IS: Uusi alamuunnos voi tarttua jo kuukauden jälkeen aiemman omikronmuunnoksen aiheuttaman taudin sairastamisesta
– Uusimman tietoni mukaan yli 10 prosenttia on jo BA.2-muunnosta Husin alueella, Husin vt. toimitusjohtajana työskentelevä johtajaylilääkäri Markku Mäkijärvi kertoo Ilta-Sanomille.
Maalis-huhtikuussa lähdetään Suomessa koronan uudelle kierrokselle?
Kommentit (6)
Ei sitä viimekertaistakaan olisi ilman jatkuvaa kuumemittarilla mittaamista huomannut joten hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä viimekertaistakaan olisi ilman jatkuvaa kuumemittarilla mittaamista huomannut joten hohhoijaa.
Ja voit olla varma että seuraavalla kerralla käy samoin?
No hui kauheaa. Nyt varmaan kuolen. Omikron oli meillä niin naurettava lyhyt flunssaoireen puolikas, että ei kyllä mitään merkitystä. Influenssaan toki suhtaudutaan vakavasti, se teki meidän perheessä ikäviä asioita neljä vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla influenssakin (en oo kyllä sitäkään koskaan 38 vuoden aikana sairastanut),
Tyypillinen influenssapotilas sairaalassa on juuri 30-50-vuotias perusterve rokottamaton "en mä tiennyt että influenssa on mulle näin paha" -tyyppi. Lapset, opiskelijat, varusmiehet, lääkärit, hoitajat, suuri osa työikäisistä, riskiryhmäläiset ja vanhukset onneksi rokotetaan. Osa on saanut jo kymmeniä annoksia influenssarokotuksia.
Influenssa voi olla muuten r-a-j-u tauti. Vierestä olen seurannut (en sairaalassa paikan päällä) kun 30-vuotias taisteli elämästä teho-osastolla.
Juujuu. Aivan sama.
Ei tippaakaan kiinnosta enää. En oo saanu tätä hyvin herkästi tarttuvaa kulkutautia tähänkään mennessä, vaikka sen piti heti tarttua kaikille, ainakin meille kaikille kaupan työntekijöille, jotka ilman suojia työskenneltiin kuukausitolkulla taudin alettua jylläämään. Ei ole tarttunut itselle, ei lapsille, ei puolisolle, ei sisaruksille, ei vanhemmille.
Tulkoon jos tulee. Voi tulla influenssakin (en oo kyllä sitäkään koskaan 38 vuoden aikana sairastanut), voi tulla norokin. Syöpä tulee varmuudella jossakin vaiheessa, jos vaan riittävän kauan elää. Sitä on jo syytä pelätäkin. Mutta pelossa ei voi elää, jos aikoo nauttia elämästä.