Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni paljasti, että arvostaa toista lasta enemmän

Vierailija
20.06.2015 |

Mieheni siis paljasti, että kokee olevansa pettynyt 2-vuotiaaseen esikoiseen ja että vuoden ikäinen kuopus on hänelle rakkaampi. Esikoisella on puheen kehityksessä viivästymää ja hän on villimpi (tosin ei mitenkään poikkeavan vilkas); hän siis puhuu sanoja, mutta epäselvästi, eikä vielä muodosta juurikaan lauseita tai useamman sanan yhdistelmiä. Kuopus sen sijaan on kehittynyt paremmmin ja puhuu melkein yhtä hyvin kuin esikoinen. Tässä on vielä sellainenkin vivahde, että mieheni "omi" esikoispoikamme pienestä pitäen esim. rajaamalla imetystä ja haluamalla viettää extrapaljon aikaa esikoisen kanssa (myös nukkuu samassa huoneessa hänen kanssaan, kun minä taas nukun kuopuksen kanssa samassa huoneessa). Olen sen sijaan itse ollut se läheisempi kuopukselle.

Esikoisen ollessa pieni, myös hän oli rauhallisempi ja tasapainoisempi (silloin vietin suhteessa enemmän aikaa hänen kanssaan). Mies vetoaa siihen, että syynä ovat geenit kasvatuksen sijaan ja että kuopuksella on "paremmat geenit". Minun mielestäni moinen puhe kuulostaa todella vastenmieliseltä ja epäreilulta. Onko sellainen normaalia? Mun mielestäni ei - minulle siis molemmat lapset ovat yhtä tärkeitä ja rakkaita ja pidän heitä yhtä arvokkaina.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies ota lapset

Vierailija
2/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh, pettynyt 2-vuotiaaseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, kamala mies

Vierailija
4/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti miehesi ei mitenkään tuo käytännössä sitä esille, että on pettynyt toiseen lapseen. Siinäpä näppärä tapa saada lapselle tulevaisuudessa kaikenlaisia mt-ongelmia.

Vierailija
5/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilasi siis esikoisen varhaiskasvatuksen ja nyt suosii kuopusta joka sai enemmän äidin huomiota ja kehittyi paremmin. Hieno mies.

Vierailija
6/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Miksi olet antanut miehen puuttua imetykseen tai näin omituisiin nukkumajärjestelyihin? Miehesi ei käy aivan täysillä ja tuntuu elävän lasten kautta. On aivan normaalia, että parivuotias ei vielä puhu kunnolla. Toiset eivät sano mitään ja toiset keskustelevat. Mistä olet päätellyt, että kehitys on viivästynyt? Onko neuvolassa oltu tästä huolissaan vai onko tämä sinun tai miehesi tekemä diagnoosi? Täydellisyyden tavoittelu on elämää kuristavaa ja tekee onnettomaksi.

Vierailija
7/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuu, käki kukkuu!

Vierailija
8/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin surulliselta. Onko suhteenne muuten hyvä. Itse loukkaantumisiin sydänjuuria myöten moisesta. Lapset etusijalle ja mies tauolle miettimään asenteitaan..

Vierailija
9/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kaikin puolin omituinen tilanne. Miksette nuku miehen kanssa samassa huoneessa ja lapset omassaan? Tai sitten kaikki samassa huoneessa? Onko kuopuksella vielä yöimetys käytössä tai pahoja yöllisiä univaikeuksia? Miksi miehesi puuttui esikoisen imetykseen?

Vierailija
10/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:17"]

Surullista. Miksi olet antanut miehen puuttua imetykseen tai näin omituisiin nukkumajärjestelyihin? Miehesi ei käy aivan täysillä ja tuntuu elävän lasten kautta. On aivan normaalia, että parivuotias ei vielä puhu kunnolla. Toiset eivät sano mitään ja toiset keskustelevat. Mistä olet päätellyt, että kehitys on viivästynyt? Onko neuvolassa oltu tästä huolissaan vai onko tämä sinun tai miehesi tekemä diagnoosi? Täydellisyyden tavoittelu on elämää kuristavaa ja tekee onnettomaksi.

[/quote]

Yritin parhaani mukaan pitää lapsen puolia, mutta mieheni on niin itsepäinen ja aivan kamala pahalle päälle sattuessaan, että mun piti nöyrtyä hänen tahtoonsa. Miehen mielestä siis korvikemaito on laadukkaampaa kuin rintamaito ja lapsen syömistä on helpompi seurata, kun näkee, minkä verran maitoa häviää pullosta. Imettäessä jouduin aina jänkkäämään ja todistelemaan miehelle, että kyllä sitä maitoa riittää. Mieheni on muutenkin hyvin kontrollointivimmainen ja haluaa sekaantua kaikkeen. Olisin halunnut, että esikoinen nukkuu lastenhuoneessa, mutta mies haluaa esikoispojan viereensä nukkumaan mieluummin ja on käytännössä totuttanut pojan siihen alunperin. Nukumme miehen kanssa eri huoneissa muista syistä muutenkin.

Puheen kehityksen viivästymää ei ole sinänsä diagnosoitu virallisesti, mutta pääsimme lisäseurantaan neuvolasta. Yritän aina selitellä ja puolustella asioita miehelleni ja sitten on hänen mielialastaan kiinni, että hyväksyykö hän toiveeni vai ei. Imetysasiassa sain tosin haeskella jotain artikkeleita netistä, ennen kuin mieheni hyväksyi imettämisen ilman valittamista. Myös miehen äiti oli sitä mieltä, että korvikemaito on parempaa, mistä mies sai lisäpointta ajatuksilleen.

Vierailija
11/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu neuvolassa miehen käytöksestä, osaavat auttaa.

Vierailija
12/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:26"]

Kuulostaa niin surulliselta. Onko suhteenne muuten hyvä. Itse loukkaantumisiin sydänjuuria myöten moisesta. Lapset etusijalle ja mies tauolle miettimään asenteitaan..

[/quote]

Olen samaa mieltä. Mä todellakin loukkaannuin ja en missään tapauksessa hyväksy hänen käytöstään. Mun mieheni on vain joka ikinen päivä aivan uskomattoman hirveä ja loukkaava minua kohtaan muutenkin, joten alan olla turtunut jo miehen törkeisiin kommentteihin (hän saattaa haukkua mua saman päivän aikana kymmeniä kertoja todella ilkeästi, pomottaa, uhkailla ja puhua muista ihmisistä erittäin halveksivasti). Mies nimittäin pilkkaa melkein kaikkia ihmisiä ympärillään ja nimittelee törkeästi (hän mm. halveksii iäkkäitä ihmisiä sekä vammaisia jne ja minä olen esimerkiksi täysin yli-ikäinen ja arvoton naisena, sillä olen yli kolmekymppinen). Mun mieheni omat sukulaisetkin kutsuvat häntä lisänimellä "öykkäri" ja mieheni ei edes välitä siitä, sillä oikeassahan he ovat. Mies tosiaan aluksi näytteli erittäin hyvin empaattista ja asiallista, sillä hän on todella kaukana sellaisesta.

Vierailija
13/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:26"]

[/quote]

Olen samaa mieltä. Mä todellakin loukkaannuin ja en missään tapauksessa hyväksy hänen käytöstään. Mun mieheni on vain joka ikinen päivä aivan uskomattoman hirveä ja loukkaava minua kohtaan muutenkin, joten alan olla turtunut jo miehen törkeisiin kommentteihin (hän saattaa haukkua mua saman päivän aikana kymmeniä kertoja todella ilkeästi, pomottaa, uhkailla ja puhua muista ihmisistä erittäin halveksivasti). Mies nimittäin pilkkaa melkein kaikkia ihmisiä ympärillään ja nimittelee törkeästi (hän mm. halveksii iäkkäitä ihmisiä sekä vammaisia jne ja minä olen esimerkiksi täysin yli-ikäinen ja arvoton naisena, sillä olen yli kolmekymppinen). Mun mieheni omat sukulaisetkin kutsuvat häntä lisänimellä "öykkäri" ja mieheni ei edes välitä siitä, sillä oikeassahan he ovat. Mies tosiaan aluksi näytteli erittäin hyvin empaattista ja asiallista, sillä hän on todella kaukana sellaisesta.
[/quote]

Kai sinä ymmärrät, että tuollaisesta suhteesta pitää lähteä?

Vierailija
14/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen kanssa piti sitten 2 lasta tehdä? Olet paskasi ansainnut, ei ihme että lapsesi on jälkeenjäänyt.

Vierailija
15/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muuten on juhannuksen vietto siellä Porvoossa sujunut? Onko grillattu?

Vierailija
16/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:26"]

[/quote]

[/quote]

Mies on täysi psykopaatti hullu, ja sinä tulet tänne juttelemaan että kun se suosii toista lasta? Eiköhän siinä miehessä ole paljon suurempiakin vikoja ja ongelmia, lähde nyt herranjumala äkkiä lasten kanssa menemään...

Vierailija
17/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde tuosta suhteesta. Ei todellakaan ole lapsillekaan hyväksi nähdä mitään tuollaista, tulee täysin vääristynyt käsitys parisuhteesta ja miehen ja naisen rooleista. Pyydä neuvolasta apua. Olen todella pahoillani että miehesi on täysi sika. Tsemppiä ja voimia tulevaan!

Vierailija
18/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tainnut kirjoitella suhteestasi täällä aikaisemminkin, kuulostaa nimittäin aika tutulta? Miehesi on luonnevikainen eikä tuosta muuksi muutu. On sinun vallassasi minkälainen lapsuus lapsillasi tulee olemaan, miehesi kaltaisen sekopään kanssa lapset saavat nimittäin tulevaisuudessa puida lapsuuttaan psykiatrilla. Vihalla nyt peli pois ennenkuin suurempaa vahinkoa on kerennyt lapsille tapahtumaan, muuten et ole sen kummempi kuin miehesi.

Vierailija
19/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 17:01"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:26"]

[/quote]

[/quote]

Kai sinä ymmärrät, että tuollaisesta suhteesta pitää lähteä?
[/quote]
Kai sinä ymmärrät, että tuollaisellakin on oikeus tavata lapsiaan? Luuletko ap:n olevan levollisin mielin, kun lapset ovat isällään eron jälkeen jopa viikon kerrallaan?

Vierailija
20/20 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 17:01"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 16:26"] Kuulostaa niin surulliselta. Onko suhteenne muuten hyvä. Itse loukkaantumisiin sydänjuuria myöten moisesta. Lapset etusijalle ja mies tauolle miettimään asenteitaan.. [/quote] Olen samaa mieltä. Mä todellakin loukkaannuin ja en missään tapauksessa hyväksy hänen käytöstään. Mun mieheni on vain joka ikinen päivä aivan uskomattoman hirveä ja loukkaava minua kohtaan muutenkin, joten alan olla turtunut jo miehen törkeisiin kommentteihin (hän saattaa haukkua mua saman päivän aikana kymmeniä kertoja todella ilkeästi, pomottaa, uhkailla ja puhua muista ihmisistä erittäin halveksivasti). Mies nimittäin pilkkaa melkein kaikkia ihmisiä ympärillään ja nimittelee törkeästi (hän mm. halveksii iäkkäitä ihmisiä sekä vammaisia jne ja minä olen esimerkiksi täysin yli-ikäinen ja arvoton naisena, sillä olen yli kolmekymppinen). Mun mieheni omat sukulaisetkin kutsuvat häntä lisänimellä "öykkäri" ja mieheni ei edes välitä siitä, sillä oikeassahan he ovat. Mies tosiaan aluksi näytteli erittäin hyvin empaattista ja asiallista, sillä hän on todella kaukana sellaisesta. [/quote] Kai sinä ymmärrät, että tuollaisesta suhteesta pitää lähteä? [/quote] Kai sinä ymmärrät, että tuollaisellakin on oikeus tavata lapsiaan? Luuletko ap:n olevan levollisin mielin, kun lapset ovat isällään eron jälkeen jopa viikon kerrallaan?

[/quote]

Oikeasti kyllä jännittää se tilanne, kun lapset ovat sitten isällään. Tosin voivathan ne mennä hänen luokseen yksi kerrallaan, jolloin ei sitä hulinaa tule liikaa. Äsken juttelimme taas aiheesta ja mieheni on kanssani samaa mieltä, että voin muuttaa pois ihan piakkoin. Sitten hän käskikin mut taas pois silmistä toiseen huoneeseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi