Ei mikään viherpeukalo! HELP
Kuinka usein kastelet omia viherkasvejasi (tiedän että on lajikohtaista), ja mitä kasveja kotoasi löytyy?
Haluaisin kotiini lisää viherkasveja mutta koen olevani ihan tumpelo niiden hengissä pysymisen suhteen.
Myös "myrkyttömyys" olisi plussaa, vaikka toki katsonkin parhaani mukaan etteivät lemmikit tai pienet vieraat pääse niitä mutustamaan.
Kertokaa omista kasveistanne, jooko :)
Kommentit (6)
Myrkyttömyys.. moni ei ymmärrä että suurin osa.. äh en jaksa.
Tiesithän että peruna ja tomaattikin on myrkyllisiä.
Mä olen hankkinut helppoja viherkasveja, kuten vehkat ja anopinkielet. Tarkastan niiden mullan kosteuden joka sunnuntai. Kastelen, jos multa kuiva, en kastele, jos multa kostea. Lannoitan lannoitetikuilla 2-3 kertaa vuodessa. Kaverit kehuu mun hyvinvoivia kasveja .
Minulla on kiinanruusupuita, joulukaktus, vanhapoikakaktus, pelargoneja, anopinhampaita, palmuvehkoja, chilipaprikoita ja hirveä määrä rahapuita (pitäisi viedä ne kierrätyskeskukseen tai johonkin). Kaikista noista oikeastaan näkee päältäpäin, tarvitseeko niitä kastella. Kiinanruusujen, paprikoiden ja pelargonien lehdet alkavat silminnähden roikkua ja paksumpilehtiset kasvit menevät vähän nahistuneen näköisiksi, niin kuin parhaat päivänsä nähnyt kurkku.
Kasvit tapetaan useimmiten liikaan kasteluun, siksipä pidän omiani vähän janoisina. Kiinanruusut ovat tosi helppoja kasvattaa, kunhan et osta tuontitaimia kaupasta vaan pyydät pistokkaan jostain vanhasta "maatiaisesta". Ja rahapuuta helpompaa kasvia ei olekaan, se kestää mitä vain.
Palmuvehka, Anopinkieli, Rahapuu, kaktukset, Peikonlehti, Orkideat, Kissus, Jukkapalmu, Posliinikukka, Rönsyliljat (näet milloin kaipaa vettä)
Rahapuulle altakasteluruukku, se on harvoin kasteltava. Chilipaprikoita kastelen joka päivä. Hiukan punoittaa että kohta teen voileivän siitä.
Hanki altakasteluruukut, niin ei tarvitse muistaa kastella kovin usein. Sen kun täyttää vesisäiliötä.