Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa: ero?

Vaimo hukassa
09.02.2022 |

Ollaan seurusteltu miehen kanssa kohta 3vuotta ja molemmilla rakkautta riittää. Ollaan myös toistemme parhaat ystävät ja tästä rakkautemme heräsikin. Meillä on molemmilla yhdet lapset edellisistä liitoista.
Olemme suunnitelleet muuttoa pohjoiseen joka on molempien haave ja nyt olemme katselleet taloja. Myös perheenlisäys on haaveissa ihan lähitulevaisuudessa. Nämä ovat yhteisiä haaveita.

Nyt kuitenkin kävimme läpi aikamoisen kuopan. Viikonloppuna selvisi että mies juttelee somessa lukuisten naisten kanssa jotka tuntee menneisyydestään, lähinnä vanhoja työkavereita. Lisäksi yhden kanssa näistä on käynyt minulle kertomatta kahveilla ja lounailla.

Sanoin miehelle että en luota häneen ja en halua rajoittaa hänen ystäviään mutta en tiedä pystynkö elämään näiden 'ystävien' ollessa kuviossa.

Nyt huomaan katselevani itselle ja lapselleni asuntoa ja mietin tosissani eroa ensimmäistä kertaa. En syytä miestä ystävyydestä tai pettämisestä mutta tunnen itseni ja tuskin pystyn elämään tämän kanssa, ilman että asia aiheuttaa kriisejä tasaisin välein.

Tuntuu typerältä murskata yhteiset haaveet, rikkoa meidän perheemme ja menettää paras ystäväni ja elämän kumppani näin 'typerästä' syystä. Mutta jos en vaan pääse yli?

Lisätään vielä se että miehen mielestä ylireagoin ja asiassa ei ole mitään ongelmaa. Hän on valinnut minut ja nämä ovat vain ystäviä. Hän ei siis ymmärrä ajatuksiani ollenkaan eikä oikeastaan edes halua työstää asiaa, pyysi vain että annetaan asialle aikaa.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään kommentteja?

Vierailija
2/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt turpa tukkoon, Tarina-täti.

Tänäänkin olet tehnyt tänne jo useita omasta päästäsi keksittyjä aloituksia.

Etkä enää ollenkaan käytä niitä lääkkeittäsi?

Sillä vaikuttaa siltä, että just nyt olet tavallista levottomampi, ehkä siinä maanisessa vaiheessa oleva.

Rauhoitu hyvä ihminen. 

Ja huomaa myös se,  sairaat ja epäjohdon mukaiset aloitukset huomaa heti, vähänkin terävämpi palstan käyttäjä. 

Ja sen huomaa jopa tilapäinen palstan selailija, että jotkut aloitukset ovat pelkkiä trolleja ja jotenkin "sairaita"  teksitiltään.

Siis ainakin jokainen hiukankin älykkäämpi palstalla liikkuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi mieleeni, jos mieheni kävisi kahvilla ja lounaalla muiden naisten kanssa.

Miksi hän tekee niin?

Miten perustelee toimintaansa?

Mitä mieltä mies on, jos sinä kävisit muiden miesten kanssa kahvilla ja lounaalla?

Minulle tuollainen toiminta on jonkinasteista uskottomuutta.

Vierailija
4/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt turpa tukkoon, Tarina-täti.

Tänäänkin olet tehnyt tänne jo useita omasta päästäsi keksittyjä aloituksia.

Etkä enää ollenkaan käytä niitä lääkkeittäsi?

Sillä vaikuttaa siltä, että just nyt olet tavallista levottomampi, ehkä siinä maanisessa vaiheessa oleva.

Rauhoitu hyvä ihminen. 

Ja huomaa myös se,  sairaat ja epäjohdon mukaiset aloitukset huomaa heti, vähänkin terävämpi palstan käyttäjä. 

Ja sen huomaa jopa tilapäinen palstan selailija, että jotkut aloitukset ovat pelkkiä trolleja ja jotenkin "sairaita"  teksitiltään.

Siis ainakin jokainen hiukankin älykkäämpi palstalla liikkuva.

Pitäisiköhän sinun pitää taukoa palstailulta, kun luulet, että täällä kirjoittaa vain pari ihmistä sinun lisäksi?

Vierailija
5/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mitä että? tää oli mun ensimmäinen aloitus täällä, löysin tänne google-hakujen perusteella ja ajattelin kysyä mielipiteitä/apua kun oma pää on ihan sumussa.

Vierailija
6/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi hän salaili noita tapaamisia ja jutteluja? itse tapaamisissa ja juttelussa ei ole mitään vikaa, mutta salailu on isoin ongelma. kysyitkö?

Vierailija
7/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi mieleeni, jos mieheni kävisi kahvilla ja lounaalla muiden naisten kanssa.

Miksi hän tekee niin?

Mitä mieltä mies on, jos sinä kävisit muiden miesten kanssa kahvilla ja lounaalla?

Niin, ei ole minullekaan ok.. Mutta olen kuulemma vain vainoharhainen ja mustasukkainen.

Mies prustelee toimintansa että ystävyys ei katso sukupuolta ja näinhän se toki onkin, mutta kun tiedän hänen todelliset ystävät.. Kysyin että miksi ei voi vaikka tuoda joskus näitä meille kahvittelemaan jos kerran kestää päivänvalon - minusta olisi kiva tutustua hänelle tärkeisiin ihmisiin ja olokin varmasti tämän jälkeen helpottaisi. 

Mies ei ole muuttamassa toimintaansa joten alkaa tuntua että itsekunnoituksesta ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ero..

Vierailija
8/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystävä voi ja saa jättää kertomatta että kävi toisen kaverin kanssa kahvilla/lounaalla, mutta kyllä se jo haisee munalle, että mies lounastelee muiden naisten kanssa.

Vierailija
9/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi hän salaili noita tapaamisia ja jutteluja? itse tapaamisissa ja juttelussa ei ole mitään vikaa, mutta salailu on isoin ongelma. kysyitkö?

Miehen mukaan ei omasta mielestään ole salaillut mitään, ei vain ole tullut missään esille. Lisäksi sanoi että on myös ajatellut että tulisin vain turhaan mustasukkaiseksi, kun kyse ei ole mistään. 

Vierailija
10/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän tekee niin?

Niin, ei ole minullekaan ok.. Mutta olen kuulemma vain vainoharhainen ja mustasukkainen.

Mies prustelee toimintansa että ystävyys ei katso sukupuolta ja näinhän se toki onkin, mutta kun tiedän hänen todelliset ystävät.. Kysyin että miksi ei voi vaikka tuoda joskus näitä meille kahvittelemaan jos kerran kestää päivänvalon - minusta olisi kiva tutustua hänelle tärkeisiin ihmisiin ja olokin varmasti tämän jälkeen helpottaisi. 

Mies ei ole muuttamassa toimintaansa joten alkaa tuntua että itsekunnoituksesta ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ero..

Tiedät itsekin vastauksen. Jos mies ei pysty näitä naikkosia sinulle esittelemään, niin unohda tuollainen munamies. Kohta se varmaan muutenkin ilmoittaa, että pakkaa kamas kun mulla ei oo enää tunteita sua kohtaan. Sitten käy ilmi, että on pannut jonkun paksuksi.

Vierailija
11/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän tekee niin?

Tiedät itsekin vastauksen. Jos mies ei pysty näitä naikkosia sinulle esittelemään, niin unohda tuollainen munamies. Kohta se varmaan muutenkin ilmoittaa, että pakkaa kamas kun mulla ei oo enää tunteita sua kohtaan. Sitten käy ilmi, että on pannut jonkun paksuksi.

En mä ehkä osaa pelätä tai uskoa miehestä että kävis jotain panemassa, mutta mulle tämä on jotenkin henkistä pettämistä - että haluaa pitää yhteyttä jonkun 'ystävien' kanssa ja riskeeraa sillä meidän liiton. alkuun olin pettynyt ja harmissaan, mutta nyt jotenkin tuntuu siltä että mä en voi sietää tällasta kuraa, joka varmasti olis jollekin ok, mutta minulle ei. En varmaan koskaan olisi oikeasti onnellinen ja luottaisi mieheen.

Vierailija
12/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai pahus, kävin miespuolisen entisen työkaverin kanssa syömässä 2018 tai 2019 eikä käynyt mielessäkään kertoa asiasta puolisolleni. Ei ollut tapana raportoida muutenkaan, missä ja kenen kanssa päivittäin kävin lounaalla. Pitäisikö asia kertoa nyt, ettei hän ajattele, että salasin sen?

Ja pitäisikö minun kertoa kaikki someviestittelynikin, vaikka häntä ei edes kiinnosta? Ihan kuten itselleni ei tulisi mieleenkään kysellä hänen viestittelyjään.

Toivottavasti tämä on vain trollausta.

Vierailija
13/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, tuttua huttua. Meillä on nyt akuutti eron uhka, kun mies onkin keksinyt olevansa suhteessa tämmöisen entisen työkaverin kanssa, joka on ollut alun perin ihan vaan ystävä. Sinuna en ap katselisi tuota hetkeäkään.

Vierailija
14/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yrittää tehdä toiminnastaan hyväksyttävää, syyttämällä sinua mustasukkaiseksi ja vainoharhaiseksi.

Voisitko olla mukana näissä tapaamisissa?

Outoa, jos mies haluaa tavata muita naisia, ilman sinun paikallaoloa.

Minua epäilyttäisi, en voisi hyväksyä mieheltäni tälläistä toimintaa.

Teidän on tärkeää avoimesti keskustella tästä.

Miksi puoliso haluaisi satuttaa rakastamaansa ja tärkeää ihmistä?

Vierailija
15/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän tekee niin?

Minulle ei kyllä tulisi mieleenkään esitellä entisiä tai nykyisiä työkavereitani puolisolleni. Voisi herättää aika hupaisan reaktion heidän piirissään, jos sanoisin, että "Sinun pitää, Eero, tulla käymään meillä, jotta puolisonikin tapaa sinut ja sen jälkeen voimme käydä yhdessä lounastauolla syömässä, muuten emme."

Vierailija
16/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies yrittää tehdä toiminnastaan hyväksyttävää, syyttämällä sinua mustasukkaiseksi ja vainoharhaiseksi.

Nyt meni jo niin selkeästi provoilun puolelle että en enää viitsi ruokkia.

Vierailija
17/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luet tasan tarkkaan ajatuksiani. En halua rajoittaa vaan yritän vain sanottaa miehelleni että miltä minusta tuntuu. Olisin oikein valmis tapaamaan näitä henkilöitä ja tämän jälkeen voitaisiin keskustella uusiksi fiiliksistä. 

Puoliso ei halua loukata, yrittää selittää että tunteeni ovat turhia - mutta ei myöskään halua ymmärtää tai ratkaista tilannetta muuta kuin antamalla aikaa, eli toisinsanoen minulle aikaa ratkaista omat ongelmani :(

Vierailija
18/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, että juuri nämä naispuoliset ystävät eivät ole koskaan tulleet puheeksi... Kyllähän tuossa jotain hämärää on taustalla. Jos olisivat vain ystäviä, niin ei olisi tarvetta salailla.

Vierailija
19/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselis enää päivääkään. Lapissa on niitä oikeita MIEHIÄ. ei tollasia munattomia mikkihiirejä. Lähde siis Lappiin lapsesi kanssa ja katso mitä elämä siellä tarjoilee.

Vierailija
20/55 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että selvisi tässä vaihessa, ennen perheenlisäystä ja lappiin muuttoa. Lähde meneen, kadut myöhemmin jos et nyt niin tee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi