Kokemuksia työskentelystä iss:illä?
Kommentit (14)
Jos siivoushommista on kyse niin en suosittele. Lopetin hommat pari vuotta sitten ja näen vieläkin painajaisia kyseisestä työstä. Esimiehet olivat kauheita, kuten monet muut työtoveritkin. Oli aika tympeää kun piti toisesta työntekijästä valittaa esimiehelle ja ottaa kuvia hänen toheloinneistaan. Työtunnit mitä sattuu, töitä miten sattuu ja ihan liian paljon. Välillä tuli vain tekstiviesti, että nyt heti pitäisi lähteä töihin, joskus aamu viideltä tuli soitto, että pitäisi tulla töihin, kerran kun en vastannut (koska joko nukuin tai olin luennoilla), esimies soitteli koko päivän. Palkka surkea ja hommaa ihan liian paljon. Kauheasti muistettava ym. Sain jonkinlaisen burnoutin kun opiskelin ja työskentelin ISS:llä samaan aikaan, osaa tuosta ajasta en enää muista, koska aivot menivät niin solmuun.
En ole koskaan käynyt avaruusasemalla.
Ap
Kansainvälinen pörssiyhtiö, toimintatavat ja johtamiskulttuuri sen mukainen.
Riippuu varmasti roolista ja asemasta sekä minkä tasoisen (tai millä persoonallisuuspiirteellä varustetun) esihenkilön alaiseksi päätyy.
Johtamistyyli, tiimiläisten kohtelu ja työmäärä voi olla äärilaidasta toiseen. Niin kun nyt varmasti muilläkin työnantajilla.
Palkka kyllä tulee säännöllisesti, sitä ei tarvitse pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tässä yhteydessä kyse monipalvelualan yrityksestä
ISS Palvelut Oy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTässä yhteydessä kyse monipalvelualan yrityksestä
ISS Palvelut Oy
Olen siis Aloituksen Postaaja eli AP!
T: AP
Mä luin että isis😁 Tulin heti kommandona lukemaan.
En suosittele ISS:iä, ellei ole laajaa kokemuksen kirjoa siivousalasta. Olin itse töissä 2022 kesällä 4 viikkoa, kunnes tuli kengän kuvaa perseeseen.
Ensinnäkin, liikuin pyörällä siivouskohteesta toiseen. Toisekseen, liikaa kohteita, liian vähän aikaa. Lopputuloksena aina töiden jälkeen täys kooma.
Sain potkuista tiedon ihan yllätyksenä joltain tämän alueen johtajan sijaiselta, jota en edes tiennyt. Johtajan tiesin, mutta en sitä että hänellä oli sijainen sillä hetkellä. Kun kysyin syytä potkuihin, sain vastauksen "En osaa sanoa, se vain päätettiin niin". Että silleen.. Olisi kuulemma pitänyt seuraavana päivänä jutella työkummien kanssa, mutta en jutellut. Ei ollut enää mitään asiaa kellekään.
Perehdytys työhön kesti viikon, mutta emme edes käyneet kaikissa kohteissa viikon aikana, joita minulla oli. Seuraavalla viikolla minut nakattiinkin jo yksin siivoamaan. Onneksi sentään parissa paikassa oli apuna työkaveri ja kerran jopa kaksi työkaveria.
Sain valituksia huonosta siivouksesta esihenkilön kautta whatsappissa. Missään vaiheessa ei kuitenkaan tultu auttamaan tai näyttämään, miten pitäisi siivota oikeaoppisesti. Piti siis selviytyä itse ja se tiesi lisää valituksia.. Laadunkierto käytiin kuitenkin tekemässä ja tungettiin nokka joka ikiseen nurkkaan. Sain ripitystä siivouksesta, mutta minkäänlaista apua ei tarjottu.
Että juu en suosittele ISS:iä eteenkään nuorille / opiskelijoille. Nykyään olen töissä N-Cleanilla ja sitä voin suositella lämpimästi, vaikkei siivoustyö olekaan mikään unelmatyö. Työaika minulla 3-4h päivässä, yksi kohde ja hyvät esihenkilöt :)
Työskentelin iss..jouduin tekemään paljon asioita, kylpyhuoneet, liikehuoneet, keittiöt, portaat, kierrättää, viedä roskat, imuroida, viedä roskat, jnc ajassa 7,30 minuuttia, työ ympäristö oli erittäin myrkyllinen ja pomo oli kamala. Esimies on myös painajainen työskennellä.
Vierailija kirjoitti:
Jos siivoushommista on kyse niin en suosittele. Lopetin hommat pari vuotta sitten ja näen vieläkin painajaisia kyseisestä työstä. Esimiehet olivat kauheita, kuten monet muut työtoveritkin. Oli aika tympeää kun piti toisesta työntekijästä valittaa esimiehelle ja ottaa kuvia hänen toheloinneistaan. Työtunnit mitä sattuu, töitä miten sattuu ja ihan liian paljon. Välillä tuli vain tekstiviesti, että nyt heti pitäisi lähteä töihin, joskus aamu viideltä tuli soitto, että pitäisi tulla töihin, kerran kun en vastannut (koska joko nukuin tai olin luennoilla), esimies soitteli koko päivän. Palkka surkea ja hommaa ihan liian paljon. Kauheasti muistettava ym. Sain jonkinlaisen burnoutin kun opiskelin ja työskentelin ISS:llä samaan aikaan, osaa tuosta ajasta en enää muista, koska aivot menivät niin solmuun.
Jaa eikö siis naiset olekaan hyviä pomoja ? Ja niin ymmärtäväisiä ?
Työskenteli siellä 1980-1990 -luvuilla ennenkuin vaihtoi nimen ISS:ksi ja myytiin ulkomaalaisille. Silloin oli ihan kivat esimiehet ja töitä sai tehdä niin paljon kuin halusi. Minulla oli omat siivouskohteet ja tein sen lisäksi sijaisuuksia muissa kohteissa. Perehdytys oli että näytettiin siivouskomero ja käytiin tila läpi. Kävin myös lyhyen siivoustyön kurssin, jossa perehdyin aineisiin ja materiaaleihin sekä siivoustekniikkaan. Kaikki olivat tyytyväisiä työhöni ja yleensä monissa kohteissa, missä olin sijaisena olisivat halunneet minut sinne vakituiseksi. Kaikki kuitenkin muuttui tuon yritysmyynnin jälkeen. Työaikaa vähennettiin ja siirtymäaikaa kohteista toiseen vähennettiin. Esimiehet paloivat loppuun ja tilalle tuli sellaisia, jotka eivät ymmärtäneet siivouksesta mitään. Työn joutui tekemään puolijuoksua että ehti kaikki tehdä. Minäkin lopetin, koska ei enää ollut edes mahdollisuutta tehdä työtä hyvin.
todennäköisesti paikat olleet hyvinhyvin huonosti siivottuja jo pitkään, kun se laatukierto tehtiin...
Työturvallisuuteen kiinnitetään paljon huomiota. Jos jotain sattuu niin sitä tutkitaan ja puidaan monen tahon voimin uuvuksiin saakka.
Koulutusta saa ja siihen kannustetaan.
Työntekijän näkökulmasta varmaan työnantaja siinä missä muutkin isot firmat, on ison firman ongelmat mutta myös etuudet.