Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monella työpaikalla ei osata perehdyttää kunnolla/ollenkaan??

Vierailija
08.02.2022 |

Miten voi olla näin hankalaa? Aloitin hiljattain uudessa työssä ja minua varoiteltiin, että tiimi on sitten haastava, ollaan hitaita ja seisoskellaan vain paikoillaan jne. Selvisi, että suurin osa ei vain tiennyt mitä heiltä odotetaan, eivätkä uskaltaneet kysyä. Kyse nuorista ihmisistä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo "opetelkaa itse"-tyypit arvatenkin ovat jotain siistissä sisätyössä olevia konttorirouvia. Jollain tehtaalla kannattaakin alkaa omin luvin jotain konetta käyttämään, ja aiheuttamaan kenties tapaturmiakin.

Vierailija
22/26 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ymmärtävät tuon perehdytyksen vähän eri tavoin. Aikuisen luulisi osaavan käyttää annettua puhelinta käyttöohjeen avulla tai osaavan etsiä kulkureitti julkisilla ilman perehdytystä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun perehdyttäjäni oli ensin 50% työajalla ja kuukausi aloitukseni jälkeen enää 30%. Aika omin avuin saa pärjätä.

Vierailija
24/26 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut jätettiin joskus harjoittelijana ensimmäisenä päivänä yksin, kyseessä oli erään ketjun pieni liike. Esimies lähti asioille ja sanoi että tuskin tällä aikaa tulee ainakaan maksavaa asiakasta. Tuli, eikä minulle ollut opetettu edes kassan käyttöä, pari kertaa olin vierestä katsonut. Asiakas hoiti homman itse.. Sain huonot arvostelut vaikka parhaani tein ja opin kassan käytön kun toinen työntekijä sen minulle opetti. Vuosien jälkeen vieläkin v*tuttaa. Olin tuolloin liian nuori osatakseni pitää puoleni.

Vierailija
25/26 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että oikeasti kukaan ei halua uutta työntekijää ristikseen kun hän ei tietenkään tunne taloa eikä tiedä yhtään mistään mitään. On tajuton urakka selittää ovien avaamisesta lähtien ihan kaikki mahdollisimman järkevästi ja kattavasti. Kierrättää pitkin taloa eikä uusi ihminen kuitenkaan muista mitään eikä ketään eikä löydä edes vessaa! Työnantaja on vain nykyisin nakittanut nämä hommat työntekijöille koska se on hänelle helpointa sensijaan että joutuisi itse juosta pitkin kaupunkia aina kun uusi työntekijä aloittaa. Korvausta ei tietenkään tästä lisätyöstä saa, meillä kuntapuolella ainakaan. Menee viikkoja että uusi ihminen lakkaa kyselemästä ja ihmettelemästä kaikkea ja keskittyy ainoastaan omiin töihinsä. Rasittavaa. Mielestäni perehdytys olisi ehdottomasti sen homma joka uusia hoomoilasia palkkaakin. Ei muiden työntekijöiden joilla menee omat hommat täysin puihin tämän takia.

Vierailija
26/26 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työntekijä ei opi työtä, syyllinen on työnantaja, joka ei ole perehdyttänyt. Toisin sanoen tehnyt työtä tämän uuden työntekijän puolesta.