Parhaan ystävän lapsen rippijuhliin ei kutsua - onko syytä pahastua?
Moi, tilanne on seuraava: Minulla on paras ystävä, jonka kanssa olemme soitelleet viimeisen kymmenen vuoden ajan n 5krt viikossa, nähneet jonkun kerran vuodessa, asumme eri paikkakunnilla. Ystäväni olen tuntenut yli 30v ja tiedän hänen elämänsä vaiheet tarkkaan. Hän on vanhimman lapseni kummitäti ja oli poikansa kanssa poikani rippijuhlissa sekä lakkiaisissa koko pvän kunniavieraana.
Nyt hänen poikansa pääsee ripiltä ja oletin ilman muuta, että menemme poikani kanssa sinne. En ole pojan kummi, mutta olemme poikani kanssa ko pojan kanssa paljon tekemisissä yms. Viime viikolla puhuin ystäväni kanssa puhelimessa ja hän kertoi rippijuhlajärjestelyistä ja ikäänkuin ohimennen mainitsi, että "sinne tulee sukulaisia ja sitten kummeja (ei ole kaikkien kummien kanssa missään väleissä, heitä ei kutsu), jos sinut kutsuisin, niin sitten pitäisi kutsua kaikki". Tiedän sattumalta senkin, ettei hänellä ole yhteyksiä kovin paljon muihin kuin minuun.
Ensin ajattelin ottaa asian siten, että ok, eipä tarvitse matkustaa yms, mutta en vaan tajua!
Kommentit (29)
Kyllä kannattaa aina pahoittaa mielensä, kun on pienikin tilaisuus.
Eipähän tarvitse muistaa, kun ei osallistu :)
Meillä oli myös vain lähisuku ja kummit rippijuhlissa. Ei kavereita, naapureita tai kummin kaimoja.
Ei ne rippijuhlat meillä mikäät megajuhlat ole...
Olisikohan niin, että se sydänystävyys kaikesta huolimatta olisi toiselta puolelta laimeapaa? Minulla tuli noista maksetuista palveluista poja ylioppilasjuhlien aikaan joten epömiellyttävä tunne, että siinä yritettiin ostaa ystävyyttä. Ja korostaisin vielä kerran muiden tavoin, että rippijuhla on todellakin perhejuhla, ei vanhempien eikä lastenkaan kavereille järjestetyt kekkerit. Jotkut sukulaiset voisivat jopa tuntea olonsa vähän hämmentyneeksi, jos juhlissa palloilisi joku perheen äidin kaveri poikineen, siis täysin vieraat ihmiset.
Kyllä joidenkin elämä on sitten ihmeellistä! Kuka oikeasti muka maksaa kummin kampaukset sun muut meikkaukset sekä hotellit? Ai, tietty tämä multipersoona, joka vähän väliä ihmettelee kaltoin kohteluaan. Vaikka itse on siis niin ihana. Välillä ei pääse morsiusneidoksi parhaan kaverin häihin ja toisinaan kutsutaan kahvinkaatajaksi juhliin, jotka pidetään kesämökillä, mutta joihin kuitenkin kutsutaan vieraita satamäärin ja ruuat on tietenkin pitopalvelusta. Ja mitä muita näitä nyt onkaan ollut. Ja täällä täytyy sitten ihmetellä. Boring...
Minä jäin vielä miettimään tuota kunniavieras juttua, miksi teillä on korostettu yhden vieraan asemaa noin?
Koska kyseessä on sinun läheinen ystävä niin voit varmasti soittaa hänelle ja kertoa suoraan tunteistasi. Ystävällisesti ja kohteliaasti tietenkin, silloin ystäväsi saa tilaisuuden selventää heidän juhlansa luonnetta eikä asia jää sinua vaivaamaan.
T.nro 20
Aika isoja perheitä lähisuvussa on, jos kaverisi on ainoa lapsi. Kutsuttuja on vain lähisuku ja (osa) kummeista. Silti väkeä noin 50. Puhuitko ristiin jossain kohtaa?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:29"]
Moi, olen poikani kanssa tosiaan tämän "rippilapsen" kanssa tekemisissä, viimeksi pari vkoa sitten poikani oli ko paikkakunnalla ja kävi pojan kanssa syömässä, lähetin pojalle tekstarin työreissultani toissapvänä yms. Eli kyllä olemme toki pojan kanssa tekemisissä, ilman muuta. Kun ko poika oli kesäreissulla, hän lähetti sieltä kuvaviestejä sun muuta.
[/quote]
Teini-ikäinen poika kaveeraa äitinsä ystävättären kanssa...?
Jos te olette kerta heille maksaneet hotellin, ruoat SEKÄ meikin & kampauksen niin luulen että ystävälläsi on nyt paineita tarjota sinulle vastaavaa. Kyllä itselleni ainakin tulisi paineita ja siinäpä olisi syy miksi voisin jättää hyvänkin, kauempaa tulevan ystävän kutsumatta.