Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiraystävällisin asuinalue?

Vierailija
18.06.2015 |

Asun koirani kanssa Munkin seudulla Helsingissä. Ulkoilumaastot ovat mitä upeimmat, mutta niin ovat tietysti monessa muussakin paikassa. 

Täällä vallitsee kuitenkin hyvin koiramyönteinen kulttuuri eri yrittäjien keskuudessa. Esim. Munkkivuoren ostarille koirat ovat tervetulleita sisätiloihin -- ei ainoastaan aulaan -- Alkoon, Postiin ja muihin kauppoihin lukuun ottamatta ruokakauppoja. Itse asiassa ainakaan toisessa ei kyllä sanota mitään, jos koiran kanssa käy vain ostamassa kassalta tupakkaa tms. 

Teboil sallii koirat, vaikka tarjoilee ruokaa. Ravintolat Ukko-Munkki ja Torpanranta myös. Ja kaikki pikkuliikkeet, joissa olen käynyt. Munkkiniemen puistotien Nordeaan saa viedä jne. Ilmeisesti apteekkiin ei saa viedä koiraa... en ole kysynyt, mutta olettaisin. 

Onko vielä parempia alueita tässä suhteessa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Viikissä. Täällä en tiedä saako koirat mihinkään liikkeiisin tulla, mutta täällä näkee päivittäin koiria irti eikä kukaan tunnu niistä valittavan, kunhan eivät tule toisia häiritsemään. Pidän itsekin kahta koiraani päivittäin irti eikä kukaan ole ikinä huomauttanut.

Vierailija
2/12 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallilassa koirat saa tulla myös moneen liikkeeseen mukaan. Ja mulla on toinen aina irti, eikä kukaan koskaan sano mitään. Se kulkee pyynnöstä mun jalan vieressä kadulla, luulen, että kukaan ei edes huomaa, että hihna puuttuu ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkkiniemen kirjastoonkin saa mennä koiran kanssa, unohtui mainita. Ja kaikkiin Munkkiniemen puistotien kahviloihin. 

Ostarin Fazerita en tiedä. 

Samoin minäkin pidän ensimmäisen vastaajan tavoin aina koiraa vapaana. Se on kyllä pieni lelukoiran näköinen coton de tulear, joten ei herätä kenessäkään pelkoa. Mutta en ole huomannut koskaan isompienkaan koirien kanssa liikkuville huomauteltavan irtipidosta. 

Vapaana oleva koirahan on aina turvallisempi. Hihnaan kytketyt voivat olla aggressiivisa, vapaana pidetyt vain ani harvoin. 

Vierailija
4/12 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jatkaa (kirjoitin myös kommentin 4)

Olin tässä hiljattain Berliinissä ja panin ilolla merkille, että koirat olivat järjestään vapaina kaduilla. Koira oppii siihen ja oppii varomaan autoja kuten ihminenkin. 

Saksassahan ei ole mitään lakia, joka velvoittaisi koiran kiinnipitoon. Siitä typerästä säännöksestä pitäisi täälläkin päästä eroon. 

Vierailija
5/12 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:32"]ap jatkaa (kirjoitin myös kommentin 4)

Olin tässä hiljattain Berliinissä ja panin ilolla merkille, että koirat olivat järjestään vapaina kaduilla. Koira oppii siihen ja oppii varomaan autoja kuten ihminenkin. 

Saksassahan ei ole mitään lakia, joka velvoittaisi koiran kiinnipitoon. Siitä typerästä säännöksestä pitäisi täälläkin päästä eroon. 
[/quote]
Onneksi lakia täällä tulkitaan niin, että jos koira on välittömästi kiinniotettavissa ja omistaja hallinnassa, se on ok.

Vierailija
6/12 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Viikissä kissani kanssa, ja minua häiritsevät nuo irtokoirat. Yhtenä päivänä oli 5 vinttikoiraa vapaana! Jos menisin kissani kanssa siihen niin ei kukaan pysty hillitsemään viittä koiraa jotka näkevät kissani. En siis voi ulkoiluttaa täällä valjaissa kissaani, kun pelkään että joku koira hyökkää sen kimppuun :( Pari kertaa on pitänyt ihan kunnolla fyysisesti suojella kissaa kun koira on tullut päin. Omistaja kutsunut rakkinsa vasta sitten pois kun on huomannut takanani värjöttelevän kissan.

Vierailija
7/12 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:46"]

Asun Viikissä kissani kanssa, ja minua häiritsevät nuo irtokoirat. Yhtenä päivänä oli 5 vinttikoiraa vapaana! Jos menisin kissani kanssa siihen niin ei kukaan pysty hillitsemään viittä koiraa jotka näkevät kissani. En siis voi ulkoiluttaa täällä valjaissa kissaani, kun pelkään että joku koira hyökkää sen kimppuun :( Pari kertaa on pitänyt ihan kunnolla fyysisesti suojella kissaa kun koira on tullut päin. Omistaja kutsunut rakkinsa vasta sitten pois kun on huomannut takanani värjöttelevän kissan.

[/quote]

Pidä kissasi sitten sisällä! Luonnotonta muutenkin viedä kissaa valjaissa. Onko naurettavampaa näkyä kuin ihminen poukkoilemassa jonkin pikkuelukan perässä. Eläin seuraa ihmistä eikä toisin päin. 

t. rakkien omistaja

Vierailija
8/12 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:46"]

[/quote]

Pidä kissasi sitten sisällä! Luonnotonta muutenkin viedä kissaa valjaissa. Onko naurettavampaa näkyä kuin ihminen poukkoilemassa jonkin pikkuelukan perässä. Eläin seuraa ihmistä eikä toisin päin. 

t. rakkien omistaja
[/quote]
Yhtä luonnotonta sitä sun rakkia ulkoiluttaa.

Vierailija
9/12 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:46"]

[/quote]

t. rakkien omistaja
[/quote]

Sun mielestä on luonnollisempia pitää kissa 24/7 sisällä ja lasitetulla parvekkeella? Mun kissa on vielä suht nuori ja se tykkää tosi paljon käydä välillä lyhyesti ulkona. Mutta nyt täällä se ei oikein onnistu kun pidetään niin paljon koiria vapaana. Kyllä muillakin lemmikin omistajilla on oikeus ulkoiluttaa lemmikkiään turvallisin mielin, kun vaan koirien omistajilla.

Vierailija
10/12 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:46"] Asun Viikissä kissani kanssa, ja minua häiritsevät nuo irtokoirat. Yhtenä päivänä oli 5 vinttikoiraa vapaana! Jos menisin kissani kanssa siihen niin ei kukaan pysty hillitsemään viittä koiraa jotka näkevät kissani. En siis voi ulkoiluttaa täällä valjaissa kissaani, kun pelkään että joku koira hyökkää sen kimppuun :( Pari kertaa on pitänyt ihan kunnolla fyysisesti suojella kissaa kun koira on tullut päin. Omistaja kutsunut rakkinsa vasta sitten pois kun on huomannut takanani värjöttelevän kissan. [/quote] Pidä kissasi sitten sisällä! Luonnotonta muutenkin viedä kissaa valjaissa. Onko naurettavampaa näkyä kuin ihminen poukkoilemassa jonkin pikkuelukan perässä. Eläin seuraa ihmistä eikä toisin päin.  t. rakkien omistaja [/quote] Sun mielestä on luonnollisempia pitää kissa 24/7 sisällä ja lasitetulla parvekkeella? Mun kissa on vielä suht nuori ja se tykkää tosi paljon käydä välillä lyhyesti ulkona. Mutta nyt täällä se ei oikein onnistu kun pidetään niin paljon koiria vapaana. Kyllä muillakin lemmikin omistajilla on oikeus ulkoiluttaa lemmikkiään turvallisin mielin, kun vaan koirien omistajilla.

[/quote]

Ei.. vaan kissa on itsenäinen vaeltaja ja saalistaja luonnoltaan. On luonnotonta pitää kissa sisällä ja on luonnotonta pitää valjaissa. 

Kissan tulee saada olla VAPAANA! Tämähän ei ole kaupunkiolosuhteissa oikein mahdollista, joten kissat kuuluvat vain maalle, eivät vanhojenpiikojen koristeiksi kerrostaloasuntoihin. 

Vierailija
11/12 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:46"] Asun Viikissä kissani kanssa, ja minua häiritsevät nuo irtokoirat. Yhtenä päivänä oli 5 vinttikoiraa vapaana! Jos menisin kissani kanssa siihen niin ei kukaan pysty hillitsemään viittä koiraa jotka näkevät kissani. En siis voi ulkoiluttaa täällä valjaissa kissaani, kun pelkään että joku koira hyökkää sen kimppuun :( Pari kertaa on pitänyt ihan kunnolla fyysisesti suojella kissaa kun koira on tullut päin. Omistaja kutsunut rakkinsa vasta sitten pois kun on huomannut takanani värjöttelevän kissan. [/quote] Pidä kissasi sitten sisällä! Luonnotonta muutenkin viedä kissaa valjaissa. Onko naurettavampaa näkyä kuin ihminen poukkoilemassa jonkin pikkuelukan perässä. Eläin seuraa ihmistä eikä toisin päin.  t. rakkien omistaja [/quote] Sun mielestä on luonnollisempia pitää kissa 24/7 sisällä ja lasitetulla parvekkeella? Mun kissa on vielä suht nuori ja se tykkää tosi paljon käydä välillä lyhyesti ulkona. Mutta nyt täällä se ei oikein onnistu kun pidetään niin paljon koiria vapaana. Kyllä muillakin lemmikin omistajilla on oikeus ulkoiluttaa lemmikkiään turvallisin mielin, kun vaan koirien omistajilla.

[/quote]

Ei.. vaan kissa on itsenäinen vaeltaja ja saalistaja luonnoltaan. On luonnotonta pitää kissa sisällä ja on luonnotonta pitää valjaissa. 

Kissan tulee saada olla VAPAANA! Tämähän ei ole kaupunkiolosuhteissa oikein mahdollista, joten kissat kuuluvat vain maalle, eivät vanhojenpiikojen koristeiksi kerrostaloasuntoihin. 
[/quote]

Oon 24 vuotias avoliitossa oleva vanhapiika, selvä.
Kissat ei kuulu Suomen luontoon, aiheuttavat kauheasti tuhoja varsinkin pesintä aikaan.
Kissa on kotoisin maalta, valtavasta kissalaumasta jonka oli annettu vapaasti lisääntyä. Se vasta on luonnotonta. Onneksi eläinsuojelu puuttui peliin ja nyt on leikattu kolli täällä.

Kyllä ne koirat pitää olla kytkettynä, tähän aikaan vuodesta varsinkin.

Vierailija
12/12 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up