Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö 2022

Vierailija
08.02.2022 |

Moniko on hakemassa? :)

Kommentit (1389)

Vierailija
901/1389 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Kuopiossa nyt niin paljon ole lähiopetusta. Pääasiassa kaikissa opintojaksoissa on enemmistö itsenäistä tai ryhmätyötä, lähiopetusta monen makuun liian vähän, pystyy kyllä esim. airbnb majoittumaan muutamia päiviä tai päiväseltään käymään. 

Maisteriopinnoissa on yksittäisiä päiviä, mitä koululla tarvitsee käydä. Temaattiset voi tehdä sosnetistä/verkkokursseina. 

Sivuaineet vaikuttaa, jos valitsee sellaisen sivuaineen, jossa opetus etänä. Esim. toinen pakollisista sosiaali- ja terveyshallintotiede 25 op on kokonaan etää. Kaikki sivuaineet voi siis käydä etänä, löytyy kyllä vaihtoehtoja. 

Kieliopinnot voi käydä kaikille aloille yhteisinä monimuotokursseina, jotka etänä pääasiassa, vaikka kesällä, vaihtoehtoja kyllä on. 

Uskon, että hybridi tulee lisääntymään. Vahvasti näkyi nyt keväällä kun oli paljon vaihtoehtoja, joissa voi valita joko etän tai lähi, niin prosentuaalisesti reilu enemmistä valitsi etän, esim. 40 etä ja 20 lähi. Toki opettajat itse päättävät opetustapansa. Mutta en usko, että on paluuta enää aikaan ennen koronaa, vaikka lähiä onkin lisätty opiskelijoiden toiveesta. 

Tämä olis kyllä mahtavaa, jos menee näin. Onko kellään tietoa tuleeko yleensä kieliopinnot suorittaa myös maisterivaiheen opiskelijoilla?

Kieliopinnot kuuluvat vain alempaan korkeakoulututkintoon.

Vierailija
902/1389 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ilmesty palkit 2. ja 3. kohteisiin muttei ekaan 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1389 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin ilmesty palkit 2. ja 3. kohteisiin muttei ekaan 🤔

Lappiin ei oo tullu kellään.

Vierailija
904/1389 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, voiko tää ns. palkkiteoria pitää paikkaansa? Mulla on Kuopio ykkösenä ja toisena hakukohteena oli sosionomi, johon olin varasijalla todistuksella. Nyt palkkien ilmestyttyä mun varasija katos ja lukee vaan, että opiskelijavalinta kesken. Nyt alko jännittää ihan tosissaan. :D Oon siis ei-enska, viime vuonna tätä varasijojen katoamista ei tapahtunut.

Vierailija
905/1389 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä "toisena sijana sosionomi" miten se liittyy tuoho palkkiteoriaan?

Vierailija
906/1389 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittajan toinen hakukohde on sosionomi, josta varasija hävinnyt, mikä palkkiteorian mukaan saattaa tarkoittaa sitä, että on päässyt ylempään hakukohteeseen kerta varasija alemmasta häviää.

Vierailija
907/1389 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku miten Lapin avoimen väylän hakuperusteet menee käytännössä? Siellä siis sanotaan, että eniten opintoja suorittaneet etusijalla, joten tarkoittaako tämä sitä, että jos on suorittanut sen minimimäärän eli 50op täydellisellä 5.0 keskiarvolla niin silti esim. kuka tahansa 55op suorittanut millä tahansa yli 3.0 keskiarvolla menee opiskelijavalinnoissa edelle?

Vierailija
908/1389 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko kaikilla HyvaksyttyKesken lähdekoodis?

Vierailija
909/1389 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukee. Pääseminen ei näy sieltä etukäteen.

Vierailija
910/1389 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukee. Pääseminen ei näy sieltä etukäteen.

Mulla ei. Lukee vaan "valintatila":"KESKEN".

Vierailija
911/1389 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa perinpohjaisesti, mikä on palkkiteoria ja kuinka tulkitsen lähdekoodia ja mikä se lähdekoodin pirulainen edes on. Täyttä kiinaa humanistille.

Haluaisin saada varmistuksen opiskelupaikastani vielä tämän päivän aikana.

Vierailija
912/1389 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa perinpohjaisesti, mikä on palkkiteoria ja kuinka tulkitsen lähdekoodia ja mikä se lähdekoodin pirulainen edes on. Täyttä kiinaa humanistille.

Aiemmilla sivuilla oli ohjeet lähdekoodiin. Varmistusta et saa tänään siltikään.

Vierailija
913/1389 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmilla sivuilla oli ohjeet lähdekoodiin. Varmistusta et saa tänään siltikään.

Joo, se oli sivulla 30

Vierailija
914/1389 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkiteoria: kuvitellaan, että olet hakenut 6 hakukohteeseen ja olet esim. todistuksella varasijoilla 2-6 kohteissa. Ensimmäiseen, eli ylimpään hakukohteeseen ilmestyy valintakoepalkit, ja näistä alimmista hakukohteista varasijat, pisteet yms. häviää ja tilalle tulee teksti "opiskelijavalinta kesken". Tämä voi hyvällä todennäköisyydellä ennustaa sitä, että olet päässyt sisään ylimpään hakutoiveeseen. Mutta mitä olen nyt kokemuksia lukenut, ei tämäkään pidä aina paikkaansa.

Vierailija
915/1389 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittajan toinen hakukohde on sosionomi, josta varasija hävinnyt, mikä palkkiteorian mukaan saattaa tarkoittaa sitä, että on päässyt ylempään hakukohteeseen kerta varasija alemmasta häviää.

Ei se sitä tarkoita vaan palkit tulee niihin kohtiin joissa pisteet laskettu. Sijoittelu tulee sitten kun kaikissa on palkit

Vierailija
916/1389 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkiteoria: kuvitellaan, että olet hakenut 6 hakukohteeseen ja olet esim. todistuksella varasijoilla 2-6 kohteissa. Ensimmäiseen, eli ylimpään hakukohteeseen ilmestyy valintakoepalkit, ja näistä alimmista hakukohteista varasijat, pisteet yms. häviää ja tilalle tulee teksti "opiskelijavalinta kesken". Tämä voi hyvällä todennäköisyydellä ennustaa sitä, että olet päässyt sisään ylimpään hakutoiveeseen. Mutta mitä olen nyt kokemuksia lukenut, ei tämäkään pidä aina paikkaansa.

ei tarkoita. palkit tulee niihin kohtiin joissa pisteet laskettu ja sijoittelu vasta sitten.

Vierailija
917/1389 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko käyneet tutustumassa kursseihin, vaikka ei vielä oo tullut hyväksyntää? Valtavasti mielenkiintoisia kursseja

Vierailija
918/1389 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna todennäköisesti tuloksia, mitkä fiilikset kaikilla? :)

Vierailija
919/1389 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännittää :) välillä olen nähnyt unta, että olen varasijalla 1 ja välillä varasijalla 11

Vierailija
920/1389 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännittää tosi paljon. Yllättävän paljon. Hain keväällä vähän hetken mielijohteesta. Sosionomi oon nyt.

Valitettavan pieni kiintiö ei-ensikertalaisille ja en osaa sanoa miten valintakoe meni, ihan ok, mutta niin meni varmaan kaikilla muillakin jotka aineiston olivat lukeneet.

Ja on tosiaan tullut uniin.

Petyn kyl jos en pääse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan