Mitkä asiat olivat sinun nuoruudessasi muotia?
Itse olen 2000-luvun lapsi, joten voin todeta tämän hetken muotiasioiksi Victoria's Secretin body mistit, Oreot ja Hollisterin vaatteet. Mikä oli teidän nuoruudessanne muotia? :)
Kommentit (32)
Jossakin vaiheessa värilliset hiihtarit tai kukonaskelkuvioiset musta-valkoiset, valkoiset tennarit ja froteepaita. Ja Jamekset, ei vielä silloin kovin tiukat, se tuli vasta myöhemmin. Hai-saappaat, joinin tungettiin leveä ylipitkä housunlahje joko edestä tai takaa - vaihteli paikkakunnittain. Tytöt käytti hametta koulussa, monessa koulussa ei edes sallittu pitkiä housuja kuin urheili- ja hiihtopäivinä. Tää siis joskus 60-luvulla, jos vielä oikein muistan. Ne tennarit ja hiihtarit olivat ihan ehdottomat keskiviikon lavatansseissa! Voi että me oltiin tyylikkäitä!
Dakine- reput, Onlyn printtihupparit, Blendin "lenkkarit", Onlyn tai Blendin lyhyet talvitakit joissa karvareunuksellinen huppu, pillifarkut.. Varmasti paljon muutakin, muistan vaan että noista olin kateellinen kaikille kun itsellä ei ollut.
Tästä on 11-12 vuotta
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:39"]Niinsanotut leijapannat, eli eriväriset kuminauhapannat, joita sekä tytöt, että pojat laittoi päähänsä hiuksen päälle niin, että panna yläpuolele puristuksiin jääneet hiukset muodostivat sellaisen sienimäisen hatun :D Ja housunlahkeet takaa tai kokonaan sukkien sisällä, että jäivät sellaisiksi pusseiksi. "Lokinpaskat" eli meikattiin valkoisella kajalilla silmän sisäkulmaan ihan liian näkyvät ja paksut rajaukset, joiden siis olisi oikeasti tarkoitus oikein tehtynä avartaa katsetta ja antaa valoa silmille. Tissivyö. Legginssit ja toppi. Edhardin hajuvesi. Musta nahkatakki. Muuta ei nyt heti tule mieleen.
T. 90-luvun loppupuolella syntynyt
[/quote]
Ainiin tulipas vielä yksi mieleen Fiorellan farkut, hyi että :D
[/quote]
Ja joo oon mä kai nuori edelleenkin, mutta noi on sieltä 2000-luvub alkupäästä kun olin 11-15 vuotias.
[/quote]
miten voit olla syntynyt 90- luvun lopussa mutta olet ollut 2000 luvun alkupäässä 11-15v?
No sellaiset karvaiset talvikengät joita oli aika paljon mustana ja pinkkinä ainakin.. sitten nämä micmacin printtihupparit, tonttulakinnäköiset pipot, bootcut farkut ja marimekon raitapaidat :D
Mun nuoruudessa muotia oli Levis 501:set (muut mallit oli ihan nou-nou), ruutupaidat ja bootsit tytöilläkin, hiukset sellaisena heittona, joka laitettiin korkeesti mutta litteästi ylöspäin, varsinkin sivusta se näytti ihan kummalliselta. Pipoa ei voinut käyttää lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:39"]Niinsanotut leijapannat, eli eriväriset kuminauhapannat, joita sekä tytöt, että pojat laittoi päähänsä hiuksen päälle niin, että panna yläpuolele puristuksiin jääneet hiukset muodostivat sellaisen sienimäisen hatun :D Ja housunlahkeet takaa tai kokonaan sukkien sisällä, että jäivät sellaisiksi pusseiksi. "Lokinpaskat" eli meikattiin valkoisella kajalilla silmän sisäkulmaan ihan liian näkyvät ja paksut rajaukset, joiden siis olisi oikeasti tarkoitus oikein tehtynä avartaa katsetta ja antaa valoa silmille. Tissivyö. Legginssit ja toppi. Edhardin hajuvesi. Musta nahkatakki. Muuta ei nyt heti tule mieleen.
[/quote]
[/quote]
Ja joo oon mä kai nuori edelleenkin, mutta noi on sieltä 2000-luvub alkupäästä kun olin 11-15 vuotias.
[/quote]
miten voit olla syntynyt 90- luvun lopussa mutta olet ollut 2000 luvun alkupäässä 11-15v?
[/quote]
No 2006 vuonna olin 11v ja kyllä se on mun mielestä vielä 2000-luvun alkupuolta :) mutta ihan miten kukakin tykkää lukujen alku ja loppupuoliskot määritellä.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:39"]Niinsanotut leijapannat, eli eriväriset kuminauhapannat, joita sekä tytöt, että pojat laittoi päähänsä hiuksen päälle niin, että panna yläpuolele puristuksiin jääneet hiukset muodostivat sellaisen sienimäisen hatun :D Ja housunlahkeet takaa tai kokonaan sukkien sisällä, että jäivät sellaisiksi pusseiksi. "Lokinpaskat" eli meikattiin valkoisella kajalilla silmän sisäkulmaan ihan liian näkyvät ja paksut rajaukset, joiden siis olisi oikeasti tarkoitus oikein tehtynä avartaa katsetta ja antaa valoa silmille. Tissivyö. Legginssit ja toppi. Edhardin hajuvesi. Musta nahkatakki. Muuta ei nyt heti tule mieleen.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No 2006 vuonna olin 11v ja kyllä se on mun mielestä vielä 2000-luvun alkupuolta :) mutta ihan miten kukakin tykkää lukujen alku ja loppupuoliskot määritellä.
[/quote]
Äääh miä hittoa nyt kyllä sekoilen vuosissa ihan huolella :D siis olen syntynyt -96 eli oon nyt 19-vuotias ja noi jutut on olleet muodissa sillon, kun mä oon ollut 11-15 vuotias. Noin. :D
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:28"]
Trumpettilahkeiset housut, 70-luvulla. Nyt ovat kai tulossa uudestaan muotiin.
[/quote]Voi ei D: T. toinen 70-luvun nuori
[/quote]
Jihuu! T. kolmas 70-luvun nuori.
Karl Kani -lökärit, hikinauhat ranteissa, lippapipo. Tai pelkkä sellainen lippa. Mikä ikinä olikaan nimeltään. Ja liian isot talvitakit missä iso karvareuna hupussa. Skeitti yms kengät joista se nauhojen alla tavallisesti oleva läppä piti nostaa nauhojen päälle pystyyn. Nauhat sidottiin sen läpän alta ja muistankin vielä miten ne nauhat välillä hankas ikävästi jalkapöytää, voi olla tein tein jotain väärinkin. :D
Tää ois kiva ketju, jos ois enemmän muitakin kuin 2000-luvun nuoria. Mä en edes tunnista noita muotijuttuja ja merkkejä, ilmeisesti oon niin kalkkis. 70-80-90 -luvun muotijutut on jotenkin selkeemmin tunnistettavia mulle.
t. Vanhus -77
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:06"]
Mun nuoruudessa muotia oli Levis 501:set (muut mallit oli ihan nou-nou), ruutupaidat ja bootsit tytöilläkin, hiukset sellaisena heittona, joka laitettiin korkeesti mutta litteästi ylöspäin, varsinkin sivusta se näytti ihan kummalliselta. Pipoa ei voinut käyttää lainkaan.
[/quote]
Just olin samaa tulossa kirjoittamaan.
Y-takki oli cooleilla tyypeillä :D Jos ei ollut päällä kauluspaitaa, farkku/ruutu/kirjava, piti olla college.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:49"]90-luvulla kortsupipot, yleensä vielä jonkun NBA tai NHL-joukkueen logolla varustettuna.
Mulla oli Chicago Bulls -pipo, vaikken juuri tiennyt mikä jengi se edes on.
[/quote]
Täällä oli kans pipo ja lippiksenä sharks. En myöskään ollu aihealueeseen perehtyny :D
R-collection -anorakit, tietyt -collegevaatteet. Levi's 501, myöhemmin 555. Stocker 701 ja myöhemmi 755. Farkkuja pestiin usein ku tuli polvipussit. Kavennettiin reisistä. Lahje saatettiin halkaista saunasta tai laittaa kangaskaistale. Bootsit, Lotus-farkut. Neulosmaiset reput, virkatut laukut.
Ysäriii