Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vältteletkö lääkäriä, hammaslääkäriä, gynekologia?

Vierailija
08.02.2022 |

Hirvee kammo vaan kasvaa iän myötä. Onko se se että ymmärtää mitä kaikkea voi olla?
Mulla hirveen vaikee varata hammaslääkäriaika, pelkään gynekologia, en uskalla mennä mammografiaan. Mitään oireita ei ole ja kyse lähinnä näistä perustarkastuksista, mutta hirvee kynnys..

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärifobiani on mittaamaton. En mene. Kaikki muut lääkärit onnistuu kunhan pääsee tarvittaessa oksentamaan.

Vierailija
2/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat pelkääjät löytyvät sote alalta. Uskomatonta mutta totta. Älä kysy mistä tiedän.

Vierailija
4/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just pitäs varata hammaslääkäriä mitä oon lykännyt jo ikuisuuden. En tiiä mikä siinä niin ahdistaa.

Samaten papakoetta oon lykänny millon milläkin tekosyyllä.

Vierailija
5/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein käytte hammaslääkärissä ja onko oireita?

Vierailija
6/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen lääkäriin vasta kun on aivan pakko. Eli vastaus kysymykseesi, kyllä.

Vierailija
7/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn hammaslääkärissä sitten kun on pakko, eli lohkeaa hammas tms. Valitettavasti kammo on niin syvä, että hampaidenhoito pitäisi tehdä rauhoitettuna/nukutettuna. Sitä palvelua sitten taas ei julkisella puolella saa ja oma palkka ei todellakaan riitä monen tonnin hammaslääkärikäyntiin.

Ja ei, ei ole oireita. 

Vierailija
8/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ja siis aina on ollut niin, että menen lääkäriin vasta kun on ihan pakko vaikka olisi kyse ihan vaan flunssasta. Menen siis ennemmin kipeänä töihin kuin lääkäriin.

Ja mä olen tätä miettinyt, että miksi sinne on toisaalta kammokin mennä mutta enemmänkin sitä jotenkin kokee, ettei sitä nyt joutavan vuoksi sovi "häiritä" vaan pitää oikeasti olla kunnon syy ja tavallaan jo pää kainalossa.

Olen tullut siihen lopputulokseen, että syy löytyy lapsuudesta jolloin kipeänä olo sai vanhemmat vain ärtymään ja jopa vihaiseksi ja varsinkin lääkärissä käyttäminen aiheutti syyllistämistä kuinka olisi tässä parempaakin tekemistä tai muitakin tapoja käyttää rahaa. En siis ikinä ole saanut minkäänlaista "paapomista" tai sympatiaa kipeänä ollessa vaan enemmänkin syyllistämistä kuinka esim piti mennä kompastumaan ja lyödä päänsä niin, että siihen tarvittiin liimaa ja vissiin tikkejäkin..

Sori, meni vähän ohi aiheen.

Vierailija
9/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta sitten kun on pakko ja sellaisia oireita ettei niiden kanssa voi enää elää.

Vierailija
10/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en.  Silloin kun on pakko mennä noihin, niin tietty menen.

Mutta kuka muka huvikseen edes menisi lääkäriin ja hammaslääkäriin ja gynelle.

Vierailija
11/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen lääkäriä. Opiskeluaikaan tuli yhtäkkiä kasa oireita, mm. huimausta, hengästymistä, raajojen puutumista jne. Kun olin nuori niin tietysti kaikki oli psykosomaattista. Neljä kertaa taisin lääkärillä rampata parine verikokeineen ja sitten vaan opettelin elämään tämän kanssa. Oireet on kyllä lieventyneet. Olisihan se kiva selvittää mistä nämä johtuu, mutta sen verran on tuo välinpitämättömyys mielessä etten halua lääkärille (ja tiedoissa varmasti lukee miten kuvittelen oireeni kun mitään ei löytynyt).

Vierailija
12/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen noita kaikkia traumaattisen huonojen kokemusten takia. Noh, gynekologilla en ole koskaan käynytkään. Psykiatrilla uskaltaisin kyllä käydä, jos siis sinne ylipäätään pääsisin. Psykiatrihan ei koske fyysisesti, eikä tutki mitään fyysisiä vaivoja. Siis ihan mielenterveydellisistä ongelmistakin kärsin. Aikaisemmin ajattelin, että psykiatri se kaikkein rankin, rajuin ja yksityisyyden vievin kokemus olisi, mutta kyllä se gynekologilla käynti kuitenkin olisi. Ei nainen psykiatrilla haavoittuvimmillaan ole, vaan gynekologilla.

Vierailija
13/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkärifobiani on mittaamaton. En mene. Kaikki muut lääkärit onnistuu kunhan pääsee tarvittaessa oksentamaan.

Sama. Mulle tulee paha olo jo siitä hajusta ja ihan tavislääkärissäkin se tunnelma odotusauloineen ja käytävineen sekä edestakaisin kävelevine henkilökuntineen saa aikaan tavallaan kuin paniikin ja mahaa nipistää sekä heikottaa.

Vierailija
14/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriä olen nyt lykännyt ja lykännyt, nyt tosin varasin ajan ensi kuun alkuun.

Vierailija
15/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukko mammografiat ja papat olen skipannut. Hammaslääkäriin menen vasta kun on ihan pakko.

Rokotustakaan en hakenut. Lääkärissäkään en enää käy.

Vierailija
16/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin heti hammaslääkäriin jos siellä voi olla istuma asennossa,eikä tarttis maata pää lattias ja jalat kattoon,oksettaa semmonen

Vierailija
17/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän diabetes-lääkäriä koskei ole varaa käydä moisella. 60€ kunnallisella on liikaa työmarkkinatuesta, jätänkö syömättä liki 2 viikkoa vai menenkö lääkäriin? Ei ole vaikea valinta...

Vierailija
18/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärissä  hirvee olo kun pää laitetaan roikkuun miltei lattiaan asti.

Verenpaineiselle huimaava ja oksettava olo.  Olen joskus huomauttanut niin hammaslääkäri veti heti herneet nenään.  Miksi potilas ei voi olla puoli istuvassa asennossa.

Vierailija
19/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttele mitään ja ei pelota mennä. Olen sote- alalla. Tutut hammaslääkäri ja gyne, joilla olen käynyt 20 vuotta. Kun käy säännöllisesti ei yleensä ole mitään pahempaa vastassa.

Vierailija
20/43 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole varaa edes ilmaisiin lääkärikäynteihin, koska niihin tarvittaisiin taksirahaa. Sitä ei pitkäaikaistyöttömällä ole.

Eipä silti, en minä töissä ollessanikaan pitänyt lääkärikäynneistä. Inhoan sitä, että minuun kosketaan. Neulakammoni pystyn ohittamaan, kunhan vain muistan pyörtyä toimenpidepaikalle enkä johonkin kujalle. Hampaissani ei ole koskaan ollut reikiä, mutta yläoikealla muutama hammas on alkanut murentua. Ei siis kiirettä. Gynekologille meno on täysi mahdottomuus, mutta onneksi sillä seudulla ei ole ollut koskaan ongelmiakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä