusta.

Vierailija
25/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:39"]

Kassat ulisevat, sillä siellä ovat yleensä juuri ekaa kertaa töissä olevat ja kuvittelevat, että se kassatyö on aivan hemmetin vaikeaa ja kuinka on päivät vaikeita, kun kuulee joka päivä kymmenen kertaa jonkun saman sanonnan tai lausahduksen asiakkaan suusta.

[/quote]Sitten kun siirtyvät elämässään eteenpäin niin huomaavat, että hetkinen, se kassatyöhän olikin oikeastaan aika mukavaa ja sai olla eri ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
26/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:11"]Olen itse nuorena tyttönä työskennellyt kassalla ja se oli jotain se: piti muistaa kaikki tuotekoodit ja tarjoukset ulkoa, ja lisäksi laskea päässä kuinka paljon annettiin takaisin. Jos kassasta puuttui rahaa päivän lopussa, se meni kassaneidin tilistä. Että aika helpolla te piippaauttajat nykyään pääsette.

En myöskään ymmärrä miksi asiakkaan pitäisi suoriutua kassalta nopeasti? Etkös sinä saa saman palkan tunnilta meni siitä 10 tai 100 asiakasta?

Lisäksi unohdat, että asiakas on asiakas. Jos hän haluaa kulkea omassa rytmissään kassalta, se on täysin hänen oikeutensa. HÄN ei ole kassalla työssä, SINÄ sen sijaan olet asiakaspalvelutyössä.

Lisäksi unohdat, että kassalle tulee lapsia, nuoria, vanhuksia, vammaisia, sairaita, tai vaikkapa vaan stressaantuneita ihmisiä. Jokainen ei kykene edes halutessaan suoriutumaan kassalta supertehokkaasti, eikä sitä voi edes vaatia.

Monet marketit ovat nykyään kovin suuria ja usein joutuu etsiskelemään tavaraa, kun niitä siirrellään koko ajan eri paikkoihin ja tarjoustuotteet voivat olla muualla. Siksi kaupan sisällä saattaa mennä pitkään, joten on aivan järkevää pistää valitsemansa pakasteet pakastepussiin kassalle asti. Siksi muuten ne pakastepussit ovat kaupoissa juuri siinä pakastealtaan vieressä, että pakasteet voi heti pussiin laittaa.

Luulisi kassatyöntekijän ymmärtän hieman paremmin omaa alaansa. Itse laitan pakasteet pussiin ja kassa saa ne sieltä kurkkia. Reumaatikkona käteni ovat kohmeessa jo kaupan kylmän ilman takia, joten en todellakaan rupea käsittelemään pakasteita enemmän vain kassan mieliksi. Olen asiakas joka maksaa palkkasi, joten enköhän ole tähän oikeutettu. Kaikessa muussahan me asiakkaat jo teemme kauppiaan työt itsepalveluna, kohta sen sunkin työsi kun itsepalvelukassat lisääntyvät.

Kiitos niille ihanille kassatyöntekijöille, jotka ovat aina pakasteeni käsitelleet ja vielä hymyillen. Ikävä että SINÄ olet valinnut asiakaspalvelualan, kun asiakaspalvelu on sinusta noin vastenmieleistä.

[/quote]

Et voi olla tosissasi.:-D saan aivan saman palkan, oli asiakkaita yksi tai kaksisataa. Mutta haluan olla nopea, en liian nopea, mutta kumminkin jottei jonot seisoisi. En ole missään vaiheessa mielestäni sanonut, ettei niitä pakasteita saa kaupassa pussiin laittaa - vaan kassahihnalle ne olisi järkevä nostaa erikseen. Tai, kai voitte laittaa koko kärryn siihen jos se on kerran työtäni? SINUN kaltaistesi asiakkaiden takia muut asiakkaat joutuvat seisomaan :-) ymmärrän vanhukset, lapset, nuoret, vauvat, ne kaikki toimivat eritahtiin. Ja en ymmärrä miten se liittyy siihen että pakkaset laitetaan suljetussa pakastepussissa hihnalle täynnä erilaisia keittojuureksia, perunasuikaleita, jäätelöitä, pizzoja jne ja ne joutuu sieltä kaivelemaan. :-) älä mene ohi aiheen - kiitos! :-)
[/quote]

Lue vielä lainaamasi viesti. Osuu asian ytimeen. Sinä olet töissä. Tee se äläkä mieti mitä siihen kuuluu tai ei kuulu. Tuntipalkka juoksee

Vierailija
27/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:30"]Kohta ei uskalla käydä kaupassa, kun AINA teillä myyjillä on niin paljon valittamisen aihetta. SÄ teet työtäsi siellä kassalla, joten älä ulise! Teille ei näytä mikään kelpaavan ikinä, vaan pitää netissä rutista! [/quote] Niin teen työtäni, aivan varmasti teen ja hyvin teenkin. Tiedät itsekin, ettei kassan idea ole se että puran pakastekassista tuotteet ja laitan ne sinne takaisin. Kassan idea on siis se (kun et näytä tietävän) että ladot tavarat esim.kärryistä hihnalle yksitellen ja minä piippaan ne koneelle yksitellen. Sen jälkeen pakkaat itse omat tavarasi. En minä. En kylmätuotteitasi, enkä muitakaan. -ap

[/quote]Mitä työsopimuksessasi lukee? Lukeeko siinä, että asiakkaita ei auteta? ja onko työkuvaksesi määritelty vain ja ainoastaan tavaroiden vieminen lukulaitteen läpi? Minusta tuntuu, että sinä olet siellä kaupassa asiakaspalvelijana ja edustamassa sitä yritystä.

Vierailija
28/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:34"]

Miksi meidän asiakkaiden pitäisi toimia teidän elämäänne helpottavalla tavalla? Itsepähän sä siellä kassalla istut/seisot! Joten älä tosiaan valita!

[/quote]

Nykyäänhän myyjä ei ole enää asiakasta varten, vaan asiakas joutuu tekemään töitä, jotta muut asiakkaat viihtyisivät, eikä joudu ainakaan jonottamaan niin kauaa.

Vierailija
29/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vituttaa olla kahvilässä myyjänä, kun asiakkaat jäävät miettimään, että minkähän herkkukahvin mä nyt tässä otan. Ja sitten kysellään, että mitä suosittelisin. Perkele, minä olen siellä vain myymässä, en päättämäsäs asiakkaan ostoksia. Tulkaa siihen jonoon vasta kun päätös on tehty

Vierailija
30/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:39"]Kassat ulisevat, sillä siellä ovat yleensä juuri ekaa kertaa töissä olevat ja kuvittelevat, että se kassatyö on aivan hemmetin vaikeaa ja kuinka on päivät vaikeita, kun kuulee joka päivä kymmenen kertaa jonkun saman sanonnan tai lausahduksen asiakkaan suusta.
[/quote]

En ole mielestäni tuollaista sanonut - eikä kukaan muukaan :-) olen tuonut esiin sen mikä asiakkaissa ärsyttää, se on oikeuteni ;-) kassatyö ei ole vaikeaa, stressaavaa se on. Varsinkin näin juhannuksen tienoilla ;-)

Vierailija
31/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:39"]Kassat ulisevat, sillä siellä ovat yleensä juuri ekaa kertaa töissä olevat ja kuvittelevat, että se kassatyö on aivan hemmetin vaikeaa ja kuinka on päivät vaikeita, kun kuulee joka päivä kymmenen kertaa jonkun saman sanonnan tai lausahduksen asiakkaan suusta.
[/quote]

En ole mielestäni tuollaista sanonut - eikä kukaan muukaan :-) olen tuonut esiin sen mikä asiakkaissa ärsyttää, se on oikeuteni ;-) kassatyö ei ole vaikeaa, stressaavaa se on. Varsinkin näin juhannuksen tienoilla ;-)
[/quote]

Antaa ammattikunnasta huonon kuvan, kun te haukutte ja valitatte. Taas.

Vierailija
32/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe... Kyllä tästäkin ketjusta taas huomaa miten ilolla "asiakaspalvelijat" työnsä tekevät.

Vierailija
33/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Ja vielä lisätäkseni - en ole kertaakaan asiakkaalle näyttänyt että en pidä pakasteiden ylimääräisestä kaivelusta. Joten ehkä MINÄ olen myös ollut sinulle se ihana kassapalvelutyöntekijä ;-) mutta muista ensi kerralla mitä me ihanat sinusta ajattelemme... ;-)

Jos niin hirveästi ärsyttää se kassajonossa seisominen, kauppaan voi mennä sellaiseen aikaan, että jonoja ei ole. Pääkaupunkiseudulla ainakin onnistuu kaupassa käynti lähes läpi vuorokauden, joten työajoista riippumatta, löytyy sellainen aika, jolloin kaupassa ei ole jonoa.

Ja sitten se tärkein: Miksi ihmeessä mun pitäis välittää YHTÄÄN MITÄÄN siitä, mitä joku "ihana" kassatyöntekijä musta ajattelee? Aivan sama...

Vierailija
34/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää näin juhannuksen aikaan asiakkaat, jotka jaksavat valittaa tuotteen X loppumisesta. Täällä minä olen juhannuksena töissä, jotta sinä saisit käydä kaupassa ja sinulle ei tule edes mieleen, että tietysti juhannuksena on pienen kaupan hyllyt tyhjinä? Sitten pitää olla naama norsunv*tulla kun meni kaikki pilalle, koska kaupasta oli just se makkaramerkki loppu.

Ja sitten valitetaan myös pitkistä jonoista ja kalliista hinnoista. Parasta on myös se, jos liikkeessä on kaksi myyjää joista toinen yrittää parhaansa mukaan purkaa varastosta tavaraa hyllyille ja toinen on kassalla, kassa käy vessassa ja siinä ajassa kun joku joutuu odottamaan kaksi minuuttia pitää jo töykeästi huutaa "SAAKO TÄÄLLÄ PALVELUA?!" ja olla nyrpeänä koko palvelutilanteen ajan. Sori, ihminen minäkin, olis kiva jos kohdeltaisi myös sellaisena. 

Vierailija
35/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 21:41"] [/quote] Ja vielä lisätäkseni - en ole kertaakaan asiakkaalle näyttänyt että en pidä pakasteiden ylimääräisestä kaivelusta. Joten ehkä MINÄ olen myös ollut sinulle se ihana kassapalvelutyöntekijä ;-) mutta muista ensi kerralla mitä me ihanat sinusta ajattelemme... ;-)

Jos niin hirveästi ärsyttää se kassajonossa seisominen, kauppaan voi mennä sellaiseen aikaan, että jonoja ei ole. Pääkaupunkiseudulla ainakin onnistuu kaupassa käynti lähes läpi vuorokauden, joten työajoista riippumatta, löytyy sellainen aika, jolloin kaupassa ei ole jonoa.

Ja sitten se tärkein: Miksi ihmeessä mun pitäis välittää YHTÄÄN MITÄÄN siitä, mitä joku "ihana" kassatyöntekijä musta ajattelee? Aivan sama...
[/quote]

Ei ole sellaista aikaa ainakaan täällä suunnalla - paitsi klo 8, mutta mitä järkeä silloin on käydä kaupassa kun ei ole vielä edes kuorma purettu tai leipomot tuoneet leipiään. :-)

Vierailija
36/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, kyllä uskon, että pakasteet on kauan lämpimässä purettaessa, sillä muutaman kerran on tullut ostettua kertaalleen sulanut jäätelö. [quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:06"]Miksi, oi miksi laitatte pakasteet pakastepussissa kassahihnalle niin että ne joutuu sieltä kaivelemaan? En usko, että ne siinä 2 minuutissa jossa ne kulkevat hihnan päästä päähän, sulavat. Varmaan pyörtyisitte, kun näkisitte kauanko ne purtaessa ovat lämpimässä.:-D Samaten asiakkaat jotka laittavat korin täytenä hihnalle. Ei huhhuh! Ja vielä isoissa marketeissa joissa aikaa ei ole...
[/quote]

Kyllä uskon, että pakasteet on kauan lämpimässä purettaessa, sillä muutaman kerran on tullut ostettua kertaalleen sulanut jäätelö. Ei mulla muuta.

Vierailija
37/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 20:47"]Minua vituttaa olla kahvilässä myyjänä, kun asiakkaat jäävät miettimään, että minkähän herkkukahvin mä nyt tässä otan. Ja sitten kysellään, että mitä suosittelisin. Perkele, minä olen siellä vain myymässä, en päättämäsäs asiakkaan ostoksia. Tulkaa siihen jonoon vasta kun päätös on tehty
[/quote]
Kyllä sitä pitäisi jotain niistä tuotteista tietää ja osata suositella. Suosittelisit vaikka kaikille kysyjille samaa jos tuottaa vaikeuksia. Tätä ketjua kun lukee niin ei voi kuin ihmetellä millaista porukkaa on asiakaspalvelu työssä.Teidän innoittamananne alan tehdä kaikkia näitä vittumaisuuksia.

Vierailija
38/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:30"]Kohta ei uskalla käydä kaupassa, kun AINA teillä myyjillä on niin paljon valittamisen aihetta. SÄ teet työtäsi siellä kassalla, joten älä ulise! Teille ei näytä mikään kelpaavan ikinä, vaan pitää netissä rutista!
[/quote]

Niin teen työtäni, aivan varmasti teen ja hyvin teenkin. Tiedät itsekin, ettei kassan idea ole se että puran pakastekassista tuotteet ja laitan ne sinne takaisin. Kassan idea on siis se (kun et näytä tietävän) että ladot tavarat esim.kärryistä hihnalle yksitellen ja minä piippaan ne koneelle yksitellen. Sen jälkeen pakkaat itse omat tavarasi. En minä. En kylmätuotteitasi, enkä muitakaan. -ap
[/quote]
Oi kiitos, pätevistä pätevin kassatyöntekijä ap! Nyt tiedetään kuinka toimin asiakkaana OIKEIN. Niin että mahdollisimman vähän ärsyttäisin kassahenkilöä, joka uhrautuu palvelemaan juuri minua.
Ei helv***** oikeesti...Mikset pyydä niitä urpoja laittamaan ostoksia yksitellen hihnalle, jotka eivät muuten osaa sitä tehdä? Väitän, että harvinaisempi näky on joku täyteen ladottu ostoskori hihnalla. Vai missä ihmeen tuppukylän puodissa sä oot töissä?

Vierailija
39/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:30"]Kohta ei uskalla käydä kaupassa, kun AINA teillä myyjillä on niin paljon valittamisen aihetta. SÄ teet työtäsi siellä kassalla, joten älä ulise! Teille ei näytä mikään kelpaavan ikinä, vaan pitää netissä rutista!
[/quote]

[/quote]
Oi kiitos, pätevistä pätevin kassatyöntekijä ap! Nyt tiedetään kuinka toimin asiakkaana OIKEIN. Niin että mahdollisimman vähän ärsyttäisin kassahenkilöä, joka uhrautuu palvelemaan juuri minua.
Ei helv***** oikeesti...Mikset pyydä niitä urpoja laittamaan ostoksia yksitellen hihnalle, jotka eivät muuten osaa sitä tehdä? Väitän, että harvinaisempi näky on joku täyteen ladottu ostoskori hihnalla. Vai missä ihmeen tuppukylän puodissa sä oot töissä?
[/quote]

Juuri tässä se pointti: en pyydä koska olen hyvä asiakaspalvelija ja se pitäisi tajuta ITSE. Koska se kaupassa on idea :-) tapahtuu useinkin, ei päivittäin, mutta kumminkin. Iso market iso kaupunki

Vierailija
40/55 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 19:21"]Niinpä. Jokaisen pitäisi työskennellä päivä kaupan kassalla, jotta ymmärtäisi, miten omalla toiminnalla voi vaikuttaa siihen, miten nopeasti/hitaasti se jono liikkuu. 
[/quote]

Nimenomaan. Mua niin kyrsii et pitää väkisin laittaa sipsit ekana ja perunat vikana.