Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tapa riidellä uuvuttaa minut

Vierailija
19.06.2015 |

Ja ylipäätään se, että riitoja vedetään pienimmästäkin asiasta. Aina toistuu sama kaava; mies alkaa jankaamaan jotain omaa kantaansa, alkaa suuttumaan ja räyhäämään, ehkä minuutin lepertelee ja taas räyhää, alkaa erolla uhkailu, ja jossain vaiheessa väsyy riitelyyn. Yleensä seuraavana päivänä.

Eilenkin oli tilanne päällä, ja oikeastaan on vieläkin. Sovittiin että vietetään nyt hieman juhannusta. Minulla on ollut muutama rankka työviikko, ja unet tosi vähissä, jonka mies tietää hyvin. Syötiin, käytiin saunassa, juteltiin ja oltiin lähekkäin. Kun saunassa tuli liian kuuma, katsottiin yksi jakso sarjaa, ja mies jatkoi löylyttelyä. Ehdotin että katsotaan hänen löylyttelyjen jälkeen taas sarjaa ja sitten ne ongelmat alkoi.

Mies tuli löylyistä ja olin muka kaiken tehnyt väärin, en ollut tarpeeksi lähellä, jutellut hänelle, tarpeeksi kauaa saunassa, syönyt riittävästi yms yms yms. Ja yritin selittää nätisti että olen väsynyt ja luulin että kaikki oli ok. Mies jankkasi kantaansa ja alkoi räyhäämään että minun pitää mennä nukkumaan jos en aio viettää juhannusta. Eipä siihen muita vaihtoehtoja sitten jäänyt, kun mikään ei kelvannut.

Tämä kuullostaa aivan naurettavalta, mutta eihän se mies antanut minun nukkua, vaan tuli taas räyhäämään, että jos en halua viettää aikaa hänen kanssaan niin erotaan. En uskaltanut enää vastata mitään, kun mies alkoi käyttäytymään niin uhkaavasti. Siinä se räyhäsi, löi välillä seinää, ravisteli minua, ja välillä leperteli korvaan että älä pelkää ja taas räyhäsi.

Alkolla oli osuutta asiaan, vaan on se melkeen tuollainen ilman alkoakin. Pariterapiaan tuo ei suostu. On yritetty. Minä haluaisin vain keskustella rauhallisesti enkä kuunnella tuollaista mekastusta.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelko ei kuulu parisuhteeseen. EIkä väkivalta

Vierailija
2/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvätavaton, kuulostaa vähän mielipuoliselta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueppa kuule kirjotuksesi alusta loppuun asti ja kuvittele sen olevan vaikka minun kirjoittamani. Etkö kehottaisi ottamaan eron?

Vierailija
4/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Varsinkin kun olen itse ollut samanlainen kun miehesi. (Olen nainen). Ei todennäköisesti tule muuttumaan, niinkuin en minäkään. Itselläni on 5 vuotta sitten diagnosoitu epävakaa persoonallisuushäiriö, tunteet heittää häränpyllyä muutaman minuutin välein.

Vierailija
5/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:08"]Surullista. Varsinkin kun olen itse ollut samanlainen kun miehesi. (Olen nainen). Ei todennäköisesti tule muuttumaan, niinkuin en minäkään. Itselläni on 5 vuotta sitten diagnosoitu epävakaa persoonallisuushäiriö, tunteet heittää häränpyllyä muutaman minuutin välein.
[/quote]

Ja piti siis lisätä että nyt olen sinkkuna, koska en vain pysty olemaan parisuhteessa juuri tuon takia. Avioliitto päättyi tuohon enkä enää uskalla alkaa seurustelemaan, koska pelkään (tiedän) että sama toistuisi seuraavassa suhteessakin.

Vierailija
6/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

K U U L O S T A A

Vierailija
7/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vielä sanoa, että jos tilanne ei muutu niin kannattaa oikeasti erota ennen kuin on liian myöhäistä. Itse uuvutin oman mieheni, ennen niin kiltistä ja elämäniloisesta miehestä tuli synkkä ja onneton. Nykyään on itsekin aggressiivinen. Kannan ihan kamalaa syyllisyyttä tästä :( -5

Vierailija
8/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:05"]

Lueppa kuule kirjotuksesi alusta loppuun asti ja kuvittele sen olevan vaikka minun kirjoittamani. Etkö kehottaisi ottamaan eron?

[/quote]

Luin tuon nyt muutamaan otteeseen. Väkisinkin tulee mieleen miksi kukaan on tuollaisen ihmisen kanssa.

Ei mies ollut aina tuollainen. Pari ensimmäistä vuotta oli harmoonista ja normaalia. Nyt mitä pidempään ollaan oltu yhdessä, sitä enemmän mies haastaa riitaa. Miten saan vastahakoisen ihmisen pariterapiaan? Haluan takaisin sen miehen jonka kanssa aloin seurustelemaan. Tuntuu toivottomalta.

Ap

Vierailija
9/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uskotko että tuo on parasta, mitä voisit saada?

Vierailija
10/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:05"]

[/quote]

Luin tuon nyt muutamaan otteeseen. Väkisinkin tulee mieleen miksi kukaan on tuollaisen ihmisen kanssa.

Ei mies ollut aina tuollainen. Pari ensimmäistä vuotta oli harmoonista ja normaalia. Nyt mitä pidempään ollaan oltu yhdessä, sitä enemmän mies haastaa riitaa. Miten saan vastahakoisen ihmisen pariterapiaan? Haluan takaisin sen miehen jonka kanssa aloin seurustelemaan. Tuntuu toivottomalta.

Ap

[/quote]

Eikö helpoin keino olisi lopettaa viinan kanssa läträäminen, jos se kerran aiheuttaa tuollaista käytöstä? Siihen mitään pariterapiaa tarvita, korkki kiinni vain!

Vierailija
11/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa siltä että rakastat sitä muistoa miehestäs, et sitä mitä mies on nyt. Ei se aika tuu takasin, vaikka haluaisitkin. Ajattele että tapaat miehen nyt ekaa kertaa; jatkaisitko suhteessa?

Vierailija
12/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla särähti heti korvaan tuo, että mies on sanonut sinulle, että älä pelkää. Eihän tuollaisen asian sanomiselle pitäisi olla edes tarvetta parisuhteessa. (Eri asia tietysti sanoa esim. älä pelkää huomista lääkäriä tms.) Ja kyllä tuo kaikki muutenkin kuulostaa ihan hullulta. Helppo aina ulkopuolisena sanoa, mutta minä en tuollaiseen suhteeseen jäisi. Varsinkaan kun teillä ei ilmeisesti ole edes lapsia? Ero on silloin vielä paljon helpompi. Voisitko muka oikeasti kuvitella loppu elämäsi viettävän tuollaisen ihmisen kanssa?

Vierailija
13/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:31"]

Minulla särähti heti korvaan tuo, että mies on sanonut sinulle, että älä pelkää. Eihän tuollaisen asian sanomiselle pitäisi olla edes tarvetta parisuhteessa. (Eri asia tietysti sanoa esim. älä pelkää huomista lääkäriä tms.) Ja kyllä tuo kaikki muutenkin kuulostaa ihan hullulta. Helppo aina ulkopuolisena sanoa, mutta minä en tuollaiseen suhteeseen jäisi. Varsinkaan kun teillä ei ilmeisesti ole edes lapsia? Ero on silloin vielä paljon helpompi. Voisitko muka oikeasti kuvitella loppu elämäsi viettävän tuollaisen ihmisen kanssa?

[/quote]

Mustakin kuulostaa lähinnä siltä, että mies tietää hyvin että ap on kauhuissaan, mutta oikein nauttii siitä. Sanoo oikein ääneen, että älä pelkää ja sitten taas jatkaa. Sairas mies.

Vierailija
14/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:15"]

Haluan vielä sanoa, että jos tilanne ei muutu niin kannattaa oikeasti erota ennen kuin on liian myöhäistä. Itse uuvutin oman mieheni, ennen niin kiltistä ja elämäniloisesta miehestä tuli synkkä ja onneton. Nykyään on itsekin aggressiivinen. Kannan ihan kamalaa syyllisyyttä tästä :( -5

[/quote]

Varmasti ollut raskasta myös sinulle. Miehen pessimistinen asenne kyllä tarttuu minuun. Lisäksi olen jättänyt kokematta muutamat asiat, koska mies on haukkunut ne tyhmiksi ja jopa raivonnut asiasta. Jollain tasolla hänkin ymmärtää asenteensa. Mutta ottaa joka asian niin tunteella, että silloin ei pysty hillitsemän itseään.

Ap

Vierailija
15/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen oma mies. "kiva" kuulla että muutkin painivat samanlaisten ongelmien kanssa. Oma mieheni suuttuu pienistä asioista ja riitelee vaikka koko päivän, hän ei näytä väsyvän vihaansa koskaan eikä riitely näytä häiritsevän häntä. Itse alan olla enää haamu entisestä, minua ahdistaa ja uuvuttaa riitely jossa minä en saa koskaan olla oikeassa eikä minun mielipiteeni voi olla oikein tai vilpitön. En esimerkiksi kuule mitä mies sanoo koska ympärillä hälyä, ja kun kumarrun lähemmäs hän hermostuukin ja alkaa vänkyttää siitä miten minusta on tullut kuuro korvatulppien takia jne. Kun yritän sanoa että älä nyt, puhunhan minäkin suuremmalla äänellä hänelle kun olemme väkijoukon keskellä niin hän pillastuu että ai tämäkö on nyt hänen syytänsä. Sanon ettei ole kenenkään syytä ja ettei nyt riidellä tällaisesta niin on hetken hiljaa ja kohta kysyy mitä kello on ja vastaan niin hän suuttuu taas että jaa minä yritän olla kiva ja kohtelias ja sinä haluat vain pilata kaiken olemalla hapannaama. Yritän taas sanoa että olen vain surullinen koska aloimme riidellä kun itse hermostui tyhjästä taas, että anna mulle muutama minuutti niin se menee ohi. Tähän sanoo että mikä oikeus minulla on olla pahalla päällä ja hänellä ei. Sitten tulee tämä tyypillinen oo jo hiljaa mee jo pois. aivan järkyttävän raskasta!

Vierailija
16/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä jatka suhdetta tuon miehen kanssa. Googlaa sammakko kattilassa ja lue hakutulokset huolella. Pikkihiljaa ote kiristyy ja sulta viedään kaikki mikä sulle on rakasta tai  mitä haluaisit tehdä ja mukautat elämäsi miehen tahdon mukaan. Älä hitossa ainakaan tee lapsia, siinä vaiheessa on sitten helvetti irti kun olet nalkissa. Sä et saa takaisin sitä miestä joka hän alussa oli, koska sitä miestä ei enää ole.

Vierailija
17/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ? Et jutellut hänelle tarpeeksi kauaa saunassa ?? Miehesi on täysi sekopää anteeksi vain! Ei KUKAAN voi suuttua siitä että et jaksa syödä määrääsi enempää!! 

Vierailija
18/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa siltä että MIEHELLÄSI (?!) On joko menkat tai väärät e-pillerit!

Kaikki täällä tuomitsee ja kauhistelee, mutta eikös naiset ole kaikki tuollaisia kun suuttuvat? Itse olen nainen. Alko ei ole ok!

Vierailija
19/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:31"]

[/quote]

Vahinkoalapeukku, piti laittaa yläpeukku. Hullulta tosiaan kuulostaa tuo "älä pelkää".

Vierailija
20/44 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen miesystävä. Muistan yhden mökkiviikonlopun, jolloin en ollut ilmeisesti osoittanut tarpeeksi huomiota miehelle. Olin jo nukkumassa, kun hän tuli yöllä viereeni. Tunsin järkyttävän kivun selässäni ja putosin lattialle. Mies oli potkaissut minua kovaa. Hän ei sanonut sanaakaan, tuijotti vain.

Menin olohuoneen sohvalle nukkumaan. Mies tuli sinne perässä ja istui päälleni niin, etten pystynyt liikkumaan. Puristi kaulasta. Hän hoki juuri tuota, että ei tarvitse pelätä. Minun olisi vain pitänyt kertoa, missä puhelimeni on, niin kaikki olisi hyvin. En kuitenkaan kertonut. Kun mies myöhemmin nukahti, soitin itselleni apua, häivyin mökiltä enkä sen jälkeen ole nähnyt miestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi