Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

25-28v: miten ehkäisette ryppyjä?

Vierailija
18.06.2015 |

Olen vastikään herännyt tähän, että on varmaan hyvä alkaa ennaltaehkäisemään ryppyjä/juonteita. Mitä tuotteita ja muita konsteja käytätte?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:07"]
Suosittelen sinullekin googlen käyttöä, ennen kuin tulet tänne viisastelemaan asioilla, joista et selvästi itsekään ole kovin hyvin perillä. En ole kemian tai lääketieteen asiantuntija, mutta jopa tällaiselle maallikolle käy hyvin äkkiä selväksi, että esimerkiksi aurinkovaurioita (jotka ovat suurin syy ikääntymisen merkkeihin!) on mahdollista korjata jälkikäteen. En tiedä mitä se sitten on, jos ei ihon kuntoon vaikuttamista? :) 

[/quote]

Oletko helvetin vajaa vaiko helvetin vajaa?

Edelleen: kosmetiikkatuote ei saa vaikuttaa ihon pintakerroksia syvemmälle. Jos tuote vaikuttaa syvemmälle menee tuote jo lääketuotteiden lainsäädännön piiriin, jolloin luonnollisesti kyse ei ole kosmetiikaksi määriteltävästä aineesta.

Ihan sulle ja muille taukeille & höynäytettäville helppolukuinen infopläjäys aiheesta, jos teidän älyllinen kapasiteetti venyy lyhyen blogiartikkelin lukemiseen: http://www.ostolakossa.com/2015/01/inside-industry-19-kuinka-syvalle.html

Vierailija
2/48 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:25"] Otsaryppyni ilmestyivät n. vuosi sitten. Ne ei näy niin herkästi, jos nukun paljon, juon paljon vettä, laitan yöksi bio oilia tai jotain muuta tuotetta paksun kerroksen sekä tärkeintä: en käytä enää otsalla ohuttakaan meikkivoidetta (ennen käytin bb- tai cc-voidetta), koska juonteet näkyy meikkivoiteen kanssa selkeämmin.  [/quote] Bb ja cc voide sisältävät yleensä aurinkosuojan. Kai siis käytät sitten aurinkosuojallista kosteusvoidetta jos et näitä levitä enää otsalle? Muuten voi olla lopputulos parin vuoden päästä vieläkin pahempi. [/quote] En vietä oikeastaan ollenkaan aikaa auringossa, mutta silloin kun on pakko, niin aurinkovoidetta laitan.

[/quote]

UV-säteily vaikuttaa myös pilvisellä säällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:46"]

Akat yrittää vältellä ryppyjä lähes neuroottisesti :O Miksi?

[/quote]

En käytä ryppyvoiteita. :p

45v.

Vierailija
4/48 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancomen Visionnaire on ollut käytössä ja hyväksi havaittu.

Vierailija
5/48 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, en edes meikkaa tai käytä aurinkovoiteita. Tai no en kyllä ikinä tupakoi tai käytä alkoholia, ehkä se jotain auttaa. Ikää on 32 ja usein luullaan 20-vuotiaaksi, yleensä enintään 25-vuotiaaksi,  joten mikäs tässä.

Vierailija
6/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:25"]

Otsaryppyni ilmestyivät n. vuosi sitten. Ne ei näy niin herkästi, jos nukun paljon, juon paljon vettä, laitan yöksi bio oilia tai jotain muuta tuotetta paksun kerroksen sekä tärkeintä: en käytä enää otsalla ohuttakaan meikkivoidetta (ennen käytin bb- tai cc-voidetta), koska juonteet näkyy meikkivoiteen kanssa selkeämmin. 

[/quote]

Bb ja cc voide sisältävät yleensä aurinkosuojan. Kai siis käytät sitten aurinkosuojallista kosteusvoidetta jos et näitä levitä enää otsalle? Muuten voi olla lopputulos parin vuoden päästä vieläkin pahempi.
[/quote]

En vietä oikeastaan ollenkaan aikaa auringossa, mutta silloin kun on pakko, niin aurinkovoidetta laitan.

Vierailija
7/48 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toimii hyvin ihoa uusiva kemiallinen happokuorinta ja ihon mikroneulaus. Näitä hoitoja olen hankkinut lookilta helsingistä. Iho on pysynyt heleänä ja pienet juonteet kasvoilta ovat tasoittuneet hyvin.

Vierailija
8/48 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 12:54"]

Täällä toimii hyvin ihoa uusiva kemiallinen happokuorinta ja ihon mikroneulaus. Näitä hoitoja olen hankkinut lookilta helsingistä. Iho on pysynyt heleänä ja pienet juonteet kasvoilta ovat tasoittuneet hyvin.

[/quote]

Noi on oikeasti fiksuja toimenpiteitä ihonhoidon lisänä :) Toki huolellinen kasvojenhoito on a ja o, mutta nuo toimenpiteet kuitenkin tekevät 'normaalilla' tavalla hehkeämmän ja nuoremman näköiseksi, toisinkuin botox ja täyteaineet.

Vierailija
9/48 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:57"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:25"] Otsaryppyni ilmestyivät n. vuosi sitten. Ne ei näy niin herkästi, jos nukun paljon, juon paljon vettä, laitan yöksi bio oilia tai jotain muuta tuotetta paksun kerroksen sekä tärkeintä: en käytä enää otsalla ohuttakaan meikkivoidetta (ennen käytin bb- tai cc-voidetta), koska juonteet näkyy meikkivoiteen kanssa selkeämmin.  [/quote] Bb ja cc voide sisältävät yleensä aurinkosuojan. Kai siis käytät sitten aurinkosuojallista kosteusvoidetta jos et näitä levitä enää otsalle? Muuten voi olla lopputulos parin vuoden päästä vieläkin pahempi. [/quote] En vietä oikeastaan ollenkaan aikaa auringossa, mutta silloin kun on pakko, niin aurinkovoidetta laitan.

[/quote]

Jos et käy ollenkaan valoisaan aikaa ulkona niin tuo voi riittää, mutta varjossakin aurinko tekee kyllä tuhojaan. Jopa puolet uv-säteistä tulee muualta kuin suoraan auringosta eli vaikuttavat ihoon vaikka luulisit olevasi varjossa.

http://ilmatieteenlaitos.fi/suojautuminen-auringolta

UV-säteily läpäisee pilvet helpommin kuin näkyvä valo. Pilviselläkin säällä voi siis altistua liialliselle säteilylle. Jopa 90% UV-säteilystä läpäisee ohuen pilven. Vasta paksu sadepilvi vaimentaa UV-säteilyn hyvin alhaiselle tasolle.

Pilvettömänä päivänä noin puolet UV-säteilystä tulee auringon suorana säteilynä. Toinen puoli saadaan muualta taivaalta ns. hajasäteilynä. 

Vierailija
10/48 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

46v ja olen suojautunut auringolta ja yrittänyt muistaa kosteuttaa ihoani. Ei sen kummepaa, ryppyjä vähän (niin niitä kuuluu ollakin), mutta ikäni arvioidaan kolmevitoseksi :)

Vierailija
11/48 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panosta laadukkaisiin (ikävä kyllä hyvin kalliisiin) merkkituotteisiin, unohda markettitavara.

Ihosi kiittää kymmenen vuoden kuluttua, usko minua. Raha on vain rahaa, kauneus on osa sinua.

Vierailija
12/48 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 13:11"]

Panosta laadukkaisiin (ikävä kyllä hyvin kalliisiin) merkkituotteisiin, unohda markettitavara.

Ihosi kiittää kymmenen vuoden kuluttua, usko minua. Raha on vain rahaa, kauneus on osa sinua.

[/quote]

Taas yksi höynäytettävä ketjussa. Tutustu kosmetiikkateollisuuteen niin käsität miten sua vedätetään.

Vierailija
13/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoni puskee rasvaa ja on aina klähmäisen kiiltävä...

Lisäksi käytän ulkoisesti aamuin illoin silmänympärysvoidetta, sellaista joka lupaa syväkosteuttaa ja kiinteyttää. En tee silmänrajauksia enkä käytä erikseen silmämeikinpoistoainetta, en tee mitään mikä venyttää silmänympärysihoa. Nukun selälläni, en vatsallani tai kyljelläni. Juon vihreää ja valkoista teetä. Käytän aurinkolaseja ja lukulaseja, kun niille on tarvetta enkä siristele. Välttelen altistumista UV-säteille, en ota aurinkoa vaan suojaudun siltä ja asetun varjoon.

Pyrin myös olemaan tyylikkään ilmeetön.

Vierailija
14/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan teini-iästä lähtien on ollut oletus, että suojaan ihoni auringolta enkä ota erikseen aurinkoa, tuo on aika iso juttu kun aikaa kuluu se 10-20 vuotta: näkee ensisekunnilla ne naiset, jotka ei ole jaksaneet käyttää mitään aurinkosuojia.

Kosteutan ihoa, huolehdin puhdistuksesta, syön terveellisesti, liikun, en anna painoni jojoilla, nukun paljon, yritän olla stressaamatta.

Vierailija
15/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein asia on suojautua auringolta. Aurinkorasvaa tulee käyttää myös talvella, aurinko heijastaa lumesta todella petollisesti.

Vierailija
16/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 04:31"]

En tee silmänrajauksia enkä käytä erikseen silmämeikinpoistoainetta, en tee mitään mikä venyttää silmänympärysihoa.

[/quote]

Tää on kyllä täysin turhaa. Markkinat on nykyisin täynnä toinen toistaan hellävaraisempia silmämeikinpuhdistusaineita, joiden kanssa silmänympärysihon venyttäminen on liki mahdotonta.

Vierailija
17/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut tällä palstalla nyt useamman tämäntapaisen aloituksen. Joko täällä muillekin pukkaa pientä kriisiä tai sitten minä kriiseissäni vain kiinnitän huomiota näihin aloituksiin.
Olen 26v ja pari viikkoa sitten huomasin aivan selvät juonteet silmien alla ja ympärillä. Ei ne mitään ryppyjä ole, mutta silti. Olisiko kellään vinkata mitään hyvää tuotetta? Olisiko joku ihan vain kosteuttava paras? Käytän muutenkin ihonhoidossa lähinnä vettä ja perusvoidetta. Minua vaivaa myös tummat silmänaluset.

Vierailija
18/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää perus: Nuku hyvin, vältä alkoholia ja tupakointia, urheile, syö terveellisesti ja juo vettä.

Itse vielä käytän aina aurinkosuojaa mikä on se neutrogenan kasvorasva kertoimella 50. Käytän myös nivea Q10 merkkisiä yö ja päivärasvaa jotka on vissiin jotain anti-ageing rasvoja.  Jossain vaiheessa käytin Neutrogenan seerumia missä oli jotain happohommaa mikä auttaa ryppyihin. Itse en huomannut kamalaa eroa, mutta voisi ostaa sitä uudestaan, jos siitä onkin edes jotain apua. Teen usein green clay naamioita ja meikittöminä päivinä putsaan naaman vain semmosella Micellar vedellä. 

En usko,että kalliimmat merkit on yhtään sen parempia ja mulla on muutenkin ongelma-iho, joten noi niveat ja neutrogenat on ollu tosi hyviä naamalle sekä lompakolle. Tärkeintähän on just elintavat, ei noi rasvat kamalasti auta. 

...olen vm. 88 

Vierailija
19/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun hyvin, liikun, syön terveellisesti, käytän kosteuttavia tuotteita, silmänympärysvoidetta, suojaan auringolta (kerroin 50 koko kropalle), en juo enkä polta. Ikä arvioidaan 5-7v alakanttiin järjestelmällisesti sukupuolesta riippumatta. -vm87

Vierailija
20/48 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heräsin 27-vuotiaana siihen että minulla oli otsassa kaksi selvästi näkyvää juonnetta, ns. sibelius-juonteiden alut sekä alkavia juonteita silmien alla ja silmäkulmissa. Otin selvää oikeasti toimivista ihonhoitotuotteista, hankin ne hinnasta piittaamatta sekä käytin tunnollisesti. Tulos: nyt voin viettää kolmikymppisiäni käytännössä täysin sileäihoisena. Aion ehdottomasti jatkaa samaan malliin :)

Ihonhoitotuotteissa on oikeasti eroja. Kosteustasapainoa saa varmasti pidettyä jotenkin yllä myös ns. halpiksilla sekä ryppyjä tilapäisesti häivytettyä kaikenlaisilla hyaluronihappotuotteilla, mutta oikeasti ihon kuntoon vaikuttavista tuotteista joutuu jo jotain maksamaankin... Sori vaan palstamammat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän