Haluaisin muuttaa pois Suomesta
Minulla ei ole täällä mitään. Ihmiset ovat tylyjä omannavantuijottajia. Kukaan ei halua tutustua uusiin ihmisiin, ei juttele vieraille eikä tervehdi ehkä edes naapuria. Inhottaa tää henkinen kylmyys ja välinpitämättömyys mikä suomalaisia leimaa.
Kommentit (14)
Niin niin, muualla kaikki on paremmin. Tervemenoa. Ilmoittele sitten miten siellä menee.
Voiko työtön elää ulkomailla Kelan tuilla?
Sillä henkisellä kylmyydellä niin väliä, siitä selviää omalla asenteella, mutta kun täällä on ihan fyysisesti niin kylmä... minulle sopivaa ilmastoa olisi jossain Provencessa tai Toscanassa.
Hei vinkujat, muuttakaa pian sinne ulkomaille missä on kaikki paremmin. Vituttaa tuo kitinä.
Tää on kallis ja kylmä maa. Kieli on käsittämättömän rumaa ja ihmiset tylyjä. Politiikka ja talous ovat olleet perseestä jo pitkään. Ruoka on huonoa ja kulttuuri tylsää. Sivistyneisyys ja elämänilo loistavat poissaolollaan. Onhan noita syitä lähteä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 05:37"]
Minulla ei ole täällä mitään. Ihmiset ovat tylyjä omannavantuijottajia. Kukaan ei halua tutustua uusiin ihmisiin, ei juttele vieraille eikä tervehdi ehkä edes naapuria. Inhottaa tää henkinen kylmyys ja välinpitämättömyys mikä suomalaisia leimaa.
[/quote]
Mä en tunne yhtään tuommoista ihmistä.
hanki toista seuraa tai ostalentolippu muualle
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 07:08"]
Tää on kallis ja kylmä maa. Kieli on käsittämättömän rumaa ja ihmiset tylyjä. Politiikka ja talous ovat olleet perseestä jo pitkään. Ruoka on huonoa ja kulttuuri tylsää. Sivistyneisyys ja elämänilo loistavat poissaolollaan. Onhan noita syitä lähteä.
[/quote]
no miksi et ole lähtenyt? Raha tai rohkeus ei riitä?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 07:12"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 07:08"]
[/quote]
no miksi et ole lähtenyt? Raha tai rohkeus ei riitä?
[/quote]
Mä olenkin lähtenyt. Peräti kolme kertaa jo. Ensin opiskelemaan, sitten töihin. Perhesyistä joutunut aina tulemaan takaisin. Rahaa on riittävästi, samoin rohkeutta ja kielitaitoa. Varmaan pian lähden taas, johonkin uuteen paikkaan. #7
Ihmiset valittaa ettei täällä kukaan tervehdi eikä halua tutustua vieraisiin ihmisiin. Mietin ottaako nämä valittajat itse kontaktia muihin, tekevätkö aloitetta. Vai odottavatko he, että heitä lähestytään ja heihin halutaan tutustua. Minulle on helppoa aloittaa ns. small talk vieraiden kanssa ja yleensä saan juttuseuraa. Talossa jossa asun ihmiset tervehtivät toisiaan rapussa ja pihalla. Mutta ei minun päivääni pilaa se jos joku ei lämpene juttusille kanssani taikka ei tervehdi. En ota sitä henkilökohtaisena loukkauksena. Tämä on paras maa minulle, tämän minä tunnen ja tänne kuulun.
Lähde! Mikä estää? Myy jtn omaisuutta tms ja lähde. Jos oli parempi muualla niin jää sinne, jos ei niin kyllä takasinki pääse. Ei se paljoa rahaa vaadi, etit sieltä töitä tms niin hyvin pärjää. Asuminen ja elämäninen muualla on usein halvempaa jne. Mene ja kokeile äläkä ruikuta.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 06:29"]Voiko työtön elää ulkomailla Kelan tuilla?
[/quote]
No arvaa? Hmm.. Maksaiskohan valtio vero- ja lainatuloista tukia ulkomaalla asuville suomalaisille..... Hmmmmm. Eihän ulkomailla asuvat suomalaiset maksa suomelle veroja. Joten...mmn Ei? Eihän siinä olisi edes mitään järkeä. Valtio tukee Suomessa asuvia, antaessaan tukia työttömille siitä palautuu valtiolle takaisin kun työtön ostaa palveluita ja ruokaa joista valtio saa veroja. Korjatkaa jos olen väärässä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 07:03"]
Hei vinkujat, muuttakaa pian sinne ulkomaille missä on kaikki paremmin. Vituttaa tuo kitinä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 06:28"]
Niin niin, muualla kaikki on paremmin. Tervemenoa. Ilmoittele sitten miten siellä menee.
[/quote]
Hanki asunto, myy omaisuus tai varastoi, ilmoita Kelaan. Tilaa lentoliput.
Varmaankin sinulla on rahaa elää siellä tai sitten ilmoittaudut työttömäksi. Näin ne muutkin tekee, eikä vingu av:lla.
Ei ole vaikeaa.