Sosiaalityö 2022
Kommentit (1389)
Mullakin ilmesty palkit 2. ja 3. kohteisiin muttei ekaan 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mullakin ilmesty palkit 2. ja 3. kohteisiin muttei ekaan 🤔
Lappiin ei oo tullu kellään.
Apua, voiko tää ns. palkkiteoria pitää paikkaansa? Mulla on Kuopio ykkösenä ja toisena hakukohteena oli sosionomi, johon olin varasijalla todistuksella. Nyt palkkien ilmestyttyä mun varasija katos ja lukee vaan, että opiskelijavalinta kesken. Nyt alko jännittää ihan tosissaan. :D Oon siis ei-enska, viime vuonna tätä varasijojen katoamista ei tapahtunut.
Siis mikä "toisena sijana sosionomi" miten se liittyy tuoho palkkiteoriaan?
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittajan toinen hakukohde on sosionomi, josta varasija hävinnyt, mikä palkkiteorian mukaan saattaa tarkoittaa sitä, että on päässyt ylempään hakukohteeseen kerta varasija alemmasta häviää.
Tietääkö joku miten Lapin avoimen väylän hakuperusteet menee käytännössä? Siellä siis sanotaan, että eniten opintoja suorittaneet etusijalla, joten tarkoittaako tämä sitä, että jos on suorittanut sen minimimäärän eli 50op täydellisellä 5.0 keskiarvolla niin silti esim. kuka tahansa 55op suorittanut millä tahansa yli 3.0 keskiarvolla menee opiskelijavalinnoissa edelle?
Lukeeko kaikilla HyvaksyttyKesken lähdekoodis?
Vierailija kirjoitti:
Lukee. Pääseminen ei näy sieltä etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukee. Pääseminen ei näy sieltä etukäteen.
Mulla ei. Lukee vaan "valintatila":"KESKEN".
Voisiko joku kertoa perinpohjaisesti, mikä on palkkiteoria ja kuinka tulkitsen lähdekoodia ja mikä se lähdekoodin pirulainen edes on. Täyttä kiinaa humanistille.
Haluaisin saada varmistuksen opiskelupaikastani vielä tämän päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa perinpohjaisesti, mikä on palkkiteoria ja kuinka tulkitsen lähdekoodia ja mikä se lähdekoodin pirulainen edes on. Täyttä kiinaa humanistille.
Aiemmilla sivuilla oli ohjeet lähdekoodiin. Varmistusta et saa tänään siltikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmilla sivuilla oli ohjeet lähdekoodiin. Varmistusta et saa tänään siltikään.
Joo, se oli sivulla 30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkiteoria: kuvitellaan, että olet hakenut 6 hakukohteeseen ja olet esim. todistuksella varasijoilla 2-6 kohteissa. Ensimmäiseen, eli ylimpään hakukohteeseen ilmestyy valintakoepalkit, ja näistä alimmista hakukohteista varasijat, pisteet yms. häviää ja tilalle tulee teksti "opiskelijavalinta kesken". Tämä voi hyvällä todennäköisyydellä ennustaa sitä, että olet päässyt sisään ylimpään hakutoiveeseen. Mutta mitä olen nyt kokemuksia lukenut, ei tämäkään pidä aina paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittajan toinen hakukohde on sosionomi, josta varasija hävinnyt, mikä palkkiteorian mukaan saattaa tarkoittaa sitä, että on päässyt ylempään hakukohteeseen kerta varasija alemmasta häviää.
Ei se sitä tarkoita vaan palkit tulee niihin kohtiin joissa pisteet laskettu. Sijoittelu tulee sitten kun kaikissa on palkit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkiteoria: kuvitellaan, että olet hakenut 6 hakukohteeseen ja olet esim. todistuksella varasijoilla 2-6 kohteissa. Ensimmäiseen, eli ylimpään hakukohteeseen ilmestyy valintakoepalkit, ja näistä alimmista hakukohteista varasijat, pisteet yms. häviää ja tilalle tulee teksti "opiskelijavalinta kesken". Tämä voi hyvällä todennäköisyydellä ennustaa sitä, että olet päässyt sisään ylimpään hakutoiveeseen. Mutta mitä olen nyt kokemuksia lukenut, ei tämäkään pidä aina paikkaansa.
ei tarkoita. palkit tulee niihin kohtiin joissa pisteet laskettu ja sijoittelu vasta sitten.
Ootteko käyneet tutustumassa kursseihin, vaikka ei vielä oo tullut hyväksyntää? Valtavasti mielenkiintoisia kursseja
Huomenna todennäköisesti tuloksia, mitkä fiilikset kaikilla? :)
Vierailija kirjoitti:
Jännittää :) välillä olen nähnyt unta, että olen varasijalla 1 ja välillä varasijalla 11
Vierailija kirjoitti:
Jännittää tosi paljon. Yllättävän paljon. Hain keväällä vähän hetken mielijohteesta. Sosionomi oon nyt.
Valitettavan pieni kiintiö ei-ensikertalaisille ja en osaa sanoa miten valintakoe meni, ihan ok, mutta niin meni varmaan kaikilla muillakin jotka aineiston olivat lukeneet.
Ja on tosiaan tullut uniin.
Petyn kyl jos en pääse.
Kieliopinnot kuuluvat vain alempaan korkeakoulututkintoon.