Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alaleuan kipu - bruksismi?

Vierailija
08.02.2022 |

Osaako joku sanoa, voiko alaleuan kipu johtua bruksismista? Minulla ajoittain särkee alaleukaa keskeltä leuankärjestä. Kipu voi olla aika kovaakin, mutta sitten taas katoaa.

Olen käsittänyt, että bruksismi aiheuttaa enemmänkin kipua leukaperiin tai poskien kohdalle.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo yleisin kohta ole, mutta bruksismissahan purentalihakset kipeytyvät ja välillä voi jomotella ja vihloa korvien, ohimoiden ja hampaiden seutua. Joten varmaan leukakin on voinut ärtyä.

Vierailija
2/7 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta bruksismilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen oon oppinut, että bruksismi voi aiheuttaa ihan mitä vaan; vihlontaa, jomotusta, hermokipua, hammassärkyä, niskakipuja ym.

Vierailija
4/7 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla purentalihakset jumissa? Nehän eivät sijaitse leuan kärjessä.

Puretko hampaita yhteen? Sitä voi tapahtua muulloinkin kuin öisin. Minulla hampaiden kiristely ja pureminen on aika paha stressioire, mutta silloin on tosiaan naama ihan muualta kuin leuankärjestä kipeä. Öisin en tietääkseni narskuttele, ei ole ainakaan puoliso siitä huomauttanut.

Vierailija
5/7 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen oon oppinut, että bruksismi voi aiheuttaa ihan mitä vaan; vihlontaa, jomotusta, hermokipua, hammassärkyä, niskakipuja ym.

Näinpä. Ja minulla purentalihasjumit sensitoi koko kasvojen alueen. Jopa näppylät ovat arempia kasvoissa.

Vierailija
6/7 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leuan kärjessä ei ole mitään isoja hermoja. Olisitko jotenkin muuten loukannut alueen?

Vierailija
7/7 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla purentalihakset jumissa? Nehän eivät sijaitse leuan kärjessä.

Puretko hampaita yhteen? Sitä voi tapahtua muulloinkin kuin öisin. Minulla hampaiden kiristely ja pureminen on aika paha stressioire, mutta silloin on tosiaan naama ihan muualta kuin leuankärjestä kipeä. Öisin en tietääkseni narskuttele, ei ole ainakaan puoliso siitä huomauttanut.

On jumissa ja usein korvien aluetta ja ohimoita vihloo. Pahenee kanssa stressatessa. Nyt vaan ihmetyttää tuo leuankipu. /ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme