Rakastan huoltoasemien kahviloita ukko- ja pappaporukoineen. Kappale aidointa suomea!
Tulee aina niin kotoisa olo, vaikken niihin juttuporukoihin minulla naisena ookaan asiaa.
Kommentit (13)
Että terveisiä vaan sinne Heinäveden Nesteen pappaköörille! Minäkin olisin tullu kahville, mutta bussi statttaa juuri eteenpäin!
Ap
Nämä on kyllä parhaita. Eräällä huoltsikalla turinoitiin silloinkin, kun piti olla koronan takia kaikki kahvilat kiinni. Huoltsikan pitäjäkin jo niin iäkäs, ettei mahdolliset sanktiot paljon kiinnostaneet :D
Samaa mieltä, jotenkin niin suomalaisuuteen kuuluvaa.
Minä en niin paljoa niistä pappaporukoista perusta. Ehkä se meininki on täällä Uudellamaalla erilaista kuin Heinäveden turinat.
Uudellamaalla on kans pappaporukoita. Just yks päivä ihastelin söpöä pappajengiä, jotka oli Ikeassa lounaalla. Niitä istuu myös paikallisella Nesteellä.
olen aikoinaan istunut noissa porukoissa isäni seurana. pää aiheet; p€rv€rsiot naisia kohtaan, vihåpuhe vähemmistöjä kohtaan, ja oman umpimielisen maailmankatsomuksen hekumointi.
ja olen samaa mieltä kiteyttää aidon suomen hyvin.
Pala katoavaa kansanperinnettä.
Huoltamot kuolevat. Sähköautoja ladataan kotona ja ostareiden sekä ruokakauppojen parkkipaikoilla.
Ei ole kuin kylmäasema. Papat ovat jo melkein kaikki hoivakodissa tai turpeessa.
Tulevat papat eivät enää ole sellaisen yhtenäiskulttuurin piirissä, että kahviköörejä mihinkään muodostuisi.
Olen 50v, minun iässäni appeni aloitti joka aamun klo 8:00 Shellin baarissa kahvilla.
Isäni on nyt 81v, hän ei ole koskaan kahviringissä istunut.
Muonion SEO on juuri tuollainen. Kun siellä tulee muutaman kerran vuodessa poikettua, on usein koolla se pappakööri turisemassa. Kerran oli just ollut kunnallisvaalit ja taisivat siinä Muonion asioita puhella. Se on myös se pappakööri, joka viittaa kinthaalla koronalle - me mithään maskeja pietä...
Olen miettinyt miksi puhutaan juoruakoista, kun nuo huoltamoiden harmaakasvoiset kaffeukot ovat paljon vahvemmilla ihmisten asioista veulaamisessa.
Samoin ajattelen, kotoisaa.