Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidilläni on hyvä eläke, mutta ei halua käyttää rahaa mihinkään

Vierailija
08.02.2022 |

Saa eläkettä nettona 1600e/kk. Yhtiövastike 300e/kk ja mitä nyt ruokaan, sähköön jne menee. Eli säästöönkin jää ja tilillä makaa ennestäänkin melkein sata tonnia. Mutta kun ikää on 80v, ei tarvitsisi mun mielestä enää säästellä. Ei halua käyttää taksia, haluaa että minä kuskaan. Haluaa juosta tarjousten perässä eri kaupoissa, periaatteesta ei käydä siinä lähimmässä kaupassa. Ei halua mennä yksityiselle lääkäriin, vaikka kunnalliselle joutuu odottamaan ja saa huonoa palvelua. Mitään siivouksia, ikkunanpesuja ei halua ostaa. Äiti kiukuttelee, kun minä en pompi hänen halunsa tahtiin.
Minulla päättyi juuri oman lapseni 20 vuoden omaishoitajuus ja nyt haluan elää itselleni.
Miten saada äiti käyttämään rahaa, eikä yrittäisi passuuttaa minua?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on äitisi asia jollei halua rahaa käyttää ja sinun oma asiasi, kuskaatko vai et.

Vierailija
2/18 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla jostain syystä tuon ikäluokan ongelma. Appeni menetti juuri ajokorttinsa (on jo lähempänä yhdeksääkymmentä) ja hänen on niin vaikeaa ajatella, että kulkisi ne vähäiset menonsa taksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi haluaa, että sinä kuskaat ja teet, koska muuten teillä ei ole tekemistä eikä yhteyttä.

Vierailija
4/18 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei ymmärrä rahan arvoa. Käy yhdessä hänen kanssaan menoja ja tuloja läpi ja neuvo rahan käytössä, kerro ettei tarvitse säästää pahan päivän varalle kun on jo rahaa säästössä. Ehkä tuossa on takana sekin että haluaa tavata sinua useammin ja kun on joku syy tulemiseen niin saa sinut luokseen varmemmin.

Vierailija
5/18 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on siis pihi ja haluaa käyttää sinua hyväksi. On aivan oikein että pidät huolta itsestäsi pitkän urakan jälkeen. Sinäkin ansaitset huomiota itseltäsi. Äitisi saa nyt luvan alkaa käyttää niitä säästöjään. Älä anna periksi.

Vierailija
6/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ihan yleinen ongelma sukupolvella, jonka mielestä rahan käyttäminen on tuhlaamista ja kaikki raha pitää laittaa pankkiin. Nämä ovat niitä näennäisköyhiä, rahaa on mutta sitä ei käytetä kuin aivan pakolliseen. Mun vanhemmat ja appivanhemmat oli samanlaisia. Tietysti on mukavaa saada perintöjä mutta olisin toivonut vanhusten käyttävän rahaa itseensä.

Vierailija
7/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalainen oli äitini, ei 20 centin muovikassia raaskinut ostaa. Kuollessaan pankissa rahaa 60 000 €.

Vierailija
8/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako tuntia mainitsemiisi töihin menee kuukaudessa?

Suuri osa ihmisistä haluaa olla tekemisissä vanhempiensa kanssa. Mksi sinä et?

Vierailija
9/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaista varovaisuutta? Seurankipeyttä?

Vierailija
10/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahenee tästä vielä.

Nykyään eletään lähes 100-vuotiaaksi joten onnea seuraavalle 20 vuodelle!

Vierailija
11/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autat äitiäsi sen verran kuin haluat ja loput asiat hän sitten hoitaa joko rahalla tai jättää tekemättä. Kiukutteluihin sanot, että sulla on omakin elämä, etkä voi olla koko ajan käytettävissä.

Vierailija
12/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako tuntia mainitsemiisi töihin menee kuukaudessa?

Suuri osa ihmisistä haluaa olla tekemisissä vanhempiensa kanssa. Mksi sinä et?

Tuossahan vanhempi haluaa ilmaista työvoimaa. Miksei hänelle käy, että lapsi tulee kylään kerran viikossa kahvittelemaan?

Vierailija
13/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke 1600€

No,ei se nyt kovin hyvä ole.

Vierailija
14/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää rahat sulle.

Vierailija
15/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitkuelämän pääte. Jos ei rahaa käytä nuorena, eikä keski-iässä, niin ei käytä sitten vanhanakaan. Omat vanhempani olivat kanssa samanlaisia. Monta sataa tuhatta oli tileillä, mutta huonoilla seljillä ja polvilla keräsivät hakkuuaukeilta keppejä lämmityspuiksi, vaikka olisivat voineet asua Espanjassa tai vaikka missä.

Vierailija
16/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan sanomalla EI. Sano äidillesi, että kaipaat pientä lepoa ja anna hänelle esitteitä taksipalvelusta, siivouksesta jne. 

Oletko ajatellut miksi äitisi kerryttää rahaa? Olen melko varma että hän haluaa jättää sinulle kunnon perinnön. 

Sinähän voisit aloittaa vaikka sillä, että lähdet kesällä kuukaudeksi jonnekin kauemmaksi mökkeilemään. Jos ei ole varaa, niin voit toki sanoa äidillesi että olet kk pois kotoa, mutta olet silti kotona. 

Vierailija
17/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläke 1600€

No,ei se nyt kovin hyvä ole.

Nettona ihan jees. Varsinkin elämänvaiheessa, jossa asunto on jo maksettu ja niitä kiinteitä kuluja on vähän. 

Vierailija
18/18 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle mahtaneekaan jättää rahansa? Mieti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä