Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairastellaanko teidän perheessä paljon?

Vierailija
19.06.2015 |

Mä olen välillä miettinyt, että sairastellaanko muissakin perheissä näin paljon, kuin meidän perheessä. Välillä tuntuu ihan kohtuuttomalta tämä jatkuva sairastuvan ylläpito.

Meillä on kolme lasta (2,6,9), enkä ole koko aikaisemmassa elämässäni ollut niin paljon sairaana, kuin viimeisen yhdeksän vuoden aikana. Varsinkin tämän kolmannen lapsen syntymän jälkeen elämä on ollut taudista toiseen seilaamista. Viime vuonna sairastimme keskimmäisen lapsen kanssa pitkäkestoista mykoplasmaa monta viikkoa, joka aiheutti minulla lopulta keuhkokuumeen. Viime kesänä oli viikon kestävä ripulitauti. Syksyllä lapset ja mies sairastivat liikkeellä olleen kurkunpäätulehduksen kuumeineen. Talvella lapsiin iski kausi-influenssa rajuna ja olivat toista viikkoa kipeänä. Sitten keskimmäiselle tuli kovakuumeinen nielutulehdus, jota kesti viikon. Seuraavaksi oli tarjolla kunnon noro. Nyt nautiskelemme adenoviruksesta. Lapset ovat sairastuneet viikon välein ja minä viimeisenä, joten neljättä viikkoa mennään jonkun maatessa kuumeessa sängyssä.

Ennen lasten saamista en edes tiennyt, mikä on noro. En ollut ikinä sairastanut edes vatsatautia, omassa lapsuudessanikaan. Lapset ovat kotihoidossa, vanhin koulussa. Siivoamme useita kertoja viikossa, syömme terveellisesti ja pesemme kätemme joka kerta kotiin tullessamme ja ennen ruokailua.

Missä vika? Onko muilla tällaista?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:10"]

Kiitos kaikille vastauksista!

Syömme siis kotiruokaa, mahdollisimman paljon luomua, eineksiä emme lainkaan. Lapset saavat päivittäin D-vitamiinilisän, probiootin ja kalanmaksaöljykapselin. Itse syön noiden lisäksi monivitamiinia.

Toi mainitsemanne ylihygieenisyys voisi olla miettimisen arvoinen asia. Siivoamisesta on vain syntynyt kauhea noidankehä. Mitä enemmän sairastamme sitä useammin ja raivokkaammin minä siivoan.

Olisin kiinnostunut kuulemaan myös niiden perheiden kokemuksia, joissa on useampi lapsi. Oletteko te huomanneet selvää piikkiä sairastelukertojen määrässä, kun perhekoko on kasvanut? Silloin, kun perheemme oli nelihenkinen, lapset sairastivat noin kaksi kuumeista tautia vuodessa ja aikuiset yhden. Eli siis 6 tautia vuodessa yhteensä. Jostain syystä tämän kolmannen synnyttyä tämä on ollut ihan kamalaa rallia. Vielä kun lapsilla on ollut tapana tulla peräkanaa kipeäksi, niin yksi tautijakso on kestänyt 3-4 viikkoa. 

T. Ap

[/quote]

Et siis kuitenkaan anna lapsille ja itsellesi kunnon ruokaa, kun vitamiinit pitää purkista ottaa.

[/quote]

Miksi asiat pitää aina vääntää rautalangasta? Tietenkin annan, mutta kun D-vitamiinin saanti ruoasta on aika minimaalista ;) Kalanmaksaöljyä emme saa tarpeeksi, jos ei syö useita kertoja viikossa rasvaista kalaa. Syömme vain kerran viikossa kalaa. Probiootteja annan tukemaan suoliston tasapainoa ja mahdollista immuniteettia.

Vierailija
22/22 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että liiallinen hygienisyys voi olla yksi syy jatkuvaan sairasteluun. Mieheni ex oli kuulemma hirveä siisteysintoilija ja tarkka että myös mies pesee käsiä jatkuvasti jne. Mies kuulemma sairasteli jatkuvasti. Nyt on asunut kanssamme reilu 5v eikä ole sairastanut kuin pari kertaa. Minä ja lapset ei olla sairastettu oikeastaan ikinä. Olen laiska siivoomaan ja käsiä pestään kun ne on näkyvästi likaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla