Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhönottohaastattelija kysyi isän ammattia.

Vierailija
09.02.2022 |

Järkytyin. Onko laillista?Kyseessä pankki. Ihan hr-ihminen osastopäällikön kanssa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuohon olisi tarvinnut vastata. Kartoitti kai sosiaaliluokkaa, jonka vaikutuspiirissä olet kasvanut? Ei kysynyt äidin ammattia, miksi ei?

Vierailija
2/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastannut tuohon kysymykseen kolme kertaa, että isäni oli maanviljelijä. Tästä huolimatta tai tämän vuoksi olen joka kerta saanut haluamani työpaikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuohon olisi tarvinnut vastata. Kartoitti kai sosiaaliluokkaa, jonka vaikutuspiirissä olet kasvanut? Ei kysynyt äidin ammattia, miksi ei?

Joo mitään duunaritaustaista pyrkyriä ei sallita. Ja kun sukunimi ei ollut suomenruotsalainen tai "von", niin täytyy sitten muuten koittaa selvittä ettei ihan rupusakkia palkata.

Vierailija
4/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys liittyy jenkkeihin ja heidän pankkilakiin poliittisesta vaikuttamisesta.

Vierailija
5/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kysynyt, miksi he kysyvät isäsi ammattia. Et kai sinä minkään inkvisition edessä ollut?

Vierailija
6/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kysynyt, että kumpaa he ovat palkkaamassa tehtävään sinua vai isääsi?

Vierailija
7/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys liittyy jenkkeihin ja heidän pankkilakiin poliittisesta vaikuttamisesta.

Vanhempien ammattia ei silti saa kysyä, ainoastaan, että onko lähipiirissä poliittisesti aktiivisia/vaikutusvaltaisia ihmisiä.

Vierailija
8/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Soittaa pianoa bordellissa."

Kun HR:n täti kohottaa kulmiaan niin tunnustat että se on oikeasti HR Director mutta kukaan ei kehtaa kertoa sitä julkisesti.

Vierailija
9/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vastannut tuohon kysymykseen kolme kertaa, että isäni oli maanviljelijä. Tästä huolimatta tai tämän vuoksi olen joka kerta saanut haluamani työpaikan.

Maanviljelijä on hyvä. Yrittäjät pitävät maatalossa oletettavasti kasvanutta toimeliaana ja ahkerana koska boomerin mindset. Kannattaa kuitenkin räätälöidä isän ammatti työpaikkaan sopivaksi.

Vierailija
10/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin on kysytty Nokian haastattelussa isäni ammattia. Olin silloin 3-kymppinen, joten vähän ihmettelin kysymystä mutta vastasin siihen silti ihan totuudenmukaisesti.

Vierailija
11/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin sanonut, että WC siivooja, kun ei kehtaa sanoa että pankinjohtaja.

Vierailija
12/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Jos se vaikka mietti, että oletkohan sen ja sen lapsi? 

Olisit kysynyt, että miksi kysyt?

Puolustusvoimissa vissiin taidetaan vanhemmistakin kysyä, vai muistanko väärin... Joskus kauan sitten jonnekin Upinniemeen hakemuksen laitoin, ja siinä muistini mukaan jotain kyseltiin muutakin kuin hakijaan itseensä liittyvää... haha.. Muistan väärin, varmaan.

Vierailija
13/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koeputkihedelmöityksellä syntynyt.

Miten olisi leuka loksahtanut. Vai onko oikea vastaus, kenties, koeputki.

Vierailija
14/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni oli pappi. Olisi jännä kuunnella, pidettäisiinkö sitä tuollaisessa tilanteessa etuna vaiko haittana.

Vierailija
15/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin, että isäni on kuollut. Haastattelija meni ihan vaikeaksi. Ei ollut tarkoitus nolata, mutta mitäs kyseli tyhmiä.

Vierailija
16/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vastannut "ottaen huomioon, että rekrytoinnissa tietojen keruuta koskee tiukka tarpeellisuusvaatimus, millä tavalla isäni ammatti teistä kertoo minun kyvyistäni suoritua tässä teidän työtehtävässä?"

Vierailija
17/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Jos se vaikka mietti, että oletkohan sen ja sen lapsi? 

Olisit kysynyt, että miksi kysyt?

Puolustusvoimissa vissiin taidetaan vanhemmistakin kysyä, vai muistanko väärin... Joskus kauan sitten jonnekin Upinniemeen hakemuksen laitoin, ja siinä muistini mukaan jotain kyseltiin muutakin kuin hakijaan itseensä liittyvää... haha.. Muistan väärin, varmaan.

Mistä rupukylältä oikein olet kotoisin? 

Vierailija
18/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kysymys työhaastattelussa mitä kuuluu  siihen aiheeseen.Onko  keskusta tai kokkarit jo työhaastatteluihin keksineet omat kysymyksensä?

Vierailija
19/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ravintolaan kesätöihin pyrkiviltä kysyttiin vanhempien ammattia. Tämä siksi, ettei haluttu vakoilijoita. Kuulemma joillakin ravintolan omistajilla oli tapana lähettää lapsensa kilpailijoille töihin vakoilemaan toimintatapoja.

Vierailija
20/42 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan mielenkiintoista tietää, miten ajattelivat varmistaa tiedon todenperäisyyden, saati että mitä tekevät tiedolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän