Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet rokotteiden vastustajat ovat "elämänkoululaisia"?

Vierailija
08.02.2022 |

Miksi monet "rokotekriittiset" elelevät erilaisilla yhteiskunnan tuilla ja koulutus on jäänyt perusasteelle?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo elämänkoululainen. Ammatiltani olen ICT-asentaja. 0 rokotetta otettu. En oo sairastunu vielä.

Vierailija
2/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähteitä tutkimuksiin kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Termi on 'elämäm koulu' (m ja erikseen...)

;)

Vierailija
4/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten perusteella tiedetään, että mitä vähemmän ihmiset tosiasiallisesti asioista tietävät, sitä enemmän he kuvittelevat siitä tietävänsä.

Kun kouluttamaton ihminen ei oikeasti tiedä mistään mitään, kuvittelee olevansa kaikkien alojen asiantuntija.

Vierailija
5/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne rokottamattomat jotka tiedän ovat koulutettuja.

Vierailija
6/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on ihan varmasti monenlaisia rokottamattomien joukossa. Jostain syystä halutaan luoda mielikuvaa, että kyseessä olisivat suurimmaksi osaksi kouluttamattomat ja työttömät.

Uskoisin itse että suurin osa ei edes ole yleisesti rokotevastaisia, vaan suhtautuvat vain varovaisesti uudella tekniikalla valmistettuun rokotteeseen.

Terveisin, koronarokottamaton DI

Vierailija
7/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Termi on 'elämäm koulu' (m ja erikseen...)

;)

Joskus näkee myös muotoa elämäm kolu...

=D

Vierailija
8/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites kun koko ajan mitä pidemmälle mennään niin sitä enemmän tulee lisää rokotekriittisiä. Varmaan elämänkoululaiset vaan lisääntyvät koko ajan.

Kyllä elämämkoululaiset lisääntyy ympäri kehittynyttä maailmaa. Länsimaiset ihmiset tyhmistyvät ja koulutusta väheksytään.

Vierailija
9/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä montaa viikkoa ole kun Ylellä asiantuntijat kitisi sitä kun suurin osa on rokotettu, niin ei ole vertailupohjaa sille onko niistä rokotteista oikeasti hyötyä ja missä määrin.

Vierailija
10/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nykyään muotisana mollausmielessä tuo elämänkoululainen.

Ennen se tarkoitti juoppoa ja nykyään päihteidenkäyttäjää.

Kohta tulee uusi sana.

Vierailija
11/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiltä puuttuu kyky ymmärtää ja sisäistää luettua ja puhuttua tekstiä. On siten helpompi uskoa kaikkea paskaa.

Tässä esimerkki ihmisestä jonka ainoa tietolähde on iltapäivälehdet ja youtube.

Vierailija
12/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin perustat tuon väitteesi?

Itse olen hallintotieteiden maisteri, koronapiikkejä 0. Kukaan ei ole kysynyt tai tilastoinut rokotusstatustani.

Vierailija
13/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites kun koko ajan mitä pidemmälle mennään niin sitä enemmän tulee lisää rokotekriittisiä. Varmaan elämänkoululaiset vaan lisääntyvät koko ajan.

Totta. Menee hetki ja koko maassa on enää kourallinen "oppineita"...

Vierailija
14/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on rokotekriittinen, korkeasti koulutettu nainen. Sairastui koronan vaikeaan tautimuotoon ja joutui teholle viikoiksi. Kärsii edelleen koronan jälkioireista, kuten hengenahdistuksesta. 

Itse olen käynyt ammattikoulun ja ottanut kaksi rokotetta. Olen onnistunut välttymään (tietääkseni)koronalta ihmeen kaupalla, sillä työskentelen vanhainkodissa ja sijaisia ramppaa ovista ja ikkunoista. Moni työkavereistani on sairastunut, osa rokotettuja, osa ei. Kukaan rokotetuista työkavereistani ei joutunut sairaalahoitoon, mutta moni rokottamaton joutui, kaksi ei ole vieläkään pystynyt palaamaan työhönsä, vaikka sairastivat koronan viime syksynä..

Eiköhän tuo Omikron minut kiinni ota.

Vierailija
15/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus, tyhmyys, laiskuus.

Vierailija
16/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustat tuon väitteesi?

Itse olen hallintotieteiden maisteri, koronapiikkejä 0. Kukaan ei ole kysynyt tai tilastoinut rokotusstatustani.

Vaikea uskoa että maisterille olisi vaikeaa ymmärtää yksilön ja suurempien yleistysten eroa. Aina löytyy ryhmistä poikkeuksia.

Vierailija
17/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä matalasti koulutetuissa järjen jättiläisissä on hämmästyttänyt nyt pandemian aikana erityisesti yksi asia. Koeteltuun tutkimusnäyttöön viittaaminen tulkitaan hanakasti osoituksesti siitä, että "ei ajattele itsenäisesti omilla aivoillaan" vaan "uskoo sokeasti auktoriteetteja".

Toisin sanoen, mitä enemmän tieteellisesti tutkittua näyttöä esittää, sitä VÄHEMMÄN sille annetaan painoarvoa. Tämä tekee järjellisen keskustelun mahdottomaksi, koska kuka tahansa "omilla aivoillaan ajatteleva" voi tietenkin väittää mitä lystää, perusteluinaan arkijärki, mutu ja oma tai naapurin fiilis.

Vierailija
18/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten perusteella tiedetään, että mitä vähemmän ihmiset tosiasiallisesti asioista tietävät, sitä enemmän he kuvittelevat siitä tietävänsä.

Kun kouluttamaton ihminen ei oikeasti tiedä mistään mitään, kuvittelee olevansa kaikkien alojen asiantuntija.

Jep ja ne sinun naistutkimuksen ja antropologian opinnot ei auta yhtään mitään silloin kun kyse on materiaalitekniikasta mihin kuuluu ymmärrys maskeista ja virologiasta mihin kuuluu ymmärrys viruksista.

Voi kultapieni!

Olen kyllä koulutukseltani FM, mutta en humanistiselta puolelta, vaan luonnontieteistä.

Vierailija
19/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotekriittiset ovat tutkitusti vähemmän älykkäitä. Tämä nousi eteen kun suljettiin pois koulutus yms. tekijät.

After adjustment for age, sex, and ethnicity, study members with a lower baseline cognition score were markedly more likely to be vaccine hesitant (odds ratio per standard deviation lower score in cognition; 95% confidence interval: 1.76; 1.62, 1.90).

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8133799/

Vierailija
20/79 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nykyään muotisana mollausmielessä tuo elämänkoululainen.

Ennen se tarkoitti juoppoa ja nykyään päihteidenkäyttäjää.

Kohta tulee uusi sana.

Tietyntyyppiset ihmiset käyttävät sitä sanaa itsestään. Esim. Facebookissa on kohdassa "koulutus" maininta elämänkoulusta, elämän kovasta koulusta tai "School of Hard Knocks".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi