Nainen ja harmaat hiukset, mielipiteitä?
Olen 45 v. ja hiukseni ovat hopean harmaat, on siis oma luonnon harmaannuttama. Hiukset noin lapaluihin asti. Sellaset vähän ohuemmat, kuten joillakin, eli ei mitkään upean paksut hiukset.
Moni on ihmetellyt kontrastia ns. nuoret kasvot (ei mummon) ja harmaat hiukset.
Onko ihan typerää olla harmaa jo tässä iässä? En oikein haluaisi värjätä kun kierrettä en jaksa. Mutta en haluaisi vielä ikälopultakaan näyttää.
Kommentit (43)
Otsahiukseni harmaantuivat jo 39-vuotiaana, sen näkee valokuvista. 45-vuotiaana hiukseni olivat jo enimmäkseen harmaat. Olen sen jälkeen kertaalleen ne värjännyt (vähän alle viisikymppisenä) mutta en enää sen koommin. En halua värjäystä ekologisten, eettisten enkä terveydellisten syiden takia. Tiedän, että on olemassa kasvivärejä ja tiedän, ettei ole olemassa mitään selkeää osoitusta siitä, että hiusvärit olisivat vaarallisia terveydelle, mutta en näe mitään syytä kuormittaa itseäni turhilla kemikaaleilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne harmaat hiuksetkin voi vetää ponnarille, ei niihin mitään nuorentavaa leikkausta erikseen tarvita.
Ponnarille tai pallonutturalle kuten SJP.
Mutta kun haluaa pitää hiuksia auki, harmaus oikein korostuu.
Jos oma harmaa ei sovi kasvojen ihon väriin, se ei näytä hyvältä, vaikka muuten harmaissa ei ole mitään vikaa.
Entäs jos ap laitattaisi kirkastavia raitoja, ainakin kasvoja kehystämään?
Mulla on yksi tuttu, joka on 40 v ja hänellä on ihan harmaat pitkät hiukset. Näyttävät hyvältä eivätkä vanhenna yhtään, mutta hän onkin hyvävartaloinen, on upea iho ja muutenkin on nuoremman näköinen. Hiukset on myös todella paksut. Joten sanoisin, että on tapauskohtaista vanhentaako harmaat hiukset, itse näyttäisin ihan mummelilta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä naisia jotka kysyvät täällä neuvoa siihen, että millainen saan olla. Missä on oma päättelykyky elää ja olla sellainen kun itse haluaa? Et sinä elä niitä vastaantulijoita varten, vaan itseäsi varten. Ja kysy kampaajalta sitä leikkausta niihin hiuksiin, hän näkee sinut, me emme.
Ymmärrän pointtisi. Ajattelin kuitenkin kysyä mielipiteitä, kun niitä on niin monia ja voin avartaa omaa käsitystäni. Toki kannan itseni näin millaiseksi olen luotukin.
En käy kampaajalla. Tuttava leikkaa latvoja.
Suosittelen kokeilemaan kasvivärjöystä, ihan kampaamon tekemää siis. Itse 5-kymppisenä olen jo n. 5 vuotta käynyt kasvivärjäyksessä peittämässä harmaita hiuksia. Minulla on vielä suurin osa oma tummaa ja monin paikoin on jo paljon harmaata. Kasvivöri tekee kauniin luonnollisen värin harmaille ja haalistuu hiljalleen nätisti. Eikä ole myrkkyjä!
768 kirjoitti:
Eräs tuttu mies aikoinaan kertoi isosiskostaan, joka jo nuorena värjäsi hiuksensa harmaiksi. Tiedän isosiskon ja hän pääsi harmaiksi värjättyine hiuksineen hyviin naimisiin arvostettuun sukuun kuuluvan miehen kanssa, joka ei edes ole häntä vanhempi kuten voisi kuvitella. Yleensähän vanhempien miesten nuoremmat vaimot tapaavat mummoutua ennen aikojaan, jotta eivät näyttäisi miestensä tyttäriltä. Harmaapäinen sisko on päässyt elämässään ammatillisestikin hyvin pitkälle. Luulen, että hän on ominut tyylinsä jostain maailman suihkuseurapiireistä, joissa se on varmaan yksi legitiimi tyyli muiden joukossa. Samanlainen kuin lenkkitossut yhdistettyinä hienoihin turkiksiin.
No mutta harmaat hiukset nuorilla olivat huippumuodikkaat vielä jokin vuosi sitten.
Nyt en muista, mutta jollain tunnetulla miesnäyttelijällä on harmaa puoliso. Nainen on kaunis kasvoiltaan (tottakai 😉), mutta lyhyet harmaat hiukset tekevät vanhemman näköiseksi.
Lähinnä kyse on kyllä siitä, ettemme ole tottuneet näkemään kuvissa keski-ikäisiä naturelleja julkkiksia, vaan aina he tuppaavat olemaan monin tavoin muokattuja.
Vierailija kirjoitti:
Nuorekas leikkaus vain hiuksiin; minusta on turha värjätä. Oma väri on kuitenkin paras.
Mihin perustuu väite "oma väri on paras", mitä se tarkoittaa? Jos henkilön hiukset ovat esim. luonnostaan olleet ruskeat, niin harmainahan ne ovat ihan eri väriset - millä perusteella ruskea sopi ensin ehnkilölle parhaiten, mutta myöhemmin harmaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne harmaat hiuksetkin voi vetää ponnarille, ei niihin mitään nuorentavaa leikkausta erikseen tarvita.
Ponnarille tai pallonutturalle kuten SJP.
Mutta kun haluaa pitää hiuksia auki, harmaus oikein korostuu.
Jos oma harmaa ei sovi kasvojen ihon väriin, se ei näytä hyvältä, vaikka muuten harmaissa ei ole mitään vikaa.
Entäs jos ap laitattaisi kirkastavia raitoja, ainakin kasvoja kehystämään?
Vapaana näyttää todella harmaalta. Minusta tämä kylmä harmaa sopii aika kivasti ihooni, vaikka olen aiemmin ollut punapigmenttinen.
Kuka on SJP? Jos googlaisin kuvaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä naisia jotka kysyvät täällä neuvoa siihen, että millainen saan olla. Missä on oma päättelykyky elää ja olla sellainen kun itse haluaa? Et sinä elä niitä vastaantulijoita varten, vaan itseäsi varten. Ja kysy kampaajalta sitä leikkausta niihin hiuksiin, hän näkee sinut, me emme.
Tämä on keskustelupalsta, kaikenlaisesta saa keskustella.
Vitsit että harmaantuminen pukee miehiä. Ajatteleeko miehet naisista näin?
Itselläni ei (kai) ole harmaita hiuksia - en kauheasti näe, koska värjään. Ja ainakin itsellä jo oma väri (maantienvaalea) saa olemuksen näyttämään värittömältä ja kasvot väsyneiltä, joten oma ratkaisuni tulee olemaan myös harmaantuessa hiusten värjääminen. En usko, että harmaa väri pukee minua silloin sen enempää kuin maantienvärinen. Ja en myöskään koe "omaksi" värikseni harmaata, kuten en koe sitä maantienvaaleaakaan. Värjään kasviväreillä, jotka muuten pysyvät paremmin kuin synteettiset värit, ja kampaajan mukaan harmaiden peittäminenkin saattaa onnistua niillä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vitsit että harmaantuminen pukee miehiä. Ajatteleeko miehet naisista näin?
Itse en naisena koe, että harmaantuminen pukee miehiäkään.
Onko unohtunut hiukset huuhdella seksuttelupuuhien jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Kaisa Mäkäräisellä on harmaat hiukset kisastudiossa, jos väri olisi jotenkin ei-haluttu?
Tässä on nyt syytä erottaa harmaaksi värjätyt ja luonnostaan harmaantuneet hiukset. Eli valitettavan usein ns. insipiraatiokuvina käytetään harmaiksi värjättyjä hiuksia. Luonnostaan harmaantunut hius muuttuu myös rakenteeltaan erilaiseksi, kuivemmaksi ja karheammaksi. Jollain voi olla kyllä myös luonnollisesti harmaantunut sileä hius, mutta siinä on lähes 100 % varmuudella jonkinlainen kiiltosävy tms. päällä, joka "siloittaa" sen luonnollisesti harmaantuneen hiuksen.
Itselläni on noin 1/3 osa hiuksista harmaantunut. Sävy olisi hyvä, ei yhtään kellertävä harmaa, mutta koska hiukseni ovat luonnonkiharat eli jo muutenkin kuivat, on nuo harmaat oikein todella kuivaa, karheaa ja jäyhää hiusta. Tästä johtuen värjään hiuksiani, vaikka sävy on sellainen perusmaantie, ettei ulkopuoliset edes huomaa sen olevan väri.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei (kai) ole harmaita hiuksia - en kauheasti näe, koska värjään. Ja ainakin itsellä jo oma väri (maantienvaalea) saa olemuksen näyttämään värittömältä ja kasvot väsyneiltä, joten oma ratkaisuni tulee olemaan myös harmaantuessa hiusten värjääminen. En usko, että harmaa väri pukee minua silloin sen enempää kuin maantienvärinen. Ja en myöskään koe "omaksi" värikseni harmaata, kuten en koe sitä maantienvaaleaakaan. Värjään kasviväreillä, jotka muuten pysyvät paremmin kuin synteettiset värit, ja kampaajan mukaan harmaiden peittäminenkin saattaa onnistua niillä paremmin.
Saatat yllättyä millainen harmaa sinulle ilmestyy. Oma luonnonväri oli maantie ja nyt on teräksen kylmä harmaa. Moni ajattelee, että olen ollut tummatukkainen. Voi olla että muutat mielipidettäsi ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Kaisa Mäkäräisellä on harmaat hiukset kisastudiossa, jos väri olisi jotenkin ei-haluttu?
Tässä on nyt syytä erottaa harmaaksi värjätyt ja luonnostaan harmaantuneet hiukset. Eli valitettavan usein ns. insipiraatiokuvina käytetään harmaiksi värjättyjä hiuksia. Luonnostaan harmaantunut hius muuttuu myös rakenteeltaan erilaiseksi, kuivemmaksi ja karheammaksi. Jollain voi olla kyllä myös luonnollisesti harmaantunut sileä hius, mutta siinä on lähes 100 % varmuudella jonkinlainen kiiltosävy tms. päällä, joka "siloittaa" sen luonnollisesti harmaantuneen hiuksen.
Itselläni on noin 1/3 osa hiuksista harmaantunut. Sävy olisi hyvä, ei yhtään kellertävä harmaa, mutta koska hiukseni ovat luonnonkiharat eli jo muutenkin kuivat, on nuo harmaat oikein todella kuivaa, karheaa ja jäyhää hiusta. Tästä johtuen värjään hiuksiani, vaikka sävy on sellainen perusmaantie, ettei ulkopuoliset edes huomaa sen olevan väri.
Oma harmaa on kiiltävämpi, kuin aiempi hiukseni. Toki karhea ja harmaa hius on selkeämpi paksumpi ja jäykempi.
Itse olen nyt 46 v. ja tätä harmaantumisprosessia on tapahtunut hiljalleen jo kymmenen vuotta. Vieläkään ei ole kovin paljoa harmaata, eniten ohimoiden kohdalla missä muutenkin minulla hiustenkasvu heikompaa. Harmaa ei enää ajatuksena hirvitä yhtään, olen ikäkriisini jo läpikäynyt. Mutta tässä vaiheessa jo ennemmin harmittaa tämä välivaihe ja harmaantumisen hitaus, kun itse haluaisin tasaisemman värin. Että kun tässä nyt kuitenkin harmaannutaan, niin mieluummin harmaantuisi kerralla kunnolla. En tykkää siitä että hiukset ovat nyt suurimmaksi osaksi alkuperäisen keski- / tummahkon ruskeat ja osaksi harmaanvaaleat. Väri näyttää ihan joltain metsänelukalta.
Tämän epätasaisuuden vuoksi olen välillä hankkinut kampaajalla raitoja, jotta se epätasaisuus olisi sitten tasaisen epätasaista kauttaaltaan. Mutta ajatus sotii kemiallisia värejä vastaan, miksi syytämään jätevesiin turhia kemikaaleja. Siksi olen välillä kokeillut kasvivärejä. Oma hiuslaatuni on haasteellinen värjättävä jo ihan myrkkyväreilläkin, niin varmaan samasta syystä kasvivärit pysyvät heikosti. Mutta ehkä muunlaisella hiuslaadulla värjäystulos on kestävämpi, niillä lopputulos on ainakin luonnollisen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorekas leikkaus vain hiuksiin; minusta on turha värjätä. Oma väri on kuitenkin paras.
Mihin perustuu väite "oma väri on paras", mitä se tarkoittaa? Jos henkilön hiukset ovat esim. luonnostaan olleet ruskeat, niin harmainahan ne ovat ihan eri väriset - millä perusteella ruskea sopi ensin ehnkilölle parhaiten, mutta myöhemmin harmaa?
Niinpä. Esim. minulla on kellanvihertävä oliivi-iho ja oma hiusvärini on todella kylmä tummahko ruskea. Ei sovi sitten yhtään. Mutta ei tarvi kuin hitusen kirkastaa väriä (kampaajan termi), ja vaikutelma on paljon parempi. Punapigmentti pääsee esiin ja antaa lämpöä. Ei ne metallinharmaat suortuvat näytä sen paremmita. Toivon, että hiukseni muuttuvat vanhana hopeanvaaleiksi tai peräti valkoisiksi!
Eräs tuttu mies aikoinaan kertoi isosiskostaan, joka jo nuorena värjäsi hiuksensa harmaiksi. Tiedän isosiskon ja hän pääsi harmaiksi värjättyine hiuksineen hyviin naimisiin arvostettuun sukuun kuuluvan miehen kanssa, joka ei edes ole häntä vanhempi kuten voisi kuvitella. Yleensähän vanhempien miesten nuoremmat vaimot tapaavat mummoutua ennen aikojaan, jotta eivät näyttäisi miestensä tyttäriltä. Harmaapäinen sisko on päässyt elämässään ammatillisestikin hyvin pitkälle. Luulen, että hän on ominut tyylinsä jostain maailman suihkuseurapiireistä, joissa se on varmaan yksi legitiimi tyyli muiden joukossa. Samanlainen kuin lenkkitossut yhdistettyinä hienoihin turkiksiin.