Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys Panacodista

Vierailija
18.06.2015 |

Mihin kipuun sinulle on määrätty Panacodia?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 17:29"]Mulla siis ei tule tästä hyvää oloa. Ei tule vahvaa nousuhumalaakaan alkoholista. Ei houkuta päihteet. Tässä ketjussa osa sanoo, että panacodista tulee hyvä olo ja toiset et hyi en käytä, taju lähtee. Mites te muut? 

nro. 36
[/quote]
Ei muuta vaikutusta kuin kipu lähtee jalasta vaikka vika selässä.
Mikä siinä vaikuttaa kun 1g panadolilla ei mitään vaikutusta.
Viinasta saan hyvät nousut, mutta en ikinä ole lääkkeitten kanssa juonut.

Vierailija
2/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 17:34"]Mulla on kokemusta myös Tramalista ja Tramadolista (sama vaikuttava aine molemmissa, mutta eri aine, kuin Panacodissa).

Nehän on lääkkeitä, joita pitää ottaa koko reseptillinen ulos apteekista saman tien, ellei halua että apteekki "takavarikoi" reseptin tulevaisuutta varten omaan huomaansa.

Ilmeisesti siis myös katukaupassa varsin hyvin käyttäjänsä löytävää tavaraa nämä Tramalit.
[/quote]
Anteeksi, vahinkoa alapeukku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:53"]

Kysyn, koska sain reseptin ja mietin mahtaakohan olla lainkaan tehokasta. Ei ole vielä tarvinut ottaa.

[/quote]

MIETIT, että onko tehokasta? Jos ei ole vielä tarvinnut ottaa, älä otakaan.  Jos kova kiou tulee, niin ota sitten.  Muista kuitenkin, että maksimiannos paracetamolille on 4 mg per vuorokausi ja maksimimäärä vuorokausia peräkkäin on kolme.  Paracetamolia ei saa ottaa yhdessä alkoholin kanssa eikä sen JÄLKEEN eli krapulaan.  Alkoholin palaminen maksassa kuluttaa sen suojakemikaalin, mikä suojaa paracetamolin aiheuttamalta maksavauriolta.  Codeiini nyt on vain ummetusta aiheuttava ja yskänärsytystä vähentävä mieto opiaatti,   Ruotsissa on reseptivapaita lääkkeitä markettien hyllyillä, mutta ilman codeiinia myytävät paracetamol-lääkkeet vedettiin takaisin apteekkeihin nopeasti lisääntyneiden maksamyrkytysten ja -kuolemien takia.  Lailla pitäisi kieltää mokoma paska.

Vierailija
4/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 21:53"]

Kysyn, koska sain reseptin ja mietin mahtaakohan olla lainkaan tehokasta. Ei ole vielä tarvinut ottaa.

[/quote]

MIETIT, että onko tehokasta? Jos ei ole vielä tarvinnut ottaa, älä otakaan.  Jos kova kiou tulee, niin ota sitten.  Muista kuitenkin, että maksimiannos paracetamolille on 4 mg per vuorokausi ja maksimimäärä vuorokausia peräkkäin on kolme.  Paracetamolia ei saa ottaa yhdessä alkoholin kanssa eikä sen JÄLKEEN eli krapulaan.  Alkoholin palaminen maksassa kuluttaa sen suojakemikaalin, mikä suojaa paracetamolin aiheuttamalta maksavauriolta.  Codeiini nyt on vain ummetusta aiheuttava ja yskänärsytystä vähentävä mieto opiaatti,   Ruotsissa on reseptivapaita lääkkeitä markettien hyllyillä, mutta ilman codeiinia myytävät paracetamol-lääkkeet vedettiin takaisin apteekkeihin nopeasti lisääntyneiden maksamyrkytysten ja -kuolemien takia.  Lailla pitäisi kieltää mokoma paska.

[/quote]

Siis 4 g vuorokaudessa eikä 4 mg.

Vierailija
5/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod+800mg ibuprofeenia vie kivun ja tuo kivan fiiliksen. Kolme kertaa päivässä kun ton ottaa, voi kävellä ja istua melko kivutta eikä vituta niin paljon. Iskias siis mulla. 

Vierailija
6/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murtuneeseen sormeen. Sattui yllättävän pirusti.

Vierailija
7/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kunnon nistien ketju. Vissiin ainoat jotka on oikeasti tarvinneet ja erehtyneet kertomaan toisten lempilääkkeen heikommista kokemuksista on alapeukutettu. Sitten päälle haaveillaan euforisista tunnetiloista, selkäkivuista, joilla saa reseptejä jne. 

Vierailija
8/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lääkeaineallergioita ja Panacod on yksi niistä harvoista, joka sopii. Sitä on mulla migreeni- ja menkkakipulääkkenä sekä kirjoitettu yhteen sun toiseen, esim. leikkauksen jälkeen, sarkkiskipuihin jne. Ei sekoita päätä, ei huimaa, ei väsytä, ei kyllä vie kovin hyvin kipujakaan. Enkä ole kokenut minkäänlaisia riippuvuusoireitakaan.

Vierailija
9/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrätty migreeniin kohtauksen sattuessa annostuksella 2 tablettia kerralla ja 600mg Burana kaveriksi. Yksi panacod yleensä liian vähän kerralla, koska parasetamolin osuus yhdessä tabletissa vain 500mg, siksi annostus yleensä kaksi kerralla, niin tulee Se 1g parasetamolia ja kodeiini kerralla. Kodeiinin määrästä en tiedä, mutta on todella yksilöllistä miten eri ihmiset reagoivat morfiinijohdannaisiin, toisilla kilahtaa nuppiin kuin metrinen halko ja toiset vetää vaan veltoiksi tai jollekin saattaa tulla huono olo. Riippuu kuulemma maksan toiminnasta miten keho reagoi. Minulle annostus on 2 tbl kerralla kolmesti päivässä. Tämä siis maksimiannos ja yleensä vain pahassa migreenikohtauksessa, joka ei meinaa laantua joutuu tuon määrän päivässä syömään.

Vierailija
10/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä- ja lonkkakipuun, viikon olen käyttänyt. Ei mitään vaikutusta kipuun. Annostus 4 krt päivässä 1 poretabletti.

Vierailija
11/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäkipuun. Jäin koukkuun. Onneks hävitin reseptin enkä kehdannu ruinata uutta. Joskus tutulta saan vielä noita mutten voi käyttää niitä enää ikinä normaalisti.

Vierailija
12/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koviin liitoskipuihin rv 27-->

Vierailija
13/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mononukleoosiin ja leikkauskipuun. En pidä lääkkeestä. Vanhentuvat aina. Sekava ja pyörryttävä olo tulee. Tuohon monon kurkkukipuun kyllä tehosi, burana kun ei auttanut. Sai nukuttua. Leikkauksen jälkeiseen kipuun en ottanut, kun myös sallittu burana tehosi ihan hyvin myös. En pidä alkoholistakaan liiallisesti otettuna, kun siitäkin käy pyörryttämään. Yök! Ottaisin tuota vain jos kipu ei muulla lähde ja sittenkin yötä vasten, niin ei pyörrytys haittaa ja saa nukutuksi.

Vierailija
14/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis ei tule tästä hyvää oloa. Ei tule vahvaa nousuhumalaakaan alkoholista. Ei houkuta päihteet. Tässä ketjussa osa sanoo, että panacodista tulee hyvä olo ja toiset et hyi en käytä, taju lähtee. Mites te muut? 

nro. 36

Vierailija
15/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain hammassärkyyn Panacodia joskus 20 v sitten ekan kerran.

Mulle, jolla myös pahaa unettomuutta, Panacod auttoi aika tujusti myös nukahtamisen kanssa. Eli toimi loistavasti jopa kahteen eri vaivaani samalla kertaa.

Kunnes tajusin, että koukussa olen, kun seuraavalla kerrallakin anelin hammaslekurilta samaa pilleriä, sillä kertaa enemmän "muka kipuihin" ja oikeasti enempikin siihen unettomuuteen. + hyvänolontunteeseen ja rauhoittumiseen, jonka Panacod toi iltaisin.

Siihen loppuivat sitten ne tabut omalla kohdallani - taisin suunnilleen vetää loput viemäristä alas. Enkä suostu ikinä enää vastaaviin koskemaan, kun niistä eroon pääsin. Olivat aivan turhan hyviä ja monivaikutteisia.

Vierailija
16/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiskipuihin buranan kanssa. Panacodia 6 kpl päivässä ja buranaa 3200 mg. Joo, on todella kovat kivut.

Vierailija
17/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta myös Tramalista ja Tramadolista (sama vaikuttava aine molemmissa, mutta eri aine, kuin Panacodissa).

Nehän on lääkkeitä, joita pitää ottaa koko reseptillinen ulos apteekista saman tien, ellei halua että apteekki "takavarikoi" reseptin tulevaisuutta varten omaan huomaansa.

Ilmeisesti siis myös katukaupassa varsin hyvin käyttäjänsä löytävää tavaraa nämä Tramalit.

Vierailija
18/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tramalit arvostan itse aivan kuninkuusluokkaan kipujenpoistossa.

Peittoavat ainakin itselläni kaikki muut lääkkeet. Ja ovat ainoita, joilla saa myös hermokivut kunnolla edes hetkeksi pois. Mulla ei ainakaan Panacod riitä sinne asti.

Vierailija
19/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 17:29"]

Mulla siis ei tule tästä hyvää oloa. Ei tule vahvaa nousuhumalaakaan alkoholista. Ei houkuta päihteet. Tässä ketjussa osa sanoo, että panacodista tulee hyvä olo ja toiset et hyi en käytä, taju lähtee. Mites te muut? 

nro. 36

[/quote]

Mulla toimii tablettimuodossa ihan vain kipulääkkeenä, ei aiheuta mitää sivuvaikutuksia, hyvää oloa tai muutakaan. (Nousuhumalaan kyllä tulen ihan normaalisti :P) Poremuotoinen panacod (joka imeytyy nopeammin) taas ei sovi mulle ollenkaan, tuli todella huono trippi :-/ Ei tosiaan tehnyt mieli ottaa niitä enää ikinä uudestaan.

Vierailija
20/52 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:02"]On tehokas, mutta ei sovi kaikille. Varaudu, että voi vetää olon todella veltoksi, sekavaksi ja aiheuttaa pahoinvointia. Mulla yksi vuorokaudessa on maksimi. Jos otan toisen, sen kahdeksan tunnin jälkeen, lentää laatta.
[/quote]

Ja täällä taas ei auta vaikka söis yliannostuksen partaalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän