..."Eduksi katsotaan SAP- toimintaohjelman järjestelmän osaaminen"...
Kommentit (13)
Peruskäyttö suht helppoa. Syväosaajat (kehittäjät) kortilla.
Heh, en lähtisi 10000€ kk palkalla tuota matopurkkia tonkimaan. Onnea sille joka joutuu.
Et pysty oppimaan sitä työpaikan ulkopuolella, joten hakemusta menemään vaan ilman tuota etua.
Jos et osaa, niin et osaa. Ei ole helpoimmasta päästä.
Mun kokemus on, että SAP vaihtelee firmojen välillä. Joissakin on tosi selkeä, joissakin taas samoja toimintoja ei löydä millään.
Eihän sitä kukaan osaa. Edes SAPissa.
SAP:ssa on moduuleita HR:stä tilauksiin ja tuotannosta varastonhallintaan ja raportoinnit päälle… ei kai sitä kukaan osaa kokonaan läpikotaisin, vaan osaa käyttää sitä oman alueensa moduulia.
Se on toiminnanohjausjärjestelmä ja on haastavaa tulla asiantuntijaksi.
Käytän töissä sappia jonkin verran. Mä ulkomuistista räplään sitä, mutta heti jos teen virheen tai pitää tehdä jotain uutta, niin tarvitsen neuvoja vähintään kolmelta sappigurulta. Ilmeisesti käytän liian vähän, jotta tajuaisin sen sielunelämää.
Laittaisin hakemukseen että vaikka ei ole kokemusta niin olen nopea oppimaan uusia järjestelmiä (siis jos yhtään on...).
SAP on pikkaisen iso ERP. Mikäköhän osa siitä olisi kyseessä, myynti, osto, talous, varasto? Sen osaaminen vaatii käyttöä todella paljon, tehty saksalaiseen tyyliin ei niin käyttäjäystävälliseksi, mutta toimintavarmaksi. Mä osaan vain hyväksyä laskuja siellä...
Vierailija kirjoitti:
SAP:ssa on moduuleita HR:stä tilauksiin ja tuotannosta varastonhallintaan ja raportoinnit päälle… ei kai sitä kukaan osaa kokonaan läpikotaisin, vaan osaa käyttää sitä oman alueensa moduulia.
Nimenomaan ja nekin räätälöity eri firmoille omanlaisikseen. Transaktiot jne. Jotain yhteistä tokivoi löytyä mutta ne nyt oppii nopeasti tekemällä.
Tuo on trikkikysymys. Ei sitä sekasotkua voi kukaan osata kunnolla.