Kuvaile juhannussuunnitelmasi
Huviretki skärgårdenissa vai perskännit Himoksella?
Millainen juhannusta tapaatte viettää? Teettekö juhannustaikoja? Mikä ennalta-arvattava piirre yllättää tai "pilaa" juhannuksen usein vuosi toisensa jälkeen.
Kommentit (29)
Ystävien kanssa talviasuttavalla, hyvinvarustellulla mökillä. Meitä on 5 aikuista, ei lapsia. Paljon hyvää ruokaa, viiniä, saunomista, ulkoilua, yhdessäoloa. Menussa tänään äyriäisilta, huomenna fondueta ja lauantaina grillataan kaikenlaista + on salaatteja. Amerikkalaisia pannukakkuja paistellaan jossain vaiheessa.
Viisi sanaa ja yksi bonussana: Orange is the new black. Netflix.
Syödään herkkuaamiainen/lounas huomenna kotona: itse tehtyä perunasalaattia, lohta ja uppomunaa. Sitten mennään grillaamaan kavereiden kanssa hodareita iltapäivällä. Aion juoda yhden 0,33 siiderin ja yhden 0,33 oluen. Minulla on kipsi ja joudun syömään vielä Buranaa ja Paratabsia, joten en uskalla enempää. Sitten tullaan kotiin ja katsotaan jotain netflixistä, mies juo varmaan lisää olutta ja minä vissyä.
Piknik järven rantaan oli tarkoituksena, mutta näillä keleillä se taitaa jäädä. Ollaan siis meillä kaveriporukalla ja vietetään iltaa hyvän ruoan ja viinin parissa. Ehkäpä pelataan jotain seura- tai ulkopeliä. Tarjoilen ainakin itsetehtyjä miniburgereita liha- ja vegaaniversioina, sekä salaattia ja jotain pikkusuolaista ja -makeaa. Jääkaapissa on chardonnayta ja olutta viilenemässä.
Mökillä. Istun kokolla sukulaisten kanssa ja nautimme tulen loimusta vaikka sataisi tai olisi sääskiä. Lapset touhuaa rannassa ja kantaa puuta nuotioon, leikkivät palavilla kepeillä, sytyttävät niitä ja sammuttavat järvessä. Perinteisesti pienimmät lapset kastelevat useammat kengät ja vaatteet. Minun lapset on jo niin isoja ettei tarvi enää stressata. Lasketaan verkot ja saadaan ehkä kalaa. Lapset lämmittää saunaa tuntitolkulla joka päivä ja ehkä uskalletaan käydä järvessä riisumassa talviturkki. Pelataan korttia, sulkapalloa, petankkia, krokettia ja mölkkyä. Grillataan, saa juoda halutessaan viiniä tai olutta. Koskaan ei ole riidelty, toivottavasti ei nytkään. Loma on loma, vaikka rakeita sataisi.
Perjantaina käydään kaupassa, pestään pyykkiä, siivotaan, maksetaan laskuja. Illalla syödään jotain hyvää ja katsotaan telkkaria. Lauantaina viedään kissat hoitoon ja pakkaillaan laukkuja. Sunnuntai-aamuna kukonlaulun aikaan lentokentälle ja lomalle ulkomaille useiksi viikoiksi. Aah :-)
jossen olisi raskaana, vetäisin perskännnit himoksella kun mies on siellä töissä ;D sen sijan olen lasten kanssa kotona ja aattona mummolassa, ja toivon jalat ristissä että vauva ei halua syntyä Just Nyt.
Ostan jotain herkkuja ja katson miehen kanssa Netflixistä sarjoja ja elokuvia. Nukun välillä.