Miten saada töitä hoitovapaan jälkeen?
Hei!
Mulla on nyt kauhea kriisi kun olen ollut kotona viimeiset 1,5 vuotta ja uuden vauvan laskettu aika on syksyllä eli pääsisin töihin vasta vuoden päästä (2,5 vuoden tauon jälkeen!)... Onko kellään uraohjuksella antaa vinkkiä miten töihinpääsyä voisi avittaa? Opistokurssia, avointa yliopistoa...?
Mulla on 2 korkeakoulututkintoa mutta ei juurikaan työkokemusta ja mies ei oikein innostu ajatuksesta että opiskelisin lisää. Tuntuu vain että kyllähän työnanatajat ihmettelee kun laittaa hakemuksia kun pitkä aukko cv:ssä. Ei viitsisi heti hakemusvaiheessa hoitovapaata mainostaa.
Kommentit (24)
Eli siis nykyaikana kukaan äidiksi tullut ja äitiysloman ilman vakkaripaikkaa pitänyt ei voi saada töitä? Onkohan nyt noin?
Voi tietenkin saada. Mutta se on vaikeaa. Opiskella voit lisää, mutta ei sinun ongelma ole koulutuksen puute. Sinulta puuttuu työkokemus. Sama ongelma on meillä vastavalmistuneillakin.
17 ei ollut AP, mutta vastaavassa tilanteessa olen sikäli, että etsin työpaikkaa vuoden hoitovapaan ja yhden lapsen jälkeen. Tosin sillä erotuksella, että olen vielä opiskelija ja etsin nyt vain kesätöitä ensi kesälle. Työkokemusta ei ollenkaan, tosin yksi lyhyt työharjoittelu tulossa. Toivottavasti jotain löytyisi! Alalla on onneksi hyvä työllisyystilanne, joten lasken pitkälti sen varaan, mutta kyllä suoraan sanottuna stressaa jo nyt.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:30"]En ymmärrä miten lapset voisivat olla negatiivinen asia? Eikös se olisi etu työnantajalle, että lapset on jo tehty? Vrt. kolmekymppinen lapseton nainen luultavasti haluaisi lähivuosina jälkikasvua ja äitiyslomat.
[/quote]
Mistä sen tietää, vaikka kahden lapsen äiti hankkisikin vielä vaikka useammankin lapsen? Plus jo hankitut lapset sairastelevat varmasti.