Mihin maahan muuttaisit, jos olisi pakko?
Ja saisit valita suoralta kädeltä laskelmoimatta taloudellisia seikkoja tms? Top 3?
Itsellä:
1. Kreikka
2. Malta
3. Italia
Kommentit (128)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 04:34"]Suomi
[/quote]
Tämä
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 05:27"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 05:24"]
Somalia, Irak, Libya. Hieno ilmasto, upeat rannat.
[/quote]
Libyassa muuten asuikin jonkin verran suomalaisia takavuosina, kun tilanne oli rauhallinen. Vitsi oli kulunut, mutta Libya kiehtoisi ehkä itseäni oikeastikin matkustusmielessä jos joskus vielä on vakaampi ja turvallisempi.
[/quote]
Gaddafin aikana kaikki oli vielä hyvin.
Tuli jostain syystä kummelit mieleen kun lausuin vastauksen päässäni, mutta KANADA!
Asunut Norjassa toistakymmentä vuotta ja tänne todennäköisesti myös jään joten vastaus on Norja. Kakkosena tulisi ehkä Islanti ja sitten ehkä Tanska..
USA, Kanada, Tanska, Norja
Jos pitäisi tehdä/pitäisi saada töitäkin, niin monien teistä valitsemat maat olisivat todella haasteellisia.
41v m
Muuttaisin mielelläni, en pakon edessä...
1. Englanti
2. Ranska
3. Ruotsi
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 04:14"]Ja saisit valita suoralta kädeltä laskelmoimatta taloudellisia seikkoja tms? Top 3?
[/quote]
Miten niin pakko muuttaa, muutan seuraaballa kertaa lopullisesti Pohjois-Amerikkaan
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 18:32"]Heh, tää on helppo!
Turkkiin ihan kelien puolesta. kaksi vuotta eläkkeeseen ja sitten myyn kaiken omistamani ja poistun turkkiin, enkä kusekkaan suomen suuntaan.
Asuminen ja eläminen yleensäkkin noin 50-60% halvempaa, kuin täällä verotuksen pääpaikassa..
haistakaa vittu koko valtiovalta.
[/quote] Liekö vain paikallinen elintaso ja tulotaso edes tuota 50-60% täkäläisestä? Turkki kyllä kiinnostaa itseänikin, mutta mieti nyt vähän.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 18:32"]Heh, tää on helppo! Turkkiin ihan kelien puolesta. kaksi vuotta eläkkeeseen ja sitten myyn kaiken omistamani ja poistun turkkiin, enkä kusekkaan suomen suuntaan. Asuminen ja eläminen yleensäkkin noin 50-60% halvempaa, kuin täällä verotuksen pääpaikassa.. haistakaa vittu koko valtiovalta. [/quote] Liekö vain paikallinen elintaso ja tulotaso edes tuota 50-60% täkäläisestä? Turkki kyllä kiinnostaa itseänikin, mutta mieti nyt vähän.
[/quote]
Minua ei kiinnosta turkin elintaso, koska suomi maksaa minulle eläkkeen, asumpa ihan missä vaan..
Jätämpä nekin eurot mieluimmin maahan, missä kelit on pikkuisen toista, mitä täällä. ja jos et usko, niin katso ikkunasta ulos..
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 18:32"]Heh, tää on helppo! Turkkiin ihan kelien puolesta. kaksi vuotta eläkkeeseen ja sitten myyn kaiken omistamani ja poistun turkkiin, enkä kusekkaan suomen suuntaan. Asuminen ja eläminen yleensäkkin noin 50-60% halvempaa, kuin täällä verotuksen pääpaikassa.. haistakaa vittu koko valtiovalta. [/quote] Liekö vain paikallinen elintaso ja tulotaso edes tuota 50-60% täkäläisestä? Turkki kyllä kiinnostaa itseänikin, mutta mieti nyt vähän.
[/quote]
Minua ei kiinnosta turkin elintaso, koska suomi maksaa minulle eläkkeen, asumpa ihan missä vaan..
Jätämpä nekin eurot mieluimmin maahan, missä kelit on pikkuisen toista, mitä täällä. ja jos et usko, niin katso ikkunasta ulos..
[/quote] Tarkoitin tuota verotusta, mutten niinkään meinannut että Turkkiin muuttaminen olisi huono ajatus. Kun ihmiset valittavat huonoista asioista täällä kuten verot niin harva kuitenkaan ajattelee siinä kokonaisuutta muuten kuin ehkä juuri korkeintaan omalla kohdalla juuri sillä hetkellä.
Ukraina, Unkari tai Tsekki. Näin hypoteettisesti ajatellen yhdessä skenaariossa.
Se vaan menee, niin, että kun on täällä yli 60 vuotta asunut ja joka perkeleen hommasta maksanut verot ja ihan sen viimeisen hinnan, niin katson, että minulla on oikeus eläkepäivinä asua vähän halvemmin ja lämpimämmässä, mitä tämä kotimaa tarjoaa.
Jos kaikki ajattelisivat näin, niin siitähän syntyisi täysin kestämätön tilanne, jos kaikki eläkeläiset nostaisivat eläkkeen suomesta, mutta käyttäisivät sen turkissa, tai jossain muussa maassa, niin suomen talous ei sitä kestäisi.
Mutta: Jos joka EU:n kouhotukseen pitää ensimmäisenä mennä mukaan, niin siitä vaan, mutta minä en aio sitä maksaa.
Nythän on uusin kouhotus se, että kaikki turvapaikanhakijat pakkosijoitetaan EU-maihin, halusivat vastaanottajat, eli ei, eli suomeenkin tulee tulevaisuudessa luokkaa 15000 yhteiskunnan elättiä, koska eihän näillä mulateilla ole aikomustakaan työtä tehdä, kun valtio maksaa kaiken.
Minä käännän kylkeä piitsillä, kun suomalaiset kiroaa veroja ja maksuja.
Thaimaa. Erittäin halpaa ja lämmintä. Lisäksi hyvää safkaa ja kauniita naisia.
Onpa vaikee, mut päädyin näihin:
1. Saksa (tytär asuu)
2. Espanja
3. Italia
eli Euroopassa pysyttelisin :) enkä puhu noiden maiden kieltä, mut oppisin helposti.
Ranskaan, Tunisiaan tai Kuubaan.