Laihtuuko jos syö noin 2000 kaloria päivässä?
Liikuntaa en oo lisänny ja lähtöBMI normaalin ylärajalla. Onko kaloreita liikaa?
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:24"]On liikaa. Jos ei yhtään liikuntaakaan, niin noin 1200-1400 kcal saa olla.
[/quote]
Jos on aikaisemmin syönyt 4000 kaloria, voi hyvinkin 2000 kalorilla laihtua!
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:36"]Laihtuu jos kuluttaa enemmän kuin 2000 kcal.
Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Jos kulutat enemmän kuin syöt, se energian erotus on pakko ottaa elimistössä olevasta vararavinnosta eli rasvasta, eli siis silloin laihtuu, kun elimistön rasva vähenee. Jos taas syö enemmän kuin kuluttaa, kuluttamaton määrä varastoituu elimistöön rasvaksi.
[/quote]
Eiköhän tuon itsestäänselvyyden kaikki tiedä. Ongelmallista asiasta tekee sen, ettei tiedetä paljonko kuluttaa. Kahdella samankokoisella henkilöllä kun voi olla aivan erilaiset kulutukset.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:10"]Liikuntaa en oo lisänny ja lähtöBMI normaalin ylärajalla. Onko kaloreita liikaa?
[/quote]
No eipä tuohon voi täällä antaa suoraa vastausta. Kokeile.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:30"] Riippuu ihan siitä miten paljon liikut. [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:28"] No ei normaalipainoinen laihdu! 100kg ehkä. Mä olen normaalipainoinen ja mun paino alkaa nousta jos syön jatkuvasti 1500 kalorin edestä tai yli. Treenipäivinä ehkä 1800, juhlissa tuon 2000 mutta maanantaina otan takaisin. [/quote] Mikähän kilpirauhasen vajaatoiminta sulla oikein on? Itsekin olen normaalipainoinen ja laihdutan tuolla 2000 kcal ruokavaliolla :D Tuleeko kaikki kalorit pullasta vai oletko pelkkää läskiä vai miten yli 1500 kcal voi lihottaa? [/quote] Paljon hyötyliikuntaa (esim eilen kuokin pihaa 2h), pilatesta yms. En syö pullaa vaan terveellistä vähähiilarista kotiruokaa. Kilppariarvot yms ihanteelliset. Jostain syystä en vain tarvitse paljoa ravintoa (ts kaloreita, ruokaa kyllä), ja tosiaan olen seurannut ihan kiloklubin laskurilla noita määriä ja kaloreita. Nyt kun olen pitänyt kalorit alle 1500/pvä ja satunnaisia 600-800 kalorin päiviä niin viimesyksynä putosi 4 kiloa normaalipainon sisällä ja tänäkeväänä vielä 2 kiloa ihan huomaamatta. Ja alaspäin vain menee, kohta pitää jo pysäyttää sillä en halua alle 60 kiloiseksi enää. [/quote] ehkä oot elänyt niin pitkään tolla alikalorimäärällä että sun kroppa ei enää polta energiaa normaalisti? En oo ikinä pystynyt edes laihduttaessa elämään alle 1700 kcn , ekan vauvan jälkeen jaksoin kaksi viikkoa laskea nettilaskurilla, protskuja oli myös pakko syödä reilusti suositusta enemmän tai tuli nälkä. mieluummin oon sitten liikkunut enemmän. Muuten kuin vauva-aikoina (siis itse saadessani vauvoja;) bmi on ollut 22-23. Jollekinhan tuo on tietty ihan törkee ylipaino (av:lta opittua), mun mielestä liikkuvalle hyvä normaalipaino. Normisti en kaloreita laske, mutta varmasti yli 2000 mennään. Ja oon todella lyhyt. 600-800 kcn påivät kuulostaa omaan korvaan ihan hirveiltä. Pakko kysyä, että eikö sulla ole nälkä koko ajan? Pysyykö kalorit tuollaisena ilman laskemista myös? Jos ihan luonnostaan pystyt noilla menemään, niin sulla varmaan onkin erilainen aineenvaihdunta. Monelle tuo on toooosi vähän. Ja tätä en siis tarkoittanut hyökkäävästi, ihan ihmettelen vaan.
[/quote]
Mä olen aina ollut suht pieni ja siro 38v saakka 3 lapsen jälkeenkin bmi 19, nykyisin n 23 (ikää 55v).
Mulla on ihan normaalisti nälkä mutta syön pieniä annoksia ja vain sen mitä vatsa vetää. Jatkuvaa nälkää en tunne eikä tämä n 1500 kalorin normimäärä tunnu ollenkaan pieneltä, saan syödä jäätelöäkin päivittäin! Syön paljon salaatteja, kasviksia, lihaa (erityisesti pataruokia joissa on vähän kaloreita), pähkinöitä. Herkuttelen viikonloppuisin kakuilla ja syön kerran viikossa makeisiakin.
Mun esimerkkipäivä (ja kyllä, olen oppinut laskemaan annoskoot/kalorit aika tarkasti elämäni aikana vaikken sitä orjallisesti seuraakaan)
- aamulla marjasmoothie ja maitokahvi 75 kaloria (täyttää paremmin kuin puuro tai leipä)
- lounas sekasalaattia, kalaa/kanaa/lihaa/fetaa n 100g, siemeniä ja tilkka oliiviöljyä 400 kcal
- välipala 3-4 parapähkinää 130 kcal, maitokahvi
- päivällinen kotiruokaa esim gulassia 4 dl (ei smetanaa) / smetanakanaa ja riisiä / stroganoffia ja riisiä / broilerin ohutleike + 150g paistettuja perunoita 375/kcal + ruisleipäviipale ja voita 100/kcal
- jäätelötötterö 200 kcal
- maitokahvi
Tuosta tulee vasta 1300 kaloria ja silti vatsa on ihan täynnä - normaalikokoiset annokset!
[/quote]eikai siinä, jos on tarpeeksi kylläinen olo niin varmaan ihan hyvä, terveelliseltähän tuo vaikuttaa ja mielitekojakin mahtuu. Mulla ei illalla tulisi itsellä uni nälän vuoksi tuollaisen päivän jälkeen :D. Ihmisillä on niin erilaiset kropat ja eri tavoitteet, oma tuntemus kai se paras mittari onkin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:11"] [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:30"] Riippuu ihan siitä miten paljon liikut. [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:28"] No ei normaalipainoinen laihdu! 100kg ehkä. Mä olen normaalipainoinen ja mun paino alkaa nousta jos syön jatkuvasti 1500 kalorin edestä tai yli. Treenipäivinä ehkä 1800, juhlissa tuon 2000 mutta maanantaina otan takaisin. [/quote] Mikähän kilpirauhasen vajaatoiminta sulla oikein on? Itsekin olen normaalipainoinen ja laihdutan tuolla 2000 kcal ruokavaliolla :D Tuleeko kaikki kalorit pullasta vai oletko pelkkää läskiä vai miten yli 1500 kcal voi lihottaa? [/quote] Paljon hyötyliikuntaa (esim eilen kuokin pihaa 2h), pilatesta yms. En syö pullaa vaan terveellistä vähähiilarista kotiruokaa. Kilppariarvot yms ihanteelliset. Jostain syystä en vain tarvitse paljoa ravintoa (ts kaloreita, ruokaa kyllä), ja tosiaan olen seurannut ihan kiloklubin laskurilla noita määriä ja kaloreita. Nyt kun olen pitänyt kalorit alle 1500/pvä ja satunnaisia 600-800 kalorin päiviä niin viimesyksynä putosi 4 kiloa normaalipainon sisällä ja tänäkeväänä vielä 2 kiloa ihan huomaamatta. Ja alaspäin vain menee, kohta pitää jo pysäyttää sillä en halua alle 60 kiloiseksi enää. [/quote] ehkä oot elänyt niin pitkään tolla alikalorimäärällä että sun kroppa ei enää polta energiaa normaalisti? En oo ikinä pystynyt edes laihduttaessa elämään alle 1700 kcn , ekan vauvan jälkeen jaksoin kaksi viikkoa laskea nettilaskurilla, protskuja oli myös pakko syödä reilusti suositusta enemmän tai tuli nälkä. mieluummin oon sitten liikkunut enemmän. Muuten kuin vauva-aikoina (siis itse saadessani vauvoja;) bmi on ollut 22-23. Jollekinhan tuo on tietty ihan törkee ylipaino (av:lta opittua), mun mielestä liikkuvalle hyvä normaalipaino. Normisti en kaloreita laske, mutta varmasti yli 2000 mennään. Ja oon todella lyhyt. 600-800 kcn påivät kuulostaa omaan korvaan ihan hirveiltä. Pakko kysyä, että eikö sulla ole nälkä koko ajan? Pysyykö kalorit tuollaisena ilman laskemista myös? Jos ihan luonnostaan pystyt noilla menemään, niin sulla varmaan onkin erilainen aineenvaihdunta. Monelle tuo on toooosi vähän. Ja tätä en siis tarkoittanut hyökkäävästi, ihan ihmettelen vaan. [/quote] Mä olen aina ollut suht pieni ja siro 38v saakka 3 lapsen jälkeenkin bmi 19, nykyisin n 23 (ikää 55v). Mulla on ihan normaalisti nälkä mutta syön pieniä annoksia ja vain sen mitä vatsa vetää. Jatkuvaa nälkää en tunne eikä tämä n 1500 kalorin normimäärä tunnu ollenkaan pieneltä, saan syödä jäätelöäkin päivittäin! Syön paljon salaatteja, kasviksia, lihaa (erityisesti pataruokia joissa on vähän kaloreita), pähkinöitä. Herkuttelen viikonloppuisin kakuilla ja syön kerran viikossa makeisiakin. Mun esimerkkipäivä (ja kyllä, olen oppinut laskemaan annoskoot/kalorit aika tarkasti elämäni aikana vaikken sitä orjallisesti seuraakaan) - aamulla marjasmoothie ja maitokahvi 75 kaloria (täyttää paremmin kuin puuro tai leipä) - lounas sekasalaattia, kalaa/kanaa/lihaa/fetaa n 100g, siemeniä ja tilkka oliiviöljyä 400 kcal - välipala 3-4 parapähkinää 130 kcal, maitokahvi - päivällinen kotiruokaa esim gulassia 4 dl (ei smetanaa) / smetanakanaa ja riisiä / stroganoffia ja riisiä / broilerin ohutleike + 150g paistettuja perunoita 375/kcal + ruisleipäviipale ja voita 100/kcal - jäätelötötterö 200 kcal - maitokahvi Tuosta tulee vasta 1300 kaloria ja silti vatsa on ihan täynnä - normaalikokoiset annokset! [/quote]eikai siinä, jos on tarpeeksi kylläinen olo niin varmaan ihan hyvä, terveelliseltähän tuo vaikuttaa ja mielitekojakin mahtuu. Mulla ei illalla tulisi itsellä uni nälän vuoksi tuollaisen päivän jälkeen :D. Ihmisillä on niin erilaiset kropat ja eri tavoitteet, oma tuntemus kai se paras mittari onkin.
[/quote]
Mitä sitten syöt??
Mun mielestä 2 isoa täysipainoista ateriaa (voi olla myös lämpimiä molemmat) on enemmän kuin tarpeeksi aikuiselle?? Unohdin salaatin ja kasvikset tuosta päivällisestä mutta niitä siis aina lisänä jos mahtuu. Minkälaisia hevosenannoksia syötte? Mun 110kg mies syö saman verran kuin minä, lihapullia tosin tuplasti siihen mitä minä (syön 3 per ateria, mies 5-6). Hän tosin syö iltapalaksi vielä pari voileipää.
Suositeltu liha-annos on 100-150g, keittoannos 3dl jne eli ihan suositusten mukaan syön??
32 jatkaa...
Laitoin juuri kaalilaatikon uuniin, iso uunikokkivuoka ääriään myöten täynnä - tuosta syö 3 henkeä 2 päivänä. Koko satsin kalorit on 1600 eli 267 kcal per annos. Ja tosiaan saa vatsansa täyteen (kaalia, täysjyväriisiä, voissa paistettua jauhelihaa, sipulia). Teen ruuat itse ja ilmeisesti "liian" terveellisesti koska meillä painotetaan makua ja ravitsevuutta enemmän kuin kalorien määrää....
Mä en tosiaankaan viitsi syödä sipsejä tai ranskalaisia vain saadakseni "tarpeeksi" kaloreita.....
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:11"] [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:30"] Riippuu ihan siitä miten paljon liikut. [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:28"] No ei normaalipainoinen laihdu! 100kg ehkä. Mä olen normaalipainoinen ja mun paino alkaa nousta jos syön jatkuvasti 1500 kalorin edestä tai yli. Treenipäivinä ehkä 1800, juhlissa tuon 2000 mutta maanantaina otan takaisin. [/quote] Mikähän kilpirauhasen vajaatoiminta sulla oikein on? Itsekin olen normaalipainoinen ja laihdutan tuolla 2000 kcal ruokavaliolla :D Tuleeko kaikki kalorit pullasta vai oletko pelkkää läskiä vai miten yli 1500 kcal voi lihottaa? [/quote] Paljon hyötyliikuntaa (esim eilen kuokin pihaa 2h), pilatesta yms. En syö pullaa vaan terveellistä vähähiilarista kotiruokaa. Kilppariarvot yms ihanteelliset. Jostain syystä en vain tarvitse paljoa ravintoa (ts kaloreita, ruokaa kyllä), ja tosiaan olen seurannut ihan kiloklubin laskurilla noita määriä ja kaloreita. Nyt kun olen pitänyt kalorit alle 1500/pvä ja satunnaisia 600-800 kalorin päiviä niin viimesyksynä putosi 4 kiloa normaalipainon sisällä ja tänäkeväänä vielä 2 kiloa ihan huomaamatta. Ja alaspäin vain menee, kohta pitää jo pysäyttää sillä en halua alle 60 kiloiseksi enää. [/quote] ehkä oot elänyt niin pitkään tolla alikalorimäärällä että sun kroppa ei enää polta energiaa normaalisti? En oo ikinä pystynyt edes laihduttaessa elämään alle 1700 kcn , ekan vauvan jälkeen jaksoin kaksi viikkoa laskea nettilaskurilla, protskuja oli myös pakko syödä reilusti suositusta enemmän tai tuli nälkä. mieluummin oon sitten liikkunut enemmän. Muuten kuin vauva-aikoina (siis itse saadessani vauvoja;) bmi on ollut 22-23. Jollekinhan tuo on tietty ihan törkee ylipaino (av:lta opittua), mun mielestä liikkuvalle hyvä normaalipaino. Normisti en kaloreita laske, mutta varmasti yli 2000 mennään. Ja oon todella lyhyt. 600-800 kcn påivät kuulostaa omaan korvaan ihan hirveiltä. Pakko kysyä, että eikö sulla ole nälkä koko ajan? Pysyykö kalorit tuollaisena ilman laskemista myös? Jos ihan luonnostaan pystyt noilla menemään, niin sulla varmaan onkin erilainen aineenvaihdunta. Monelle tuo on toooosi vähän. Ja tätä en siis tarkoittanut hyökkäävästi, ihan ihmettelen vaan. [/quote] Mä olen aina ollut suht pieni ja siro 38v saakka 3 lapsen jälkeenkin bmi 19, nykyisin n 23 (ikää 55v). Mulla on ihan normaalisti nälkä mutta syön pieniä annoksia ja vain sen mitä vatsa vetää. Jatkuvaa nälkää en tunne eikä tämä n 1500 kalorin normimäärä tunnu ollenkaan pieneltä, saan syödä jäätelöäkin päivittäin! Syön paljon salaatteja, kasviksia, lihaa (erityisesti pataruokia joissa on vähän kaloreita), pähkinöitä. Herkuttelen viikonloppuisin kakuilla ja syön kerran viikossa makeisiakin. Mun esimerkkipäivä (ja kyllä, olen oppinut laskemaan annoskoot/kalorit aika tarkasti elämäni aikana vaikken sitä orjallisesti seuraakaan) - aamulla marjasmoothie ja maitokahvi 75 kaloria (täyttää paremmin kuin puuro tai leipä) - lounas sekasalaattia, kalaa/kanaa/lihaa/fetaa n 100g, siemeniä ja tilkka oliiviöljyä 400 kcal - välipala 3-4 parapähkinää 130 kcal, maitokahvi - päivällinen kotiruokaa esim gulassia 4 dl (ei smetanaa) / smetanakanaa ja riisiä / stroganoffia ja riisiä / broilerin ohutleike + 150g paistettuja perunoita 375/kcal + ruisleipäviipale ja voita 100/kcal - jäätelötötterö 200 kcal - maitokahvi Tuosta tulee vasta 1300 kaloria ja silti vatsa on ihan täynnä - normaalikokoiset annokset! [/quote]eikai siinä, jos on tarpeeksi kylläinen olo niin varmaan ihan hyvä, terveelliseltähän tuo vaikuttaa ja mielitekojakin mahtuu. Mulla ei illalla tulisi itsellä uni nälän vuoksi tuollaisen päivän jälkeen :D. Ihmisillä on niin erilaiset kropat ja eri tavoitteet, oma tuntemus kai se paras mittari onkin.
[/quote]
Mitä sitten syöt??
Mun mielestä 2 isoa täysipainoista ateriaa (voi olla myös lämpimiä molemmat) on enemmän kuin tarpeeksi aikuiselle?? Unohdin salaatin ja kasvikset tuosta päivällisestä mutta niitä siis aina lisänä jos mahtuu. Minkälaisia hevosenannoksia syötte? Mun 110kg mies syö saman verran kuin minä, lihapullia tosin tuplasti siihen mitä minä (syön 3 per ateria, mies 5-6). Hän tosin syö iltapalaksi vielä pari voileipää.
Suositeltu liha-annos on 100-150g, keittoannos 3dl jne eli ihan suositusten mukaan syön??
[/quote] suosituksista sen verran että 1300 on kyllä alle normaalinaisen kalorisuosituksen, jos se on sulle sopiva, niin eihän se silloin haittaa. En kyllä missään nimessä enkä missään maailmassa usko sitä että miehesi noilla ruuilla enää tuolla painolla eläisi :D! Duodecimin peruskulutuslaskuri tarjoaa 50 v 110 kg miehelle 2795 ckal, eli tuplasti tuon. 60 kg, 30-60 v naisellekin arviokulutus on 1745 ckal. Liikunta vielä lisää kulutusta. Itse söisin tuohon lisäksi useamman juustoleivän, rahkan ja ehkä pari kananmunaa. Muuten tosiaan itksin ja söisin kynsiä yönälkääni, tai joutuisin vaihtoehtoisesti lopettamaan kaiken liikunnan. Jollekin toiselle mun proteiinimäärä on taas ehkä överi. Sun syömisessä ei siis mielestäni ole mitään "huonoa", mutta pitäisin noin alhaista energiantarvetta enemmänkin poikkeuksena kuin sääntönä.
Sekin vähän riippuu mistä roikkuu. Itse elin pari vuotta 400-900 kalorilla ja painoni ei laskenut alkusysäyksen jälkeen ollenkaan, olen siis 174/78, 21-vuotias. En tiedä, olinko sillä kuuluisalla säästöliekillä, mutta selvästikin liian vähän kaloreita ei laihdut myöskään yhtään.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:30"] [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:11"] [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:30"] Riippuu ihan siitä miten paljon liikut. [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:28"] No ei normaalipainoinen laihdu! 100kg ehkä. Mä olen normaalipainoinen ja mun paino alkaa nousta jos syön jatkuvasti 1500 kalorin edestä tai yli. Treenipäivinä ehkä 1800, juhlissa tuon 2000 mutta maanantaina otan takaisin. [/quote] Mikähän kilpirauhasen vajaatoiminta sulla oikein on? Itsekin olen normaalipainoinen ja laihdutan tuolla 2000 kcal ruokavaliolla :D Tuleeko kaikki kalorit pullasta vai oletko pelkkää läskiä vai miten yli 1500 kcal voi lihottaa? [/quote] Paljon hyötyliikuntaa (esim eilen kuokin pihaa 2h), pilatesta yms. En syö pullaa vaan terveellistä vähähiilarista kotiruokaa. Kilppariarvot yms ihanteelliset. Jostain syystä en vain tarvitse paljoa ravintoa (ts kaloreita, ruokaa kyllä), ja tosiaan olen seurannut ihan kiloklubin laskurilla noita määriä ja kaloreita. Nyt kun olen pitänyt kalorit alle 1500/pvä ja satunnaisia 600-800 kalorin päiviä niin viimesyksynä putosi 4 kiloa normaalipainon sisällä ja tänäkeväänä vielä 2 kiloa ihan huomaamatta. Ja alaspäin vain menee, kohta pitää jo pysäyttää sillä en halua alle 60 kiloiseksi enää. [/quote] ehkä oot elänyt niin pitkään tolla alikalorimäärällä että sun kroppa ei enää polta energiaa normaalisti? En oo ikinä pystynyt edes laihduttaessa elämään alle 1700 kcn , ekan vauvan jälkeen jaksoin kaksi viikkoa laskea nettilaskurilla, protskuja oli myös pakko syödä reilusti suositusta enemmän tai tuli nälkä. mieluummin oon sitten liikkunut enemmän. Muuten kuin vauva-aikoina (siis itse saadessani vauvoja;) bmi on ollut 22-23. Jollekinhan tuo on tietty ihan törkee ylipaino (av:lta opittua), mun mielestä liikkuvalle hyvä normaalipaino. Normisti en kaloreita laske, mutta varmasti yli 2000 mennään. Ja oon todella lyhyt. 600-800 kcn påivät kuulostaa omaan korvaan ihan hirveiltä. Pakko kysyä, että eikö sulla ole nälkä koko ajan? Pysyykö kalorit tuollaisena ilman laskemista myös? Jos ihan luonnostaan pystyt noilla menemään, niin sulla varmaan onkin erilainen aineenvaihdunta. Monelle tuo on toooosi vähän. Ja tätä en siis tarkoittanut hyökkäävästi, ihan ihmettelen vaan. [/quote] Mä olen aina ollut suht pieni ja siro 38v saakka 3 lapsen jälkeenkin bmi 19, nykyisin n 23 (ikää 55v). Mulla on ihan normaalisti nälkä mutta syön pieniä annoksia ja vain sen mitä vatsa vetää. Jatkuvaa nälkää en tunne eikä tämä n 1500 kalorin normimäärä tunnu ollenkaan pieneltä, saan syödä jäätelöäkin päivittäin! Syön paljon salaatteja, kasviksia, lihaa (erityisesti pataruokia joissa on vähän kaloreita), pähkinöitä. Herkuttelen viikonloppuisin kakuilla ja syön kerran viikossa makeisiakin. Mun esimerkkipäivä (ja kyllä, olen oppinut laskemaan annoskoot/kalorit aika tarkasti elämäni aikana vaikken sitä orjallisesti seuraakaan) - aamulla marjasmoothie ja maitokahvi 75 kaloria (täyttää paremmin kuin puuro tai leipä) - lounas sekasalaattia, kalaa/kanaa/lihaa/fetaa n 100g, siemeniä ja tilkka oliiviöljyä 400 kcal - välipala 3-4 parapähkinää 130 kcal, maitokahvi - päivällinen kotiruokaa esim gulassia 4 dl (ei smetanaa) / smetanakanaa ja riisiä / stroganoffia ja riisiä / broilerin ohutleike + 150g paistettuja perunoita 375/kcal + ruisleipäviipale ja voita 100/kcal - jäätelötötterö 200 kcal - maitokahvi Tuosta tulee vasta 1300 kaloria ja silti vatsa on ihan täynnä - normaalikokoiset annokset! [/quote]eikai siinä, jos on tarpeeksi kylläinen olo niin varmaan ihan hyvä, terveelliseltähän tuo vaikuttaa ja mielitekojakin mahtuu. Mulla ei illalla tulisi itsellä uni nälän vuoksi tuollaisen päivän jälkeen :D. Ihmisillä on niin erilaiset kropat ja eri tavoitteet, oma tuntemus kai se paras mittari onkin. [/quote] Mitä sitten syöt?? Mun mielestä 2 isoa täysipainoista ateriaa (voi olla myös lämpimiä molemmat) on enemmän kuin tarpeeksi aikuiselle?? Unohdin salaatin ja kasvikset tuosta päivällisestä mutta niitä siis aina lisänä jos mahtuu. Minkälaisia hevosenannoksia syötte? Mun 110kg mies syö saman verran kuin minä, lihapullia tosin tuplasti siihen mitä minä (syön 3 per ateria, mies 5-6). Hän tosin syö iltapalaksi vielä pari voileipää. Suositeltu liha-annos on 100-150g, keittoannos 3dl jne eli ihan suositusten mukaan syön?? [/quote] suosituksista sen verran että 1300 on kyllä alle normaalinaisen kalorisuosituksen, jos se on sulle sopiva, niin eihän se silloin haittaa. En kyllä missään nimessä enkä missään maailmassa usko sitä että miehesi noilla ruuilla enää tuolla painolla eläisi :D! Duodecimin peruskulutuslaskuri tarjoaa 50 v 110 kg miehelle 2795 ckal, eli tuplasti tuon. 60 kg, 30-60 v naisellekin arviokulutus on 1745 ckal. Liikunta vielä lisää kulutusta. Itse söisin tuohon lisäksi useamman juustoleivän, rahkan ja ehkä pari kananmunaa. Muuten tosiaan itksin ja söisin kynsiä yönälkääni, tai joutuisin vaihtoehtoisesti lopettamaan kaiken liikunnan. Jollekin toiselle mun proteiinimäärä on taas ehkä överi. Sun syömisessä ei siis mielestäni ole mitään "huonoa", mutta pitäisin noin alhaista energiantarvetta enemmänkin poikkeuksena kuin sääntönä.
[/quote]
Paljon mahdollista. Mun mitattu peruskulutus on n 1250 kaloria eli paljoa tuon yli ei mene. En vain saa alas kuin joskus juhlissa.
Mun mies on tosiaan poikkeuksellisen pieniruokainen myös, eläisi pelkällä kahvilla jos en vahtisi hänen syömisiään. Diabeetikolle (2 tyyppi) kuitenkin tuo säännöllinen syöminen on tosi tärkeää, 15-20 kilon ylipainon hankki ennen meidän yhdessäoloa 20v sitten roskaruualla ja limuilla.
Esim viimeviikolla olimme reissussa ja meille kummallekin oli äärimmäisen vaikeaa syödä ns full-english-breakfast mikä hotellissa oli tarjolla. Ekana aamuna otettiin 2 siivua pekonia, 2 makkaraa ja 1 paistettu muna mutta toisena päivänä pyydettiin jo jättämään pekonit pois:) Tosin tuohon lisäksi desi jugurttia, tuoreita marjoja ja siivu paahtoleipää joten poikkeuksellisen runsas meille kuitenkin! Ja sitten vaan lounas (esim 1/2 hummeri tai 12 simpukkaa ja salaattia) ja päivällinen (2-3 ruokalajia) eikä välipaloja ja olimme oikein tyytyväisiä molemmat. Ja mieskin käy salilla + tekee kaikenlaista fyysistä ja selviää oikein hyvin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:30"] [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:11"] [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:30"] Riippuu ihan siitä miten paljon liikut. [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:28"] No ei normaalipainoinen laihdu! 100kg ehkä. Mä olen normaalipainoinen ja mun paino alkaa nousta jos syön jatkuvasti 1500 kalorin edestä tai yli. Treenipäivinä ehkä 1800, juhlissa tuon 2000 mutta maanantaina otan takaisin. [/quote] Mikähän kilpirauhasen vajaatoiminta sulla oikein on? Itsekin olen normaalipainoinen ja laihdutan tuolla 2000 kcal ruokavaliolla :D Tuleeko kaikki kalorit pullasta vai oletko pelkkää läskiä vai miten yli 1500 kcal voi lihottaa? [/quote] Paljon hyötyliikuntaa (esim eilen kuokin pihaa 2h), pilatesta yms. En syö pullaa vaan terveellistä vähähiilarista kotiruokaa. Kilppariarvot yms ihanteelliset. Jostain syystä en vain tarvitse paljoa ravintoa (ts kaloreita, ruokaa kyllä), ja tosiaan olen seurannut ihan kiloklubin laskurilla noita määriä ja kaloreita. Nyt kun olen pitänyt kalorit alle 1500/pvä ja satunnaisia 600-800 kalorin päiviä niin viimesyksynä putosi 4 kiloa normaalipainon sisällä ja tänäkeväänä vielä 2 kiloa ihan huomaamatta. Ja alaspäin vain menee, kohta pitää jo pysäyttää sillä en halua alle 60 kiloiseksi enää. [/quote] ehkä oot elänyt niin pitkään tolla alikalorimäärällä että sun kroppa ei enää polta energiaa normaalisti? En oo ikinä pystynyt edes laihduttaessa elämään alle 1700 kcn , ekan vauvan jälkeen jaksoin kaksi viikkoa laskea nettilaskurilla, protskuja oli myös pakko syödä reilusti suositusta enemmän tai tuli nälkä. mieluummin oon sitten liikkunut enemmän. Muuten kuin vauva-aikoina (siis itse saadessani vauvoja;) bmi on ollut 22-23. Jollekinhan tuo on tietty ihan törkee ylipaino (av:lta opittua), mun mielestä liikkuvalle hyvä normaalipaino. Normisti en kaloreita laske, mutta varmasti yli 2000 mennään. Ja oon todella lyhyt. 600-800 kcn påivät kuulostaa omaan korvaan ihan hirveiltä. Pakko kysyä, että eikö sulla ole nälkä koko ajan? Pysyykö kalorit tuollaisena ilman laskemista myös? Jos ihan luonnostaan pystyt noilla menemään, niin sulla varmaan onkin erilainen aineenvaihdunta. Monelle tuo on toooosi vähän. Ja tätä en siis tarkoittanut hyökkäävästi, ihan ihmettelen vaan. [/quote] Mä olen aina ollut suht pieni ja siro 38v saakka 3 lapsen jälkeenkin bmi 19, nykyisin n 23 (ikää 55v). Mulla on ihan normaalisti nälkä mutta syön pieniä annoksia ja vain sen mitä vatsa vetää. Jatkuvaa nälkää en tunne eikä tämä n 1500 kalorin normimäärä tunnu ollenkaan pieneltä, saan syödä jäätelöäkin päivittäin! Syön paljon salaatteja, kasviksia, lihaa (erityisesti pataruokia joissa on vähän kaloreita), pähkinöitä. Herkuttelen viikonloppuisin kakuilla ja syön kerran viikossa makeisiakin. Mun esimerkkipäivä (ja kyllä, olen oppinut laskemaan annoskoot/kalorit aika tarkasti elämäni aikana vaikken sitä orjallisesti seuraakaan) - aamulla marjasmoothie ja maitokahvi 75 kaloria (täyttää paremmin kuin puuro tai leipä) - lounas sekasalaattia, kalaa/kanaa/lihaa/fetaa n 100g, siemeniä ja tilkka oliiviöljyä 400 kcal - välipala 3-4 parapähkinää 130 kcal, maitokahvi - päivällinen kotiruokaa esim gulassia 4 dl (ei smetanaa) / smetanakanaa ja riisiä / stroganoffia ja riisiä / broilerin ohutleike + 150g paistettuja perunoita 375/kcal + ruisleipäviipale ja voita 100/kcal - jäätelötötterö 200 kcal - maitokahvi Tuosta tulee vasta 1300 kaloria ja silti vatsa on ihan täynnä - normaalikokoiset annokset! [/quote]eikai siinä, jos on tarpeeksi kylläinen olo niin varmaan ihan hyvä, terveelliseltähän tuo vaikuttaa ja mielitekojakin mahtuu. Mulla ei illalla tulisi itsellä uni nälän vuoksi tuollaisen päivän jälkeen :D. Ihmisillä on niin erilaiset kropat ja eri tavoitteet, oma tuntemus kai se paras mittari onkin. [/quote] Mitä sitten syöt?? Mun mielestä 2 isoa täysipainoista ateriaa (voi olla myös lämpimiä molemmat) on enemmän kuin tarpeeksi aikuiselle?? Unohdin salaatin ja kasvikset tuosta päivällisestä mutta niitä siis aina lisänä jos mahtuu. Minkälaisia hevosenannoksia syötte? Mun 110kg mies syö saman verran kuin minä, lihapullia tosin tuplasti siihen mitä minä (syön 3 per ateria, mies 5-6). Hän tosin syö iltapalaksi vielä pari voileipää. Suositeltu liha-annos on 100-150g, keittoannos 3dl jne eli ihan suositusten mukaan syön?? [/quote] suosituksista sen verran että 1300 on kyllä alle normaalinaisen kalorisuosituksen, jos se on sulle sopiva, niin eihän se silloin haittaa. En kyllä missään nimessä enkä missään maailmassa usko sitä että miehesi noilla ruuilla enää tuolla painolla eläisi :D! Duodecimin peruskulutuslaskuri tarjoaa 50 v 110 kg miehelle 2795 ckal, eli tuplasti tuon. 60 kg, 30-60 v naisellekin arviokulutus on 1745 ckal. Liikunta vielä lisää kulutusta. Itse söisin tuohon lisäksi useamman juustoleivän, rahkan ja ehkä pari kananmunaa. Muuten tosiaan itksin ja söisin kynsiä yönälkääni, tai joutuisin vaihtoehtoisesti lopettamaan kaiken liikunnan. Jollekin toiselle mun proteiinimäärä on taas ehkä överi. Sun syömisessä ei siis mielestäni ole mitään "huonoa", mutta pitäisin noin alhaista energiantarvetta enemmänkin poikkeuksena kuin sääntönä.
[/quote]
Paljon mahdollista. Mun mitattu peruskulutus on n 1250 kaloria eli paljoa tuon yli ei mene. En vain saa alas kuin joskus juhlissa.
Mun mies on tosiaan poikkeuksellisen pieniruokainen myös, eläisi pelkällä kahvilla jos en vahtisi hänen syömisiään. Diabeetikolle (2 tyyppi) kuitenkin tuo säännöllinen syöminen on tosi tärkeää, 15-20 kilon ylipainon hankki ennen meidän yhdessäoloa 20v sitten roskaruualla ja limuilla.
Esim viimeviikolla olimme reissussa ja meille kummallekin oli äärimmäisen vaikeaa syödä ns full-english-breakfast mikä hotellissa oli tarjolla. Ekana aamuna otettiin 2 siivua pekonia, 2 makkaraa ja 1 paistettu muna mutta toisena päivänä pyydettiin jo jättämään pekonit pois:) Tosin tuohon lisäksi desi jugurttia, tuoreita marjoja ja siivu paahtoleipää joten poikkeuksellisen runsas meille kuitenkin! Ja sitten vaan lounas (esim 1/2 hummeri tai 12 simpukkaa ja salaattia) ja päivällinen (2-3 ruokalajia) eikä välipaloja ja olimme oikein tyytyväisiä molemmat. Ja mieskin käy salilla + tekee kaikenlaista fyysistä ja selviää oikein hyvin.
[/quote] on kai se sitten munkin vaan uskottava :). Voi olla hyväkin että molemmat on saman tyylisiä. mun mieskin on isoruokainen, kiskoo myös sipsejä ja suklaata kourakaupalla urheilun jälkeen, ei näy missään. Itse en voi herkkuja paljon syödä jos haluan että paino on kurissa. Oon toki parikymmentä vuotta nuorempi ja ikä vaikuttaa kaikkien aineenvaihduntaan, huomaan itsekin että kroppa hidastuu vähitellen, ei voi enää yhtä paljon syödä kuin ennen. Mutta all in all siis, ap:n kannattaa vaan testailla, voi olla sellainen että tarvitsee kovat miinuskalorit, tai voi olla niitä, joilla liian vähä ruoka vetää kropan jumiin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:11"] [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:30"] [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:11"] [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:30"] Riippuu ihan siitä miten paljon liikut. [quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:28"] No ei normaalipainoinen laihdu! 100kg ehkä. Mä olen normaalipainoinen ja mun paino alkaa nousta jos syön jatkuvasti 1500 kalorin edestä tai yli. Treenipäivinä ehkä 1800, juhlissa tuon 2000 mutta maanantaina otan takaisin. [/quote] Mikähän kilpirauhasen vajaatoiminta sulla oikein on? Itsekin olen normaalipainoinen ja laihdutan tuolla 2000 kcal ruokavaliolla :D Tuleeko kaikki kalorit pullasta vai oletko pelkkää läskiä vai miten yli 1500 kcal voi lihottaa? [/quote] Paljon hyötyliikuntaa (esim eilen kuokin pihaa 2h), pilatesta yms. En syö pullaa vaan terveellistä vähähiilarista kotiruokaa. Kilppariarvot yms ihanteelliset. Jostain syystä en vain tarvitse paljoa ravintoa (ts kaloreita, ruokaa kyllä), ja tosiaan olen seurannut ihan kiloklubin laskurilla noita määriä ja kaloreita. Nyt kun olen pitänyt kalorit alle 1500/pvä ja satunnaisia 600-800 kalorin päiviä niin viimesyksynä putosi 4 kiloa normaalipainon sisällä ja tänäkeväänä vielä 2 kiloa ihan huomaamatta. Ja alaspäin vain menee, kohta pitää jo pysäyttää sillä en halua alle 60 kiloiseksi enää. [/quote] ehkä oot elänyt niin pitkään tolla alikalorimäärällä että sun kroppa ei enää polta energiaa normaalisti? En oo ikinä pystynyt edes laihduttaessa elämään alle 1700 kcn , ekan vauvan jälkeen jaksoin kaksi viikkoa laskea nettilaskurilla, protskuja oli myös pakko syödä reilusti suositusta enemmän tai tuli nälkä. mieluummin oon sitten liikkunut enemmän. Muuten kuin vauva-aikoina (siis itse saadessani vauvoja;) bmi on ollut 22-23. Jollekinhan tuo on tietty ihan törkee ylipaino (av:lta opittua), mun mielestä liikkuvalle hyvä normaalipaino. Normisti en kaloreita laske, mutta varmasti yli 2000 mennään. Ja oon todella lyhyt. 600-800 kcn påivät kuulostaa omaan korvaan ihan hirveiltä. Pakko kysyä, että eikö sulla ole nälkä koko ajan? Pysyykö kalorit tuollaisena ilman laskemista myös? Jos ihan luonnostaan pystyt noilla menemään, niin sulla varmaan onkin erilainen aineenvaihdunta. Monelle tuo on toooosi vähän. Ja tätä en siis tarkoittanut hyökkäävästi, ihan ihmettelen vaan. [/quote] Mä olen aina ollut suht pieni ja siro 38v saakka 3 lapsen jälkeenkin bmi 19, nykyisin n 23 (ikää 55v). Mulla on ihan normaalisti nälkä mutta syön pieniä annoksia ja vain sen mitä vatsa vetää. Jatkuvaa nälkää en tunne eikä tämä n 1500 kalorin normimäärä tunnu ollenkaan pieneltä, saan syödä jäätelöäkin päivittäin! Syön paljon salaatteja, kasviksia, lihaa (erityisesti pataruokia joissa on vähän kaloreita), pähkinöitä. Herkuttelen viikonloppuisin kakuilla ja syön kerran viikossa makeisiakin. Mun esimerkkipäivä (ja kyllä, olen oppinut laskemaan annoskoot/kalorit aika tarkasti elämäni aikana vaikken sitä orjallisesti seuraakaan) - aamulla marjasmoothie ja maitokahvi 75 kaloria (täyttää paremmin kuin puuro tai leipä) - lounas sekasalaattia, kalaa/kanaa/lihaa/fetaa n 100g, siemeniä ja tilkka oliiviöljyä 400 kcal - välipala 3-4 parapähkinää 130 kcal, maitokahvi - päivällinen kotiruokaa esim gulassia 4 dl (ei smetanaa) / smetanakanaa ja riisiä / stroganoffia ja riisiä / broilerin ohutleike + 150g paistettuja perunoita 375/kcal + ruisleipäviipale ja voita 100/kcal - jäätelötötterö 200 kcal - maitokahvi Tuosta tulee vasta 1300 kaloria ja silti vatsa on ihan täynnä - normaalikokoiset annokset! [/quote]eikai siinä, jos on tarpeeksi kylläinen olo niin varmaan ihan hyvä, terveelliseltähän tuo vaikuttaa ja mielitekojakin mahtuu. Mulla ei illalla tulisi itsellä uni nälän vuoksi tuollaisen päivän jälkeen :D. Ihmisillä on niin erilaiset kropat ja eri tavoitteet, oma tuntemus kai se paras mittari onkin. [/quote] Mitä sitten syöt?? Mun mielestä 2 isoa täysipainoista ateriaa (voi olla myös lämpimiä molemmat) on enemmän kuin tarpeeksi aikuiselle?? Unohdin salaatin ja kasvikset tuosta päivällisestä mutta niitä siis aina lisänä jos mahtuu. Minkälaisia hevosenannoksia syötte? Mun 110kg mies syö saman verran kuin minä, lihapullia tosin tuplasti siihen mitä minä (syön 3 per ateria, mies 5-6). Hän tosin syö iltapalaksi vielä pari voileipää. Suositeltu liha-annos on 100-150g, keittoannos 3dl jne eli ihan suositusten mukaan syön?? [/quote] suosituksista sen verran että 1300 on kyllä alle normaalinaisen kalorisuosituksen, jos se on sulle sopiva, niin eihän se silloin haittaa. En kyllä missään nimessä enkä missään maailmassa usko sitä että miehesi noilla ruuilla enää tuolla painolla eläisi :D! Duodecimin peruskulutuslaskuri tarjoaa 50 v 110 kg miehelle 2795 ckal, eli tuplasti tuon. 60 kg, 30-60 v naisellekin arviokulutus on 1745 ckal. Liikunta vielä lisää kulutusta. Itse söisin tuohon lisäksi useamman juustoleivän, rahkan ja ehkä pari kananmunaa. Muuten tosiaan itksin ja söisin kynsiä yönälkääni, tai joutuisin vaihtoehtoisesti lopettamaan kaiken liikunnan. Jollekin toiselle mun proteiinimäärä on taas ehkä överi. Sun syömisessä ei siis mielestäni ole mitään "huonoa", mutta pitäisin noin alhaista energiantarvetta enemmänkin poikkeuksena kuin sääntönä. [/quote] Paljon mahdollista. Mun mitattu peruskulutus on n 1250 kaloria eli paljoa tuon yli ei mene. En vain saa alas kuin joskus juhlissa. Mun mies on tosiaan poikkeuksellisen pieniruokainen myös, eläisi pelkällä kahvilla jos en vahtisi hänen syömisiään. Diabeetikolle (2 tyyppi) kuitenkin tuo säännöllinen syöminen on tosi tärkeää, 15-20 kilon ylipainon hankki ennen meidän yhdessäoloa 20v sitten roskaruualla ja limuilla. Esim viimeviikolla olimme reissussa ja meille kummallekin oli äärimmäisen vaikeaa syödä ns full-english-breakfast mikä hotellissa oli tarjolla. Ekana aamuna otettiin 2 siivua pekonia, 2 makkaraa ja 1 paistettu muna mutta toisena päivänä pyydettiin jo jättämään pekonit pois:) Tosin tuohon lisäksi desi jugurttia, tuoreita marjoja ja siivu paahtoleipää joten poikkeuksellisen runsas meille kuitenkin! Ja sitten vaan lounas (esim 1/2 hummeri tai 12 simpukkaa ja salaattia) ja päivällinen (2-3 ruokalajia) eikä välipaloja ja olimme oikein tyytyväisiä molemmat. Ja mieskin käy salilla + tekee kaikenlaista fyysistä ja selviää oikein hyvin. [/quote] on kai se sitten munkin vaan uskottava :). Voi olla hyväkin että molemmat on saman tyylisiä. mun mieskin on isoruokainen, kiskoo myös sipsejä ja suklaata kourakaupalla urheilun jälkeen, ei näy missään. Itse en voi herkkuja paljon syödä jos haluan että paino on kurissa. Oon toki parikymmentä vuotta nuorempi ja ikä vaikuttaa kaikkien aineenvaihduntaan, huomaan itsekin että kroppa hidastuu vähitellen, ei voi enää yhtä paljon syödä kuin ennen. Mutta all in all siis, ap:n kannattaa vaan testailla, voi olla sellainen että tarvitsee kovat miinuskalorit, tai voi olla niitä, joilla liian vähä ruoka vetää kropan jumiin.
[/quote]
Kyllä sitä välillä itsekin ihmettelee kun näkee muiden syövän rekkakuskin annoksia, naistenkin:D Mutta ehkä näin 50+ ei enää tarvitse niin paljon ravintoa, ennemmin nautiskelee pieniä annoksia kaikkia herkkuja mitä mieli tekee.
No juuri työterveydenhoitajan kanssa tehtiin ruokavalio, jossa ideana on pitää kalorit tuossa 1700-1800 päivässä. Oma kehoni kuluttaa ihan normi elintoiminnoissa 1400kcal. Tähän on lisäksi liikunta ohjelma. Olen laihtunut. Työni on fyysinen keskiraskaaksi luettava työ. Normikulutuksekseni jolla en liho enkä laihdu on laskettu harrastamallani liikunnalla juurikin tuo 2000kcal päivässä. Olen 165cm pitkä. Paino aloittaessa oli 74kiloa.
Riippuu siitä, paljonko kuluttaa ja minkä painoinen on.
Näkemättä ihmistä ja tietämättä mitä ihminen päivän aikana tekee on mahdotonta sanoa tohon yhtään mitään.
On liikaa. Jos ei yhtään liikuntaakaan, niin noin 1200-1400 kcal saa olla.
Olen itse samassa tilanteessa, 6kg haluan vielä pois ja normin ylärajoilla. Juoksen pari kertaa viikossa noin 7km lenkkejä, jumppaan käsiä ja vatsaa kotona ja sen lisäksi arkiliikuntaa lasten/koiran kanssa, mutta en laihtunut 2000 kalorilla. Paino kyllä pysyi samassa mutta kun tipautin kalorit 1400-1500 niin johan alkoi tapahtumaan. Lasku on ollut sellaista puoli kiloa viikossa eli ihan passeli. Kirjaan ruokani kiloklubiin.
No ei normaalipainoinen laihdu! 100kg ehkä.
Mä olen normaalipainoinen ja mun paino alkaa nousta jos syön jatkuvasti 1500 kalorin edestä tai yli. Treenipäivinä ehkä 1800, juhlissa tuon 2000 mutta maanantaina otan takaisin.
Kaksi samanpainoista ihmistä, normaalin painon ylärajoilla, jos katsotaan BMI:tä mikä on surkein mittari ikinä kun ei kerro kehonkoostumuksesta mitään, voivat kuluttaa lepotilassa ihan eri verran. Sillä se kenellä niitä lihaksia on kuluttaa sohvalla maatessaankin enemmän kuin se kenellä lihaksia ei juurikaan löydy.
Riippuu ihan siitä miten paljon liikut.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:28"]
No ei normaalipainoinen laihdu! 100kg ehkä.
Mä olen normaalipainoinen ja mun paino alkaa nousta jos syön jatkuvasti 1500 kalorin edestä tai yli. Treenipäivinä ehkä 1800, juhlissa tuon 2000 mutta maanantaina otan takaisin.
[/quote]
Mikähän kilpirauhasen vajaatoiminta sulla oikein on? Itsekin olen normaalipainoinen ja laihdutan tuolla 2000 kcal ruokavaliolla :D Tuleeko kaikki kalorit pullasta vai oletko pelkkää läskiä vai miten yli 1500 kcal voi lihottaa?
Laihtuu jos kuluttaa enemmän kuin 2000 kcal.
Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Jos kulutat enemmän kuin syöt, se energian erotus on pakko ottaa elimistössä olevasta vararavinnosta eli rasvasta, eli siis silloin laihtuu, kun elimistön rasva vähenee. Jos taas syö enemmän kuin kuluttaa, kuluttamaton määrä varastoituu elimistöön rasvaksi.