Sosiaalityö 2022
Kommentit (1389)
https://www.kesayliopistopalvelut.fi/ekkesayliopisto/course.php?l=sv&t=…
Hei
Muistetaanhan me ilman tutkinto paikkaa jääneet, että on kuitenkin mahdollisuus työskennellä sosiaalityössä sijaispätevänä kun on suorittanut käytännön harjoittelun.
Täällä myös jännittää tosi paljon. Kokeesta jäi hyvä fiilis, mikä varmasti lisää pettymystä tänä vuonna entisestään jos ei opiskelupaikka aukea. Olen koittanut psyykata itseäni jo etukäteen pettymykseenkin, kun niitä paikkoja ei-ensikertalaisille on vaan niin vähän. Kuitenkaan myöskään toivoa täysin unohtamatta! Onneksi tää jännitys on pian ohi kävi miten kävi. Ja jos ei tärppää tälläkään kertaa, niin opinnot jatkuu sitten avoimen puolella, mikä ei sekään oikeastaan huono vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Hei
Muistetaanhan me ilman tutkinto paikkaa jääneet, että on kuitenkin mahdollisuus työskennellä sosiaalityössä sijaispätevänä kun on suorittanut käytännön harjoittelun.
Sijaisuuteen edellytetään perus ja aineopinnot sekä pitkä harjoittelu ja se, että on tutkinto-opiskelijana jossain yliopistossa.
Olen tällä hetkellä todistusvalinnassa ensimmäisellä varasijalla ensimmäiseen hakutoiveeseeni, jännittää kyllä ihan hirveästi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei
Muistetaanhan me ilman tutkinto paikkaa jääneet, että on kuitenkin mahdollisuus työskennellä sosiaalityössä sijaispätevänä kun on suorittanut käytännön harjoittelun.Sijaisuuteen edellytetään perus ja aineopinnot sekä pitkä harjoittelu ja se, että on tutkinto-opiskelijana jossain yliopistossa.
Sijaispätevyyteen edellytetään perus ja aineopinnot ja koko käytännön harjoittelujakso. Katso YST. ESIM. VIIMEISIMMÄT HAUSSA OLEVAT HELSINGIN LASTENSUOJELUN PAIKAT.
-Tämä on juuri se tietämättämyyden ristiriita työnantajien työntekijöiden tarpeen ja sosiaalityön opiskelijoiden välissä.
-muutamia sijaispätevyyteen liittyviä oikeustapauksiakin on käsitelty oikeudessa jossa on tarkasteltu tutkinto ja avoimen yliopisto opiskelijoiden tasa-arvoista kohtelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei
Muistetaanhan me ilman tutkinto paikkaa jääneet, että on kuitenkin mahdollisuus työskennellä sosiaalityössä sijaispätevänä kun on suorittanut käytännön harjoittelun.Sijaisuuteen edellytetään perus ja aineopinnot sekä pitkä harjoittelu ja se, että on tutkinto-opiskelijana jossain yliopistossa.
Sijaispätevyyteen edellytetään perus ja aineopinnot ja koko käytännön harjoittelujakso. Katso YST. ESIM. VIIMEISIMMÄT HAUSSA OLEVAT HELSINGIN LASTENSUOJELUN PAIKAT.
-Tämä on juuri se tietämättämyyden ristiriita työnantajien työntekijöiden tarpeen ja sosiaalityön opiskelijoiden välissä.
-muutamia sijaispätevyyteen liittyviä oikeustapauksiakin on käsitelty oikeudessa jossa on tarkasteltu tutkinto ja avoimen yliopisto opiskelijoiden tasa-arvoista kohtelua
Olen lasun sossu ja tiedän kyllä hyvin, että kunnat vaativat tutkinto-opiskelijan statusta, myös Helsinki.
Eikös täällä ketjussa ollut kokemus asiantuntija kertomassa ko.käytännönjaksosta ja heidän sijoittumisesta sosiaalityöhön?
Vierailija kirjoitti:
Eikös täällä ketjussa ollut kokemus asiantuntija kertomassa ko.käytännönjaksosta ja heidän sijoittumisesta sosiaalityöhön?
Älä yllytä sitä hullua tekemään jälleen comebackia
Näyykö muillakin lähdekoodissa oppijanumero ja ohjeet uudelle opiskelijalle vai herääkö toivo turhaan?? Luultavammin :D
Vierailija kirjoitti:
Näyykö muillakin lähdekoodissa oppijanumero ja ohjeet uudelle opiskelijalle vai herääkö toivo turhaan?? Luultavammin :D
Minkä hakukohteen kohdalla?
Vierailija kirjoitti:
Uudet ohjeet näkyvät kaikille. Ainakin mulla näkyy hakukohteiden jälkeen lista kaikkien yliopistojen "uusien opiskelijoiden ohjeista", ei kerro vielä mitään sisäänpääsystä, kun valintatilanne on kesken, eikä sinne ole tullut hyväksyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Näkyy kaikille joo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenna todennäköisesti tuloksia, mitkä fiilikset kaikilla? :)
Jännittää tosi paljon. Yllättävän paljon. Hain keväällä vähän hetken mielijohteesta. Sosionomi oon nyt.
Valitettavan pieni kiintiö ei-ensikertalaisille ja en osaa sanoa miten valintakoe meni, ihan ok, mutta niin meni varmaan kaikilla muillakin jotka aineiston olivat lukeneet.
Ja on tosiaan tullut uniin.
Petyn kyl jos en pääse.Mihin yliopistoon sä hait? Terkuin toinen sosionomi :)
Turkuun ykkösenä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännittää tosi paljon. Yllättävän paljon. Hain keväällä vähän hetken mielijohteesta. Sosionomi oon nyt.
Valitettavan pieni kiintiö ei-ensikertalaisille ja en osaa sanoa miten valintakoe meni, ihan ok, mutta niin meni varmaan kaikilla muillakin jotka aineiston olivat lukeneet.
Mäkin oon turkulainen, mutten uskaltanut laittaa Turkua ykköseksi 🙈 oltiin siis varmaan samoissa pääsykokeissakin jos Turussa teit :) t. Se toinen sosionomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin oon turkulainen, mutten uskaltanut laittaa Turkua ykköseksi 🙈 oltiin siis varmaan samoissa pääsykokeissakin jos Turussa teit :) t. Se toinen sosionomi
Se pitää aina laittaa ykköseksi, mihin eniten haluaa. Muuten voi käydä niin, että löydät itsesi esim. Kuopiosta (jos se oli sulla ykkösenä) vaikka olisit päässyt Turkuunkin.
Helsingissä nähdään! Muutan sinne Keski-Suomesta enkä olis uskonut pääseväni sisään 😊 tsemppiä pääsykoetulosten odotteluun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pitää aina laittaa ykköseksi, mihin eniten haluaa. Muuten voi käydä niin, että löydät itsesi esim. Kuopiosta (jos se oli sulla ykkösenä) vaikka olisit päässyt Turkuunkin.
Tiedän. Silti laitoin lapin, koska sinne muuttokaan ei ole ongelma :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei
Ei edellytetä tutkinto-opiskelijana olemista, jos on sosionomitutkinto alla. T. Sijaispätevä vs.sossu 👌
Olen hakenut 6 kertaa psykologiaan, mutta tällä kertaa hain pelkästään sosiaalityöhön kaikkiin mahdollisiin kaupunkeihin. Jännittää että viihdynkö siellä, jos satun saamaan paikan. Aion ottaa ainakin psykan sivuaineeksi. En vaan voi tuhlata enää vuosia hakuun, siksi luovutin psykan suhteen. Sosiaalityöhön pitäisi olla helpompi päästä, varsinkin ensikertalaisena.
Mihin yliopistoon sä hait? Terkuin toinen sosionomi :)