Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kouluissa enää tarjoilla veripalttua?

Vierailija
09.02.2022 |

Nahkiintuneiden perunoiden ja vedellä jatketun puolukkahillon kanssa?
Minä jouduin lapsena kärsimään tästä, niin olis kohtuullista että tulevatkin sukupolvet joutuu.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska oot koulusi käynyt? Mä oon 60-luvun lapsi ja en ole veripalttua koskaan koulussa saanut.

Vierailija
2/14 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava aloitus :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska oot koulusi käynyt? Mä oon 60-luvun lapsi ja en ole veripalttua koskaan koulussa saanut.

80 luvulla syntynyt ja kyllä meillä vaan oli ala-asteella.

Luulen että ajattelivat että se kasvattaa luonnetta tai jotain.

AP.

Vierailija
4/14 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää se oli. Laitoin voita päälle.

Kaverini oli jehovantodistaja ja sanoi tekevänsä syntiä, kun syö sitä.

Vierailija
5/14 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rössypottuina ja lettuina oli veriruokaa koulussa. Letut upposi mutta palttupalat 🤮 myöskään mustamakkara ei uppoa yhtään. Ei taida nykyään olla kouluissa sellasia.

Vierailija
6/14 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP.

1970-luvulla syntynyt eikä koko kouluaikana ollut koskaan veripalttua kouluruokailussa. Mistä päin Suomea aloittaja mahtaa olla?

Vierailija
7/14 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta Turussa oli veripalttua 70-luvulla.

Vierailija
8/14 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskelijana 1980-luvulla pari kuukautta sijaisena pienessä kyläkoulussa. Yhtenä päivänä keittäjä kertoi laittaneensa lounaaksi veripalttua.

Söin luokassa pienten oppilaiden edessä, joten ilmekään ei saanut värähtää, vaikka törmäsin moiseen ruokaan ensimmäistä kertaa.

Ja se ruoka osoittautui aivan äärettömän herkulliseksi. Ohuita, tummia pitsireunaisia, todella hyvänmakuisia uunituoreita lettusia, lisukkeena mainiota puolukkahilloa.

Kaikki lapset ottivat lisää ja niin otin minäkin.

Parempi tutkia kuin hutkia, eikä pidä tuomita mitään ruokaa pelkän nimen tai mielikuvan perusteella.

Vierailija
9/14 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP.

1970-luvulla syntynyt eikä koko kouluaikana ollut koskaan veripalttua kouluruokailussa. Mistä päin Suomea aloittaja mahtaa olla?

En ole ap mutta meillä oli vielä ala-asteella (ysärillä) veripalttua ruokana koulussa.

-porilainen-

Vierailija
10/14 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin opiskelijana 1980-luvulla pari kuukautta sijaisena pienessä kyläkoulussa. Yhtenä päivänä keittäjä kertoi laittaneensa lounaaksi veripalttua.

Söin luokassa pienten oppilaiden edessä, joten ilmekään ei saanut värähtää, vaikka törmäsin moiseen ruokaan ensimmäistä kertaa.

Ja se ruoka osoittautui aivan äärettömän herkulliseksi. Ohuita, tummia pitsireunaisia, todella hyvänmakuisia uunituoreita lettusia, lisukkeena mainiota puolukkahilloa.

Parempi tutkia kuin hutkia, eikä pidä tuomita mitään ruokaa pelkän nimen tai mielikuvan perusteella.

Verilettuja kumminkin? Palttu paistettu uunipellillä levynä

Vierailija
11/14 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne oli verilettuja jotka paistetaan paistinpannulla. Veripalttu on uunissa vuoassa tai pellillä paistettu.

Vierailija
12/14 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintaso noussut ja nyt on varaa parempaan ruokaan

Vierailija
13/14 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin Kansakoulua 60 luvulla,ja koulussa oli verilettuja js veripalttua,ja tykkäsin siitä.

Vierailija
14/14 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"80 luvulla syntynyt ja kyllä meillä vaan oli ala-asteella."

Joku paikallinen erikoisuus. Ei tuota joka koulussa ollut. Ruokalistat vaihtelevat kunnittain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan