Juhannuksen voisi lopettaa
Juhannus on lähes aina kylmä ja sateinen ja tylsä ja pitkästyttävä ylipitkä viikonloppu niin mökillä kuin kaupungissakin. On ihan liioittelua pitää kaikki kaupatkin 2 päivää kiinni ja kaikki tapahtumat ja menopaikat myös. Juhannuksen viettämisen voisi lopettaa siksikin, että se on vaarallista aikaa liikenteessä ja muutenkin sillä lähes joka juhannuksena tulee useita turhia kuolemia. En ymmärrä miksi tuollaiselle turhalle juopottelujuhlalle annetaan yhä niin suuri painoarvo.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:29"]
Totta. En ymmärrä, miksi pitää kieltää kauppojen aukiolo kahtena päivänä! Ja siihen vielä lisäksi, että kaikki virastojen toiminta käy tyhjäkäyntiä oikeastaan koko viikon, kun sieltä lähdetään jo tiistaina juhannuslomille, että ehtii torstaiksi mökille ja suunnittelemaan sen vitunmoisen ruoka- ja tavarapaljouden. Juhannus on piiloalkoholisteille syy ryypätä, sillä pitäähän suomalaisen juhannuksena ryypätä MM 1994 6-1 JUHANNUS VAA KERRAN VUADESSA JOULU JOKA VUOS KJÄH KJÖH.
Minä haluaisin tänä "ylimääräisenä vapaapäivänä" käydä paikoissa ja käydä vaikkapa eri kaupungissa ostoksilla. Ai niin, et voikaan, sillä julkiset kulkuvälineet eivät kulje kahteen päivään ja kaikki putiikin ovat kaksi päivää kiinni. Ainut mahdollsuus on siis siivota tai "organisoida jotakin muuta työtä" tälle vapaapäivälle.
[/quote]
Ei minuakaan varsinaisesti haittaa muiden ryyppääminen vaan se, että itse en voi sillä aikaa käydä missään katsomassa mitään kun kaikki on kiinni. Ei pääse uimahalleihin, kuntosaleihin, kirjastoon, eikä edes kauppoihinkaan. Monet ravintolat ja kapakatkin on kiinni. Se ei ole ihan oikeudenmukaista, että kaikkien pitää samaan aikan olla tekemättä mitään järkevää.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:29"]
Totta. En ymmärrä, miksi pitää kieltää kauppojen aukiolo kahtena päivänä! Ja siihen vielä lisäksi, että kaikki virastojen toiminta käy tyhjäkäyntiä oikeastaan koko viikon, kun sieltä lähdetään jo tiistaina juhannuslomille, että ehtii torstaiksi mökille ja suunnittelemaan sen vitunmoisen ruoka- ja tavarapaljouden. Juhannus on piiloalkoholisteille syy ryypätä, sillä pitäähän suomalaisen juhannuksena ryypätä MM 1994 6-1 JUHANNUS VAA KERRAN VUADESSA JOULU JOKA VUOS KJÄH KJÖH.
Minä haluaisin tänä "ylimääräisenä vapaapäivänä" käydä paikoissa ja käydä vaikkapa eri kaupungissa ostoksilla. Ai niin, et voikaan, sillä julkiset kulkuvälineet eivät kulje kahteen päivään ja kaikki putiikin ovat kaksi päivää kiinni. Ainut mahdollsuus on siis siivota tai "organisoida jotakin muuta työtä" tälle vapaapäivälle.
[/quote]
Sinun täytyy nuortua ja lähteä nuorten kanssa pämppäämään Juhannusfestareille. No ei, mutta on Suomessa vähän rauhallisempiakin tapahtumia Juhannuksena. Itse olen menossa huomenna ehkä perheen kanssa käymään Kauhavalla Lentäjien juhannuksessa, jossa esiintyjiä ja lentonäytöksiä, mutta eivät ole mitkään riehakkaat teinipirskeet.
Jos keli sallisi niin ylimääräisenä vapaapäivänä itse lähtisin nauttimaan sitten vaikka luonnosta pitemmällä pyöräretkellä. Kyllä sitä itselle mieluisaa tekemistä löytyy, jos pitää mielen avoimena.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:33"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:29"]Totta. En ymmärrä, miksi pitää kieltää kauppojen aukiolo kahtena päivänä! Ja siihen vielä lisäksi, että kaikki virastojen toiminta käy tyhjäkäyntiä oikeastaan koko viikon, kun sieltä lähdetään jo tiistaina juhannuslomille, että ehtii torstaiksi mökille ja suunnittelemaan sen vitunmoisen ruoka- ja tavarapaljouden. Juhannus on piiloalkoholisteille syy ryypätä, sillä pitäähän suomalaisen juhannuksena ryypätä MM 1994 6-1 JUHANNUS VAA KERRAN VUADESSA JOULU JOKA VUOS KJÄH KJÖH. Minä haluaisin tänä "ylimääräisenä vapaapäivänä" käydä paikoissa ja käydä vaikkapa eri kaupungissa ostoksilla. Ai niin, et voikaan, sillä julkiset kulkuvälineet eivät kulje kahteen päivään ja kaikki putiikin ovat kaksi päivää kiinni. Ainut mahdollsuus on siis siivota tai "organisoida jotakin muuta työtä" tälle vapaapäivälle. [/quote] Niin että nämä sinun pari ylimääräistä vapaata ei saisi olla minun vapaita? T:Myyjä
[/quote]Totta kai saa. Eiköhän jokaiseen liikkeeseen juhannusviikonlopuksi vapaaehtoisia työntekijöitä sillä tupla tai triplapalkalla löydy. Suomessa on aivan helvetisti työttömiä vaikkapa vuokrafirmojen listoilla joista voi ammentaa, jos liikkeen omista työntekijöistä/tuuraajista/vanhoista tuuraajista tai työntekijöistä ei halua juhannuksena tulla töihin.
Tosin minulla on vuorotyöläisenä ihan normaalit työvuorot läpi juhannuksen, enkä ajattele niin, että muut saa vapaata mutta minä en. Se vain on valitsemani työpaikan käytäntö ja ehto. harva saa olla vapaalla juuri silloin kun tahtoo
Minä minä minä, oikeestii tehkää kuten sanon. Vituttaa kun muut ei tee kuten sanon. yääää
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:53"]
Minä minä minä, oikeestii tehkää kuten sanon. Vituttaa kun muut ei tee kuten sanon. yääää
[/quote]
Törkeetä ettei minun toiveitani kuunnella olette kaikki inhottavia kakkoja.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:29"]Totta. En ymmärrä, miksi pitää kieltää kauppojen aukiolo kahtena päivänä! Ja siihen vielä lisäksi, että kaikki virastojen toiminta käy tyhjäkäyntiä oikeastaan koko viikon, kun sieltä lähdetään jo tiistaina juhannuslomille, että ehtii torstaiksi mökille ja suunnittelemaan sen vitunmoisen ruoka- ja tavarapaljouden. Juhannus on piiloalkoholisteille syy ryypätä, sillä pitäähän suomalaisen juhannuksena ryypätä MM 1994 6-1 JUHANNUS VAA KERRAN VUADESSA JOULU JOKA VUOS KJÄH KJÖH.
[/quote] Niin että nämä sinun pari ylimääräistä vapaata ei saisi olla minun vapaita? T:Myyjä