Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi fitnessbloggaajat valehtelevat :/

Vierailija
18.06.2015 |

Banaaniprodepannarit - mitä helvettiä? Maistuu just siltä mistä on tehty, eli banaanilta, kananmunalta ja ällöltä proteeinijauheelta. Silti hirvee hype terveellisistä ja uskomattoman herkullisista pannareista?
Questbarit..... näidenkin piti olla jotain upeaa, suurtakin herkkua, mutta haukun jälkeen luovutin. Outo, tympeä proteiinin maku, esanssista mansikkaa ja yhtö suupalaa sai jauhaa iäisyyksiä.
Mihin prodea palvovien bloggaajien fitnessherkkuihin olet pettynyt?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on av-mursujen itsetunnot näköjään koetuksella. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:17"]Taas on av-mursujen itsetunnot näköjään koetuksella. :D
[/quote] en edes ymmärtänyt kommenttia? Että jos pitää proteiinijauhetta pahanmakuisena, on "mursu"? Itsetuntoa tuntuu kieltämättä puuttuvan jostain..

Vierailija
24/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:53"]

Lisäksi tiukalla ruokavaliolla mikä tahansa "herkku" alkaa maistua jumalaiselta, kunhan jotain makeaa. SIttenkun pääsee normiruuan pariin niin ne prodepannaripaskalätyt maistuu sille itselleen. Kokemusta on.

[/quote]

Kaikki palautusjuomathan on niin järkyttävän ällömakeita, sokeria JA makeutusainetta... Ei kukaan normaalisti syövä edes kaipaa tuollasta. Lisäks makeuteen tottuu, eli jos noita vetää päivittäin niin jää koukkuun.

Vierailija
25/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:17"]

Taas on av-mursujen itsetunnot näköjään koetuksella. :D

[/quote]

Minä ainakin kritisoin noita tolkuttomia proteiinimättöjä. Oma keho on hanakka kasvattamaan lihasta ilmankin ja toisaalta myös hanakka keräämään rasvaa. Olen opetellut hyväksymään sitä, että jokaisella on omat ominaisuudet ja taipumukset. On kielipäätä, matemaattisuutta, taiteellisuutta, liikunnallisuutta, kestävyyttä, voimaa, notkeutta jne. En tajua, miksi jokainen pitäisi tunkea samaan, monelle liian ahtaaseen muottiin ja se tehdään vielä terveyden nimissä kuitenkin epätervein keinoin. 

Vierailija
26/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä taas yksi mursu (ei ehkä kuitenkaan av), jolla on lähtökohtaisesti tosi kaunis vartalo, mutta olisi varmaan omiaan just jossain ihan muussa lajissa. Mutku fitness...

http://www.girlswithmuscle.com/268476/Isa-Mursu 

Vierailija
27/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisaikaan ei turhia hifistelty. Vedettiin vaan rehdisti riisiä ja tonnikalaa ja ananasta ja jos ei piisannut, loput hoidettiin kemikaalein.

Vierailija
28/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:17"]Taas on av-mursujen itsetunnot näköjään koetuksella. :D [/quote] en edes ymmärtänyt kommenttia? Että jos pitää proteiinijauhetta pahanmakuisena, on "mursu"? Itsetuntoa tuntuu kieltämättä puuttuvan jostain..

[/quote]Lue aloitus. Siinä itketään, että valehdellaan, vaikka kyseessä on selkeä makuasia. Ja kun tietää kuinka paljon av-mursut vihaavat ihania fitness-naisia, niin ei tarvitse olla mikään nero voidaakseen päätellä, että tämä on vain yksi fitness-vihaketju, jota on yritetty edes vähän naamioida. Että lisää vaan kakkua suuhun, läski tappaa aivot! :D

Vierailija
29/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:17"]Taas on av-mursujen itsetunnot näköjään koetuksella. :D [/quote] en edes ymmärtänyt kommenttia? Että jos pitää proteiinijauhetta pahanmakuisena, on "mursu"? Itsetuntoa tuntuu kieltämättä puuttuvan jostain..

[/quote]Lue aloitus. Siinä itketään, että valehdellaan, vaikka kyseessä on selkeä makuasia. Ja kun tietää kuinka paljon av-mursut vihaavat ihania fitness-naisia, niin ei tarvitse olla mikään nero voidaakseen päätellä, että tämä on vain yksi fitness-vihaketju, jota on yritetty edes vähän naamioida. Että lisää vaan kakkua suuhun, läski tappaa aivot! :D

[/quote]

Ei ole sit tullut mieleen, että on paljon hoikkia/lihaksikkaita, hyväkuntoisia, liikunnallisia ja elinvoimaisia ja terveitä naisia, jotka eivät ole fitness-buumissa?

Vierailija
30/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:48"]

Riippuu varmaan ohjeesta. Mä oon tehnyt about tällä ohjeella (the good morning-blogista):

3/4 dl kaurahiutaleita 30g vaniljaheraa (tai muun makuista proteiinijauhetta) 2 munanvalkuaista 3 rkl muussattua banaania 1 rkl luonnonjugurttia 1 rkl mantelijauhoa 1tl leivinjauhetta 1 rkl steviaa 1 rkl nestettä (maitoa, vettä…)   Ei nää voi kovin pahoja olla, kun lapset jatkuvasti pyytää näitä tekemään :-D Marjojen ja "sokerittoman" hillon kanssa syödään.[/quote]

Onkohan missään tutkittu, mitä tällainen turha proteiinitankkaus tekee kasvavalle lapselle ja sen munuaisille sekä lihaskasvulle jne. 

[/quote]

Tutkimuksesta en tiedä, mutta mun lasten kohdalla ei voi ihan tankkauksesta puhua, kun näitä syödään 1-2 kertaa kk:ssa ja lapset syövät 2-3 pientä pannaria per naama. Et älä vedä mua tähän mukaan, kiitos :-)

Vierailija
31/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rikastuu mukavasti tällä superfood huuhaalla.
Täysin ylimääräsiä humpuukkeja mikään ei Ole välttämätön ihmisen hyvinvoinnille jopa päi nvastoin kaiken maailman siemeniä ja jauhoja joiden käytöstä ei paljon luotettavia tutkimuksia Ole.eikö joku vedetty pois markkonoilta kun sisälsi jotain salmonellabakteeria..

Vierailija
32/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:15"]Hyvä haastaja banaaniletuille on proteiinipannarit. Helpompi ja nopeampi tehdä ja maistuukin paljon paremmalta kuin banaaniletut. Iänikuisten proteiinijauheiden tilalla on käytetty Laitilan Proegg Protein Smoothieta, jota en edes luokittelisi samaan proteiinilisäainetms-kategoriaan kuin muut proteiinituotteet. Smoothiessa on kananmunan valkuaista ja marjasoseita, ei maitoa tai gluteenia, ei lisättyä sokeria ja makeutus stevialla, ei millään sukraloosilla tai muulla keinotekoisella makeutusaineella. Ohje löytyy täältä: http://www.laitilankanatarha.fi/reseptiblogi/-/blogs/proteiinipannari 

[/quote]

Ei varmasti ole. Kyllä ne banaaniletut vie 1 kananmuna ja 1 banaani, sekaan tee lusikallinen hunajaa ja puolikas ruokalusikallinen kaardemummaa, ripaus vaniliinisokeria ja sitten pannulle. Valmiiden lettujen päälle Alpron Mild and Creamy Vanilla jogurttia. Ah. Voisin syödä tätä joka päivä :D

Vierailija
33/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunaako joku safkaa noista jauhoista? Hyi suatana. Ite vetäsen mukin reenin jälkeen ykkösellä naamaan. Ei ne mitään herkkua ole....

Vierailija
34/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miksi ei riitä enää normaali perus kuntoilu. Jokainen treenaa niinku johonkin Olympialaisiin. Ihan kuin kunnostaan ja itsestään ei voisi pitää huolta ilman älyttömiä hifistelyitä.

Vierailija
35/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen vähän sitä, että eikö fitnesihmisten joukossa ole yhtään kulinaristia? Siis sellaisia, jotka aidosti rakastavat laadukkaista raaka-aineista valmistettuja monipuolisia ruokia. Minusta elämän yksi suurimmista nautinnoista on hyvä ruoka ja eri maiden ruokakulttuureihin tutustuminen. Ruoka on toki elimistön polttoaine, mutta se voi olla myös todella paljon muuta.

Esimerkiksi ystävä- tai perheporukalla tehty ja yhdessä pitkän kaavan mukaan nautittu erinomainen ruoka juomineen on minusta yksi elämän parhaimmista asioista. Aika kuivaksi käviksi elämä jos pitäisi laskea näkkärinpalasia ja syödä teollisia proteiinipatukoita. Toki siitä palkintona ovat tiukka kroppa ja hyvät belfiet, mutta onko se tosiaan kaiken sen arvoista? Ehkä se heille on. Minulle riittää että on perusterve, arkiliikunta koiran kanssa ym.

Toki ymmärrän että ihmiset saavat nautintonsa eri asioista, ei sillä. Mietin vain tuota fitnesihmisten ruokasuhdetta, että joutuvatko he kieltäytymään sellaisesta ravinnosta josta oikeasti pitävät vai onko heille ruoka aivan sama, ja ihan mielellään tekevät jostain protskujauhoista itselleen evästä.

Vierailija
36/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu et fitnesshirmut ylenkatsoo jopa normaalipainosia ja joskus pikaruokalassa käyviä ja haukkuu niitä just siks et niitten ite tekis mieli syödä joskus se kakku tai hampurilainen, tiukan kiellon takia sit dissataan kaikki mäkissä istujat ja kerran vuodessa ählämipizzan hakijat, ei sillä normiruokavaliolla oo väliä olkoon se sit mikä tahansa.

Vierailija
37/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kokeilemaan pari kertaa ainakin. Itse käyn toisinaan salilla ja silloin otan proteiinijauheesta tehtyä proteiinijuomaa.
Ensimmäisellä kerralla meinasi oksennus tulla. Seuraavalla kerralla jo hieman parempi mutta silti oksettava. Kolmannella kerralla jo olin tottunut, kun aikaisemmin vain join väkisin

Vierailija
38/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tykkään "proteiinipannareista". Oon tosin käyttänyt proteiinijauheen sijasta suklaan makusta ateriankorvikejauhetta, joka jo itessään on tosi makeeta ja täyteläistä. Hyvää, täyttävää ja pitää nälänkin kauan poissa. :D

Vierailija
39/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:01"]

Suosittelen kokeilemaan pari kertaa ainakin. Itse käyn toisinaan salilla ja silloin otan proteiinijauheesta tehtyä proteiinijuomaa. Ensimmäisellä kerralla meinasi oksennus tulla. Seuraavalla kerralla jo hieman parempi mutta silti oksettava. Kolmannella kerralla jo olin tottunut, kun aikaisemmin vain join väkisin

[/quote]

Minä en oikein ymmärrä tätä, että väkisin pitää pakottaa itsensä "tykkäämään" jostain mausta. Onko se sitten jotenkin hienoa tykätä jostain, mistä joku on keksinyt, että kuuluu tykätä? Ymmärrän tietysti, että jos ruokavalio on epäterveellinen ja yksipuolinen tai jos on vaikka allergioita, niin pitää totutella uusiin makuihin, mutta tätä hifistelyä en ymmärrä. Sama juttu esimerkiksi joidenkin viinien ja erikoiskahvien kohdalla. Naureskellaan sellaisille, jotka eivät niistä mauista pidä ja samalla sanotaan, että niihin makuihin pitää totutella. Miksi ihmeessä?

Vierailija
40/40 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 10:43"]

[/quote]

Joo, tosi fitness-vihaa, se aivan pursuaa korvista. Olikohan jossakin vielä se ketju, missä puhuttiin läskien ihannoinnista...?