Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaalityö 2022

Vierailija
08.02.2022 |

Moniko on hakemassa? :)

Kommentit (1389)

Vierailija
281/1389 |
17.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeeko joku todistuksella? Miten kävi?

Eihän ne tulokset tule vielä

Vierailija
282/1389 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun on alkanut jännittämään...Huomasin myös juuri ettei kokeessa saa käyttää värikyniä tai yliviivaustusseja, what ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1389 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että kun on alkanut jännittämään...Huomasin myös juuri ettei kokeessa saa käyttää värikyniä tai yliviivaustusseja, what ?

Ei kai missään pääsykokeessa ole saanut käyttää ennenkään

Vierailija
284/1389 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikyniä ei saa käyttää siksi, että ei ole valtavaa tavarakasaa mukana kokeessa ja että niistä alleviivauksista ei loista vastaukset muille riveille.

Vierailija
285/1389 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teillä on noussut lempiartikkeliksi ja mikä inhokiksi? Itselläni tökkii varmaan eniten se rasismin vastainen artikkeli. Omaan makuun liian tönkösti kirjoitettu. Pidän eniten englanninkielisestä sekä hlbtiq:sta. Englanninkielisessä on paljon tärkeää asiaa, mitkä ovat lähellä omia arvojani ja hlbtiq on mukavan selkeästi kirjoitettu

Vierailija
286/1389 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teillä on noussut lempiartikkeliksi ja mikä inhokiksi? Itselläni tökkii varmaan eniten se rasismin vastainen artikkeli. Omaan makuun liian tönkösti kirjoitettu. Pidän eniten englanninkielisestä sekä hlbtiq:sta. Englanninkielisessä on paljon tärkeää asiaa, mitkä ovat lähellä omia arvojani ja hlbtiq on mukavan selkeästi kirjoitettu

Minulla on samansuuntaiset tunnelmat. Rasismi-artikkeli on tiiviimpi siinä mielessä, että siinä on paljon käsitteitä ja sisäistettävää kun taas hlbt-artikkeli on sisällöltään ohuempi ja sillä tavalla helpompi ja kevyempi luettava. Englanninkielinen artikkeli on kiinnostava, mutta myös raskas, koska siinä on niin paljon asiaa ja isoja kokonaisuuksia

Vierailija
287/1389 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samansuuntaiset tunnelmat. Rasismi-artikkeli on tiiviimpi siinä mielessä, että siinä on paljon käsitteitä ja sisäistettävää kun taas hlbt-artikkeli on sisällöltään ohuempi ja sillä tavalla helpompi ja kevyempi luettava. Englanninkielinen artikkeli on kiinnostava, mutta myös raskas, koska siinä on niin paljon asiaa ja isoja kokonaisuuksia

Hlbtiq-artikkelista mietityttää, että mitenhän haasteellisia kysymyksiä siitä tehdään. Sisältö on tosiaan ohutta ja kevyttä, niin veikkaanpa, että kysymykset eivät ole sieltä helpoimmasta päästä

Vierailija
288/1389 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ollut rasismin ja rodullistamisen, sekä hlbtiq aineistot kivoimmat ja kiinnostavimmat. Rasismista ja rodullistamisesta oon ollut jo aiemmin kiinnostunut ja kuunnellut kirjoja aiheesta jne. että aineisto ei tuntunut itselle niin raskaalta. Ja seksuaalivähemmistöön liittyvät aineisto oli tosi mieluista luettavaa ja taas itselle sinänsä tuttu aihe kun kuulun itsekin tuohon ryhmään. En vaan tiedä miten kaikki tieto jää mieleen pääsykokeita varten.

Ammatinvalintamotiivi artikkeli oli kiva myös mut enkunkielinen vähän vaikee.. sitä ei oo vielä tullut ees luettua kokonaan läpi

Vierailija
289/1389 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdoton lemppari täälläkin hlbtiq-artikkeli. Myös ammatinvalintamotiiveja käsittelevä artikkeli on kiinnostava, mutta siinä vaan tutkimuksen tuloksissa paljon muistettavaa. Pahiten tökkii rasismi artikkeli, mutta sitä nyt yrittänyt viime päivät tankata. Ekososiaalinen artikkeli tökkii myös vähän vaikka ihan kiinnostavaa sinänsä onkin.

Fiilikset vaihtelee vähän laidasta laitaan, välillä on oikein hyvä fiilis, mutta välillä meinaa epätoivo iskeä, että mahtaako kaiken muistaa ja oppia riittävän hyvin. Onneksi on vielä aikaa :) tsemppiä kaikille!

Vierailija
290/1389 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdoton lemppari täälläkin hlbtiq-artikkeli. Myös ammatinvalintamotiiveja käsittelevä artikkeli on kiinnostava, mutta siinä vaan tutkimuksen tuloksissa paljon muistettavaa. Pahiten tökkii rasismi artikkeli, mutta sitä nyt yrittänyt viime päivät tankata. Ekososiaalinen artikkeli tökkii myös vähän vaikka ihan kiinnostavaa sinänsä onkin.

Fiilikset vaihtelee vähän laidasta laitaan, välillä on oikein hyvä fiilis, mutta välillä meinaa epätoivo iskeä, että mahtaako kaiken muistaa ja oppia riittävän hyvin. Onneksi on vielä aikaa :) tsemppiä kaikille!

Helpottavaa kuulla, että muillakin tulee noita epätoivon hetkiä

Vierailija
291/1389 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna vissiin hankalampi päästä sisälle kuin vuosi sitten.

Muistelen, että silloin puolet rankattiin pois monivalinnan perusteella, nyt näköjään jatkoon pääsee 3 x aloituspaikkamäärä.

Vierailija
292/1389 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityön lisäksi ainoat paperiset valintakokeet on matikassa, fysiikassa ja kemiassa sekä venäjässä. Noissa muissa on erikoisia merkkejä, mutta sosiaalityö on pelkkää monivalintaa ja esseetä.

Miksi sosiaalityötä näin syrjitään.

Vierailija
293/1389 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiva kuulla että miten ootte tähän mennessä edistyneet opiskelun kanssa? Handlaatteko jo jotkut aineistot täysin tai onko osa paremmin hallussa ja osa vähemmän?

Vierailija
294/1389 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuursi kirjoitti:

Ois kiva kuulla että miten ootte tähän mennessä edistyneet opiskelun kanssa? Handlaatteko jo jotkut aineistot täysin tai onko osa paremmin hallussa ja osa vähemmän?

Niin ja ootteko opiskelleet aineistot vain pääpiirteittäin vai kaikki yksityiskohdatkin tarkasti niinkuin nimet ja vuosiluvut?

Entä enkunkielinen, ootteko lukenut ja tehneet muistiinpanotkin siitä enkuksi vai kääntänyt ensin suomeksi?

Vierailija
295/1389 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuursi kirjoitti:

Tuursi kirjoitti:

Niin ja ootteko opiskelleet aineistot vain pääpiirteittäin vai kaikki yksityiskohdatkin tarkasti niinkuin nimet ja vuosiluvut?

Entä enkunkielinen, ootteko lukenut ja tehneet muistiinpanotkin siitä enkuksi vai kääntänyt ensin suomeksi?

Riittävän yksityiskohtaisesti. Nimiä ja vuosilukujakin voidaan kysyä, mutta niiden pänttääminen on vuorossa vasta sitten, kun hallitsee kokonaiskuv ean.

Teen muistiinpanot suomeksi, tietenkin, sillä koekin on suomeksi.

Vierailija
296/1389 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuursi kirjoitti:

Osa on tällä hetkellä paremmin hallussa kuin jotkut, mutta yritän nyt keskittyä niihin haastavimpiin enemmän. Tuntuu vaan, että kun keskittyy ajan kanssa yhteen artikkeliin ja oppii sen kunnolla, niin sitten kun välissä taas opiskelee muita on jo vähän unohtanut siitä jo "hyvin" opitustakin siinä vaiheessa kun pääsee taas sen kimppuun. Tavoitteena olisi vikan viikon ajan opiskella yhtenä päivänä kahta artikkelia ja seuraavana päivänä kahta muuta jne. Niin ne kaikki toivottavasti olisi edes jokakuinkin mielessä sitten pääsykoepäivänä.

Enkun kielistä olen opiskellut suomeksi. Ja aika yksityiskohtaisestikin olen helpoimpia artikkeleita opiskellut, mutta vaikeammissa (itselle enkun kielinen ja rasismi artikkelit) olen yrittänyt saada ainakin kokonaiskuvasta kunnolla kiinni ja joitain yksityiskohtiakin koittanut opetella.

Mistä artikkelista veikkaatte essee tehtävän tulevan? Minä luulen että se tulee juurikin joko tuosta enkun kielisestä tai rasismi-artikkelista.

Vierailija
297/1389 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaaminen on tosi tärkeää!

Kannattaa joka päivä kerrata jo käsiteltyjä artikkeleita, niin muistijäljet vahvistuvat.

Vierailija
298/1389 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko miettineet etukäteen taktiikkaa monivalintoihin vastaamisessa eli aiotteko vastata vain niihin jotka uskotte varmasti tietävänne vai rohkeasti kaikkiin/suurimpaan osaan?

Koin itse monivalinnat tosi vaikeiksi viime vuonna ja jätin aika moneen vastaamatta väärien vastausten pelossa. Kokonaispisteet siitä osiosta jäikin sitten aika alhaiseksi, mutta riitti kuitenkin esseen arvosteluun. Olisipa tänä vuonna varmempi olo niiden suhteen ja uskaltaisi vastata useampaan, kun kuitenkin niitä pisteitäkin vaan tarvitaan...

Vierailija
299/1389 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moneen sitten vastasit monivalinnassa?

Vierailija
300/1389 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuursi kirjoitti:

Osa on tällä hetkellä paremmin hallussa kuin jotkut, mutta yritän nyt keskittyä niihin haastavimpiin enemmän. Tuntuu vaan, että kun keskittyy ajan kanssa yhteen artikkeliin ja oppii sen kunnolla, niin sitten kun välissä taas opiskelee muita on jo vähän unohtanut siitä jo "hyvin" opitustakin siinä vaiheessa kun pääsee taas sen kimppuun. Tavoitteena olisi vikan viikon ajan opiskella yhtenä päivänä kahta artikkelia ja seuraavana päivänä kahta muuta jne. Niin ne kaikki toivottavasti olisi edes jokakuinkin mielessä sitten pääsykoepäivänä.

Enkun kielistä olen opiskellut suomeksi. Ja aika yksityiskohtaisestikin olen helpoimpia artikkeleita opiskellut, mutta vaikeammissa (itselle enkun kielinen ja rasismi artikkelit) olen yrittänyt saada ainakin kokonaiskuvasta kunnolla kiinni ja joitain yksityiskohtiakin koittanut opetella.

Mistä artikkelista veikkaatte essee tehtävän tulevan? Minä luulen että se tulee juurikin joko tuosta enkun kielisestä tai rasismi-artikkelista.

Mä uskon kans, että jommasta kummasta tulee se artikkeli. Olisi liian helppo, jos tulisi esim hlbtiq:sta