Miksi niin monet rokotteiden vastustajat ovat "elämänkoululaisia"?
Miksi monet "rokotekriittiset" elelevät erilaisilla yhteiskunnan tuilla ja koulutus on jäänyt perusasteelle?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeakoulutettu, rokottamaton, täysin terve aikuinen, joka ei halua osallistua korona-rokotteilla tehtävään ihmiskokeeseen.
Mieluummin kokeilet, mitä korona juuri sinussa aiheuttaa? Sopiiko udella, mihin saatavilla olevaan tietoon perustuen olet arvioinut rokotteen mahdolliset haitat koronatartunnan mahdollisia haittoja suuremmiksi?
No sanopa mistä itse tiedät että rokotteet auttaa? Täälläkin keskusteluissa monet hehkuttaa että onneksi ottivat rokotteet kun ei ollut ihan pikkuflunssa. Samassa suhteessa rokottamattomat sanovat että oikeastaan oli vaan flunssa. Rokotettu jää käsitykseen että tauti olisi vienyt sairaalaan ilman rokotteita ja luojan kiitos rokotteille. Vaikka totuus voikin olla että sen injektiot takia sai sen rajumpana. Tai sitten kaikki sen edelleen yksilöllisesti sairastaa ja rokotteella ei vaikutusta mihinkään. Onko näitä juurikaan vertaisarvioitu? Eipä juuri. Nyt ei saa enää tilastoja sairaalahoitoon joutuneistakaan. Eli mihin perustuu väitteen?
Saatavilla olevan tiedon perusteella on ilmeistä, että varsinkin riskiryhmään kuuluvana rokotteesta on minulle todennäköisesti enemmän hyötyä ja vähemmän haittaa kuin rokottamatta jättämisestä. Hyväksyn täysin, että voin rokotuksistakin huolimatta kuolla, mutta riski on saatavilla olevan tiedon valossa merkittävästi pienempi kuin jättäytymällä ilman rokotusta. Itse asiassa saatan jäädä auton alle ja kuolla matkalla rokotettavaksi, jolloin rokottamattomuus olisi pelastanut minut. Mikään ei ole elämässä täysin varmaa ja hyväksyn asian.
Ehkä ne ei-elämänkoululaiset rokotekriittiset ei pidä itsestään niin kovaa meteliä koko ajan ja täytä niiden somea kaikilla MV-lehden ja Tokentuben linkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Taas poistellaan kommentteja. :D Modet, jos poistaisitte seuraavaksi itsenne täältä?
Epäasialliset kommentit on syytäkin poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas poistellaan kommentteja. :D Modet, jos poistaisitte seuraavaksi itsenne täältä?
Epäasialliset kommentit on syytäkin poistaa.
Entä epäasialliset modet? Itse poistin levyhyllystäni kaikki Depeche Modet. CD-levyistä kun voi tarttua sitä 5geetä.
Sanoisin, että niitä johtopäätöksiä voi joidenkin kohdalla tehdä pelkästään kirjallisen ilmaisun perusteella.
Somessa voi tietysti esittää olevansa vaikka minkä alan huippu, jonka äo on vähintään 150. Kaikki tuntemansa professorit ja tutkijat olivat aluksi sitä mieltä, että koronaa ei ole olemassakaan. Kun heille valkeni, että tällainen tauti on olemassa, väite oli että siihen ei ainakaan kukaan kuole.
Suomessa kuolee kuukausittain lukuisia ihmisiä. Heitä kuolee myös koronarokotuksen ottamisen jälkeen. Se että koronarokotus olisi aiheuttanut kuoleman on varsin epätodennäköistä.
Koronarokote ei tietämäni mukaan aiheuta esimerkiksi rintasyövän puhkeamista neljä viikkoa rokotuksen ottamisen jälkeen. Siellä se on rinnoissa muhinut jo aikansa. Mutta kaikki haimasyövästä syyliin johtuu tietysti rokotteesta, jos ne huomataan rokotuksen ottamisen jälkeen.
Media kuulemma pelottelee uutisoinnillaan. Enemmän pelottelua on saanut kuulla rokotevastaisilta. Myrkkypiikkihän tappaa tai vähintään tuhoaa immuniteetin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin perustat tuon väitteesi?
Itse olen hallintotieteiden maisteri, koronapiikkejä 0. Kukaan ei ole kysynyt tai tilastoinut rokotusstatustani.
Vaikea uskoa että maisterille olisi vaikeaa ymmärtää yksilön ja suurempien yleistysten eroa. Aina löytyy ryhmistä poikkeuksia.
Täällä toinen rokottamaton maisteri!
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että ovat elämänkoululaisia? Ovatko kaikki ilmottautuneet sinulle?
Misinformaatio jyllää, kun Sanna ei oo vielä ehtinyt perata meitä neroja! :))
Vierailija kirjoitti:
Eräs puolituttuni oli kertomansa mukaan "tutkinut koronaa kotona monta tuntia". Mitä se aiheen "tutkiminen" tässä tapauksessa tarkoittikaan? Se tarkoitti sitä, että hän oli katsellut Youtubesta joidenkin "rokotekriittisten" tekemiä kotivideoita. Jos joku yksi satunnainen lääkäri toisesta maasta suhtautui epäilevästi rokotteisiin, niin sen seurauksena "lääkäritkin vastustavat niitä". Sinänsä mielenkiintoista, miten erilaiset yleiset termitkin saavat toisinaan aivan uuden merkityksen.
Tänään juuri HUS julkisti, että sen palveluksessa olevasta 24000-27000 henkilöstä vain 120 on rokottamattomia. Eli todella harva on rokottamaton. Ja heistäkin suuri osa vähemmän koulutettuja eli lähinnä lähihoitajia ja vastaavia.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008596729.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeakoulutettu, rokottamaton, täysin terve aikuinen, joka ei halua osallistua korona-rokotteilla tehtävään ihmiskokeeseen.
Mieluummin kokeilet, mitä korona juuri sinussa aiheuttaa? Sopiiko udella, mihin saatavilla olevaan tietoon perustuen olet arvioinut rokotteen mahdolliset haitat koronatartunnan mahdollisia haittoja suuremmiksi?
Olen eri, mutta mä luin Pfizerin koronapiikin tuoteselosteen. Rokote ei sovi sen mukaan ruoka-allergisille.
Tarkoitatko tosissasi että ei sovi kenellekään ruoka-aineallergiselle? Joissakin rokotteissa on saatettu käyttää esim. kananmunaa josta johtuen ne eivät sovi esim. muna-allergikoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotekriittiset ovat tutkitusti vähemmän älykkäitä. Tämä nousi eteen kun suljettiin pois koulutus yms. tekijät.
After adjustment for age, sex, and ethnicity, study members with a lower baseline cognition score were markedly more likely to be vaccine hesitant (odds ratio per standard deviation lower score in cognition; 95% confidence interval: 1.76; 1.62, 1.90).
Jaa, oma äo 120 ja miehen 130. Ja on 0 piikkiä molemmilla.
Se äo on yhteensä sitten jo 250. Kyllä sillä kelpaa jo miettiä, miksi ottaa piikkiä, joka ei ole tehokas eikä turvallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta mä luin Pfizerin koronapiikin tuoteselosteen. Rokote ei sovi sen mukaan ruoka-allergisille.
Tarkoitatko tosissasi että ei sovi kenellekään ruoka-aineallergiselle? Joissakin rokotteissa on saatettu käyttää esim. kananmunaa josta johtuen ne eivät sovi esim. muna-allergikoille.
Pfizerin tuoteselosteessa ei oltu eritelty ruoka-aineallergiaa sen enempää. Se riitti päätökseeni olla ottamatta piikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Näin, jos puhuttaisiin jostain muusta vähemmistöstä, niin se olisi viha puhetta. Näköjään tiettyä kansanryhmää voi pilkata ja sanoa mitä vaan.
Hauskaahan tässä on se, että jos rokottamattomat olisivat tyhmiä, niin silloinhan he olisivat ottaneet sen piikin, eivätkä olisi enää rokottamattomia. Filosofia rules.
Miksi sinä ap olet niin v i tu n tyhm ä ja id iootti!??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pfizerin tuoteselosteessa ei oltu eritelty ruoka-aineallergiaa sen enempää. Se riitti päätökseeni olla ottamatta piikkiä.
Kannattaa lukea se pakkausseloste uudelleen.
Comirnaty-valmistetta ei saa antaa
- jos olet allerginen vaikuttavalle aineelle tai tämän lääkkeen jollekin muulle aineelle (lueteltu kohdassa Pakkauksen sisältö ja muuta tietoa).
Varoitukset ja varotoimet
Keskustele lääkärin, apteekkihenkilökunnan tai sairaanhoitajan kanssa ennen kuin saat rokotteen, jos
- sinulla on joskus ollut vaikea allerginen reaktio tai hengitysvaikeuksia muiden rokotteiden pistämisen jälkeen tai kun aiemmin sait Comirnaty-rokotteen
- rokotuksen saaminen hermostuttaa sinua tai olet joskus pyörtynyt neulanpiston jälkeen
- sinulla on vaikea sairaus tai infektio ja korkea kuume. Voit kuitenkin saada rokotteen, jos sinulla on lievä kuume tai ylähengitysteiden infektio, kuten nuhakuume.
- sinulla on verenvuoto-ongelma, saat helposti mustelmia tai käytät lääkettä veren hyytymisen estämiseen
- sinulla on heikentynyt immuunijärjestelmä sairauden, kuten HIV‑infektion, vuoksi, tai sinulla on lääkitys, kuten kortikosteroidilääkitys, joka vaikuttaa immuunijärjestelmään.
Mitä Comirnaty sisältää
Vaikuttava aine on COVID‑19-mRNA-rokote, totsinameraani. Laimennuksen jälkeen injektiopullo sisältää kuusi 0,3 ml:n annosta, jossa kussakin on 30 mikrogrammaa totsinameraania.
Muut aineet ovat:
((4-hydroksibutyyli)atsanediyyli)di(heksaani-6,1-diyyli)di(2-heksyylidekanoaatti) (ALC‑0315)
2-[(polyetyleeniglykoli)-2000]-N,N-ditetradekyyliasetamidi (ALC‑0159)
1,2-distearoyyli-sn-glysero-3-fosfokoliini (DSPC)
Kolesteroli
Kaliumkloridi
Kaliumdivetyfosfaatti
Natriumkloridi
Dinatriumfosfaattidihydraatti
Sakkaroosi
Injektionesteisiin käytettävä vesi
natriumhydroksidi (pH:n säätöön)
kloorivetyhappo (pH:n säätöön
Tämä. Olen tehnyt saman havainnon.
Näihin edellämainittuihin voitais kuulla rokotettujen mielipiteitä nyt vai käykö tässä aina näin, että kun faktaa kerrotaan niin lähdetään ulisemaan ja haukkumaan rokottamattomia seuraavalle foorumille?
Yllätys, että täällä kokoontuu taas vähintään 150 älykkyysosamäärän omaavat rokottamattomat tohtorit.
Eikös sitä tänäänkin (vai oliko eilen) uutisissa mainittu, kuinka taas jossakin sairaanhoitopiirissä on monta sairaanhoitajaa ja kätilöä, jotka kieltäytyvät rokotteen ottamisesta mutta ei yhtään lääkäriä, joka toimisi samoin.
Eli asioista parhaiten perillä olevat ottavat rokotteen, koska tietävät siitä olevan hyötyä (= on parempi ottaa rokotus kuin olla ottamatta), ja sairaanhoidon rahvas jättää ottamatta ja tietenkin tietävät kaiken koronastakin paremmin kuin lääkärit...
Toivottavasti noita itsekkäitä älykääpiöitä ei palkata sairaanhoitajiksi ja kätilöiksi enää korona-ajan jälkeenkään vaan korvataan vaikka tuontityövoimalla.
Meidän suvussa ainakin koronarokotteen ottivat juurikin ne Ei niin koulutetut. Korkeasti koulutetut jättivät välistä.Esim minä olen ottanut 2 rokotetta, koulutuspohjani pelkkä yo-kotiäiti. Insinööri- ja tohtorisiskoni eivät ottaneet.
Höpöpuhetta siis ap, sanon omasta kokemuksestani. Enkä kyllä pidä tuollaisista ihmisten vähättelyistä missään asiassa. Oikeasti sivistynyt ihminen, olipahan kouluja käynyt tai ei, on sellainen joka ei alennu haukkumaan muita ihmisiä missään tilanteessa.